7 צפייה בגלריה
"לא הבנתי מה קורה. הייתי בהלם וקפואה". אלקלעי וחלק מהמתלוננות
"לא הבנתי מה קורה. הייתי בהלם וקפואה". אלקלעי וחלק מהמתלוננות
"לא הבנתי מה קורה. הייתי בהלם וקפואה". אלקלעי וחלק מהמתלוננות
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן, מתוך אתר שיבא)
תקיפה סדרתית, לכאורה, על כיסא הגינקולוג: העדויות על פרופ' מנחם אלקלעי לא מפסיקות לזרום למערכת. בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" בשישי האחרון. שמונה נשים נוספות פנו אתמול, לאחר הפרסום, וסיפרו על דפוס פעולה זהה כמעט של האורוגינקולוג הבכיר, מנהל מחלקת אורוגינקולוגיה בבית החולים שיבא. 16 עדויות, לא פחות, עד כה, והסיפורים הקשים כמעט וחוזרים על עצמם במדויק. חושפים את השיטה המגמתית והנצלנית של הפרופסור, שתקף לכאורה מטופלות בזמן הבדיקה האינטימית, תוך שימוש בתפקידו ובמעמדו הבכיר.
אלא שמשמונה העדויות החדשות עולה מחדל נוסף שנחשף גם בכתבות הקודמות. נשים המספרות כי התלוננו בזמן אמת על פרופ' אלקלעי, אך דבר לא קרה בעקבות פנייתן. סימה (כל השמות בכתבה בדויים), למשל, סיפרה ששלחה תלונה לקופת חולים מאוחדת, אך איש לא יצר איתה קשר מאז.

שירה (47)

"הגעתי לפרופ' אלקלעי לביקורת ב-2016 אחרי ניתוח. עליתי על הכיסא והוא התחיל לבדוק אותי. הוא אמר שאני צריכה לעשות תרגילים של רצפת האגן ואז התחיל לגעת לי בדגדגן. לא הבנתי מה קורה. אחרי כמה דקות שהייתי בהלם וקפואה, שאלתי מה הוא עושה והוא אמר: 'אני מתרגל את רצפת האגן שלך'. שאלתי: 'ככה עושים את זה?' והוא אמר: 'ככה עושים את זה'. היום אני מתחרטת שלא התלוננתי במשטרה, הייתי יכולה למנוע פגיעה של נשים נוספות".

תהילה (44)

"פרופ' אלקלעי המליץ לי להוציא את ההתקן, וזה מאוד הפחיד אותי. אמרתי לו שכואב לי והוא אמר: 'אני ארגיע אותך'. פתאום הרגשתי שהוא מתחיל לגעת לי בדגדגן ואומר לי 'תנשמי ותרפי'. קפאתי. זה נמשך דקות ארוכות. הוא עיסה לי את הדגדגן. זה היה ממש אקט מיני. אחרי שיצאתי התחלתי לבכות. נורא רציתי להתלונן אבל פחדתי מהתגובה של בעלי. אחרי הפרסום, היה לי ברור שיהיו עוד מלא בנות שיתלוננו. לא היה לי ספק שזה יהיה עכשיו כמו אש בשדה קוצים".

נעמי (34)

"הבדיקה אצל פרופ' אלקלעי הייתה מאוד מוזרה. הוא עבד בלי כפפות והכניס את האצבעות שלו לנרתיק. שאלתי מה הוא עושה. הוא ענה 'אני יודע מה אני עושה'. זה נמשך הרבה זמן והוא הכניס והוציא את האצבע הלוך ושוב. הייתי אצל גינקולוגים ומעולם לא עברתי דבר כזה. עכשיו, אחרי שקראתי את הכתבה, אני מבינה סוף-סוף לפחות שלא דמיינתי".

סימה (55)

"הגעתי אל פרופ' אלקלעי בעקבות בעיית בריחת שתן. הוא ביקש ממני לשכב על המיטה והתחיל לעשות לי עיסוי בדגדגן. הרגשתי שאני הולכת להתעלף. הייתי כבר אמא לחמישה, עברתי מלא בדיקות ואף פעם לא עברתי דבר כזה ומה שהיה יותר הזוי שהוא לא הסתכל לי לאזור הבדיקה אלא לעיניים. פתאום הוא הפסיק וברח מהחדר. אחרי הרבה זמן הוא חזר, גימגם ולא הצליח להוציא מילה. כעבור ארבע שנים התחלתי לבכות במהלך פיזיותרפיה שעברתי, סיפרתי לפיזיותרפיסטית שלי מה היה והיא ביקשה רשות לספר למאוחדת. חזרו אליי ממאוחדת ולקחו ממני פרטים וגם אמרו שיש עליו הרבה תלונות ואני לא היחידה, אבל מאז אף אחד לא דיבר איתי. אחרי שראיתי את הכתבה בכיתי כל הלילה. צריך לעשות לזה סוף".

