שלושה ימים אחרי פרסום התיעוד הקשה שבו נראו תלמידות בבית ספר בבאר שבע שופכות אקונומיקה על ליאן מושטין, תלמידת כיתה ז', ליאן בת ה-13 התראיינה לאולפן ynet ביחד עם אמה אילנה, וסיפרה כי היא לא מתכננת לחזור ללמוד באותו בית ספר. "זה הכניס אותי לטראומה ואני מפחדת לחזור לשם", סיפרה.
"קצת קשה בתקופה הזו, אבל באמת שכל עם ישראל בא ותמך בי, וזה באמת משמח אותי", סיפרה ליאן. "מאוד הופתעתי מכך, כי לא חשבתי שכולם יבואו וינסו לשמח אותי. בתוך בית הספר אני מקבלת את התמיכה רק מהחברות. המורות רק שולחות לפעמים הודעות לאמא, וזהו".
2 צפייה בגלריה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
"אני בטראומה, מפחדת לחזור לבית הספר". ליאן ואמה אילנה
(צילום: הרצל יוסף)

אילנה, אמה של ליאן, סיפרה שהשתיים עוברות תקופה קשה. "זה לא קל, זו תקופה מאוד מאוד קשה. אבל אלפי אנשים שולחים הודעות ומחזקים אותנו, זה פשוט לא להאמין. מאוד התרגשנו שכל מיני מפורסמים באו אלינו לבית, גם קבוצת הכדורגל של באר שבע למשל. זה מאוד מחמם את הלב.
"מאוד חשוב לי להגיד שאם קורה שמתעללים בילדים, הילדים לא צריכים לשתוק ולהגיד להורים. אני מאמינה שנעשה מהפכה ונצליח לשנות את הגישה של משרד החינוך בבתי הספר. אנחנו עכשיו במלחמה כדי שמשפחות שזקוקות לעזרה יקבלו אותה מיד, ושלא ימשכו אותן הרבה זמן".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
"את אמיצה". שרת החינוך
(צילום: מוטי קמחי)
- ראינו ששרת החינוך מיד מתגייסת, אבל לפני שזה הגיע לתקשורת לא קיבלתן עזרה. "לא מבית הספר, לא ממשרד החינוך, לא מהמשטרה. לכל מקום שפניתי, כל דלת שדפקתי - הייתה סגורה עם מנעול ענק. עד שהתקשורת לא חשפה - התעלמו מאיתנו. גם במשטרה, הרי התלוננו ביום שני, ורק ביום חמישי הבנתי שלקחו את הבנות לחקירה. כשהתפרסם בתקשורת כולנו הרגשנו שלכולם אכפת ודואגים ומתקשרים. עכשיו אף אחד לא מתעלם מזה. לא להאמין שזה קורה ושנמצאים בכזה חוסר אונים. אני מקווה שביחד נשנה את זה.
לשאלה אם תחזור לבית הספר, ליאן השיבה בשלילה. "זה לא שאני רוצה לעבור בית ספר, כיף לי שם עם חברות שלי, לפני שהמקרה הזה קרה. אבל אני אהיה חייבת כי אני יודעת שאם אני אשאר שם, אני יודעת שיקרה משהו. זה הכניס אותי לטראומה מאוד קשה לחזור לשם. אני מפחדת לחזור לשם".

במהלך החקירה, שמנוהלת במחלק נוער תחנת באר שבע, עלה החשד כי אל הנערה ניגשו שלושה תלמידים ששפכו עליה חומרי ניקוי שונים ובהם כאמור אקונומיקה. הם צילמו את המעשה, במטרה לפרסמו ברשתות החברתיות. שתי חשודות כבנות 13 עוכבו לחקירה.
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שוחחה ביום חמישי עם ליאן, והתחייבה בפניה שמערכת החינוך תפעל בכל הכלים הנדרשים כדי שהתוקפות ייענשו בחומרה - ושמקרים דומים לא יקרו בעתיד.
"את אמיצה. אני רואה את המקרה הזה בחומרה רבה, ולצערי זה מצטרף לגל האלימות שמשתולל במערכת החינוך אחרי שנתיים קשות של חוסר יציבות רגשית לילדים", ציינה שרת החינוך והזכירה את התוכנית שהציגה לאחרונה למיגור האלימות, שתוקצבה בכחצי מיליארד שקל. "אנו פועלים יחד עם מנהלי בתי הספר כדי ליישם אותה בשטח", אמרה.