יעל (47)

"הכרתי את פרופ' אלקלעי לפני 20 שנה, בלידת בתי השנייה. עברתי תהליך גירושין והיינו מדברים יחסית הרבה והוא כל הזמן ניסה להתחיל איתי ולפלרטט איתי. באחת הבדיקות הוא שם את הבוהן שלו על הדגדגן שלי ושאל אם זה נעים לי. אמרתי לו שזה לא לעניין ושהוא נשוי והוא אמר לי 'הגינקולוגים זה העם הכי חרמן שיש'. לפני שמונה שנים הגעתי אליו שוב, אחרי הלידה של הבן הקטן שלי. הוא נגע לי בדגדגן במטרה שאגיע לסיפוקי. שאלתי אותו אם לכל המטופלות הוא עושה את זה והוא אמר 'מה פתאום, את מיוחדת'. אמרתי לו 'מני מספיק' והוא ענה: 'מה, זה לא נעים לך?'. אחרי התקרית האחרונה החלטתי לא להגיע יותר".

רינת (45)

"הכרתי את פרופ' אלקלעי לפני 18 שנה, בהיריון הראשון. אמא שלי הגיעה איתי וחיכתה לי בחוץ. הוא נצמד עם האיבר מין שלו על הרגל שלי ואז שם לי חומר כלשהו ועיסה לי את הדגדגן. הבנתי שזה לא משהו רגיל וזזתי קצת אחורה והוא אמר לי 'מה, את לא נהנית?'. יצאתי בוכה היסטרית. סיפרתי למזכירה. בכיתי לה. היא ביקשה שאכתוב מכתב לקופת החולים ואמרה לי 'שתדעי שאת לא היחידה, תכתבי מכתב'. כתבתי אבל לא היה לי את האומץ לשלוח אותו".
7 צפייה בגלריה
רינת מתלוננת נגד מנחם אלקלעי
רינת מתלוננת נגד מנחם אלקלעי
רינת. "המזכירה ביקשה שאכתוב מכתב לקופת החולים ואמרה לי 'שתדעי שאת לא היחידה'"

הדר (32)

"פגשתי את פרופ' אלקלעי לפני כארבע שנים, סביב הלידה של בתי. הגעתי אליו לביקורת במודיעין באופן פרטי. הוא צרח עליי שארפה ונגע לי במקומות שהוא לא אמור לגעת. עיסה לי את הדגדגן. יצאתי משם רועדת. הייתי אצל המון גינקולוגים מאז אבל אף אחד לא התנהג ככה. הוא עשה את זה בצורה אלימה וכואבת מאוד. זה היה פולשני באופן שלא מתאים לגינקולוג".

אביגיל (57)

"הגעתי לפרופ' אלקלעי לפני חמש שנים עם בעיה בשלפוחית. הוא אמר שאין אחות בחדר, אבל הוא יבדוק אותי בכל זאת, עיסה לי את הדגדגן וחיכה שאגיע לסיפוק. הייתי בשוק ואמרתי לו 'מה אתה עושה' והוא אמר לי בתוקפנות 'רוצה שאני אבדוק אותך או מה'. קמתי משם והלכתי. הרגשתי כמו סמרטוט. יש לי טראומה גדולה ממה שקרה".

נטע

"הגעתי אל פרופ' אלקלעי אחרי שחשתי כאבים ברחם. הוא ביקש שאעלה על הכיסא כדי לבדוק אותי, ואז כעס שאני לא מרפה ואמר: 'אני הולך ללחוץ לך על נקודה בדגדגן'. לא הבנתי מה זה אומר. ניסיתי לנשום עמוק, הייתי קפואה והוא פשוט נגע בדגדגן, והמשיך במשך דקות ארוכות מאוד. אני נושמת ונושמת כדי להרפות את כל הגוף שלי עד שהסיוט יסתיים. אחרי דקות מאוד ארוכות הוא סיים ואמר 'הו, עכשיו אני רואה שזה עזר'. אחרי שבוע סיפרתי להורים שלי, ויחד עם אמא שלי הגענו לבית החולים והגשתי תלונה נגדו. לאחר מכן הלכתי עם בן זוגי למשטרה והגשתי תלונה נגדו ונחקרתי. בדיוק אתמול התקשרו אליי מצח"מ מחוז דן וזימנו אותי לעוד חקירה".
7 צפייה בגלריה
נטע מתלוננת נגד מנחם אלקלעי
נטע מתלוננת נגד מנחם אלקלעי
נטע. "ניסיתי לנשום עמוק, הייתי קפואה"

תמר (32)

"קבעתי תור אצל פרופ' אלקלעי בעקבות בעיות גינקולוגיות. זו הייתה בדיקה מאוד מוזרה. הוא הכניס משהו לנרתיק ושאל 'את נהנית מזה?', בזמן שהוא בתוכי הוא דיבר איתי על יחסי מין ושאל 'את מקיימת יחסי מין? את נהנית בסקס?', תוך שהוא נוגע בי במקומות אינטימיים שלא קשורים לבדיקה. הייתי נבוכה בטירוף. ידעתי שזה מוזר ושזה לא אמור לקרות. גם חברה סיפרה לי שהיא עברה אצלו בדיקה מאוד מוזרה. כינינו אותו 'החלאה'".

שגית

"הגעתי אל פרופ' אלקלעי בינואר 2020. רציתי ללכת לטוב ביותר, אז הגעתי למרפאה הפרטית שלו. ואז הוא פשוט נגע בי, הכניס את היד שלו ונגע בי בנקודות גירוי. הרגשתי שזה לא בסדר, אמרתי לו 'מה אתה עושה?', והוא אמר לי 'לא לא, זה רק בשביל להרגיע אותך'. ביקשתי שיפסיק, הייתי בשוק. זה נמשך אולי שתי דקות קצרות, אבל מבחינתי זה היה נצח. כשיצאתי ירדתי לאוטו והתחלתי לבכות.
"במאי 2020 הגעתי למשטרה. חקרו את התלונה, העבירו את זה לפרקליטות ובדצמבר 2020, בדיוק לפני שנה, סגרו את התיק. הפרקליטות הודיעה לי שאין ראיות מספיקות לחקירה ושהם סוגרים את התיק. לא ויתרתי, הגשתי ערר והחקירה נפתחה מחדש".

רות (56)

"הגעתי לפרופ' אלקלעי לפני פחות משנתיים. במהלך הבדיקה הוא נגע לי ממש בנקודות גירוי מיני. שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא ענה שזה כדי להרגיע אותי. הייתי בהלם. רק כשהגעתי לאוטו נפל לי האסימון".
7 צפייה בגלריה
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
רות. "שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא ענה שזה כדי להרגיע אותי. הייתי בהלם"
(צילום: יריב כץ)

מיכל (30)

"עליתי על המיטה אצל פרופ' אלקלעי כשבעלי מעבר לווילון. ואז הרגשתי שהוא נוגע בי בצורה מינית, כאילו מנסה לעורר אותי במהלך הבדיקה. הוא גם התקרב אליי והסתכל לי בעיניים, כאילו רוצה ליהנות מהיופי שלי. ביקשתי ממנו להפסיק. הייתי בהלם, יצאתי משם קפואה".
7 צפייה בגלריה
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
מיכל. "הוא התקרב אליי והסתכל לי בעיניים. ביקשתי ממנו להפסיק"
(צילום: יובל חן)

חיה (32)

"הגעתי אל פרופ' אלקלעי לפני 11 שנה בעקבות פגיעה ברצפת האגן. הוא ראה במחשב שאני מטופלת פסיכיאטרית בעקבות פוסט-טראומה אחרי לידה טראומתית, וביקש לבדוק אותי למרות שלא הייתה שום סיבה לכך. במהלך הבדיקה הוא התחיל לגעת בי בצורה מינית, הרגשתי שהוא מנסה לעורר ולגרות אותי. ואז הוא התחיל להתחכך בי, עד שהגיע לסיפוקו והפסיק. אולי הוא גם חשב שבגלל שאני חרדית אני לא מבינה מה קורה".
7 צפייה בגלריה
ח' מתלוננת נגד מנחם אלקלעי
ח' מתלוננת נגד מנחם אלקלעי
חיה. "הוא התחיל להתחכך בי, עד שהגיע לסיפוקו והפסיק"

עדי (50)

"הגעתי אל פרופ' אלקלעי לפני 18 שנה בפעם הראשונה, ומאז לבדיקות בין הריונות. באחת מהן הוא נגע בי באופן מיני, כאילו הוא רוצה לגרות אותי. קפאתי. שאלתי: 'מה אתה עושה?', והוא אמר שהוא בודק. אחרי כמה דקות קפצתי מהכיסא, לקחתי את הדברים שלי והלכתי".
7 צפייה בגלריה
מ', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
מ', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
עדי. "שאלתי: 'מה אתה עושה?', והוא אמר שהוא בודק. אחרי כמה דקות קפצתי מהכיסא"

דנה (49)

"הגעתי לבדיקה אצל פרופ' אלקלעי לפני שמונה שנים. הוא אמר לי ללחוץ כדי לראות את רצפת האגן, אם היא חזקה. שתי האצבעות שלו היו בתוך הנרתיק שלי ועם האגודל שלו הוא נגע לי בדגדגן ולחץ לי עליו. התכווצתי ממש. לא הבנתי למה הוא נוגע לי שם. הרי בכל שנותיי כשהייתי אצל גינקולוגים, גברים ונשים כאחד, מעולם לא נגעו לי בדגדגן".
מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "הקופה מובילה מדיניות של אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית בכלל, קל וחומר הטרדה מינית שנעשית במסגרת טיפול רפואי. כל תלונה שמתקבלת נבדקת על ידי הממונה על מניעת הטרדה מינית בקופה בצורה מקצועית, יסודית, במלוא הרגישות ובהתאם לכל הכללים, וכל תלונה שנמצא לה בסיס - עבודתו של הרופא או העובד מופסקת באופן מיידי. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס למקרה הפרטני ומכל מקום יודגש שהרופא אינו עובד עם הקופה זה מספר שנים".