שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שוחחה הערב (חמישי) עם ליאן מושטין, תלמידת כיתה ז' מבאר שבע שהותקפה בידי תלמידות מבית ספרה, ועם אמה אילנה, והתחייבה בפניה שמערכת החינוך תפעל בכל הכלים הנדרשים כדי שהתוקפות ייענשו בחומרה - ושמקרים דומים לא יקרו בעתיד.
"את אמיצה", אמרה שאשא ביטון לנערה שתיעוד התקיפה שלה הופץ ברשתות החברתיות. "אני רואה את המקרה הזה בחומרה רבה, ולצערי זה מצטרף לגל האלימות שמשתולל במערכת החינוך אחרי שנתיים קשות של חוסר יציבות רגשית לילדים", ציינה שרת החינוך והזכירה את התוכנית שהציגה בשבוע שעבר למיגור האלימות, שתוקצבה בכחצי מיליארד שקל. "אנו פועלים יחד עם מנהלי בתי הספר כדי ליישם אותה בשטח", אמרה.
3 צפייה בגלריה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
הודעות איומים שקיבלה ליאן מהילדות שהתעללו בה בבית הספר
הודעות איומים שקיבלה ליאן מהילדות שהתעללו בה בבית הספר
(צילום: בראל אפרים)
מוקדם יותר היום סיפרה ליאן על האיומים שקיבלה מהנערות לאחר התקיפה. "אתמול חזרתי לבית הספר ואמרו לי שהכול מטופל ושהן הבינו את המסר", אמרה ל-ynet. "ואז הן קיללו אותי ואם לא היו עוצרים אותן הן גם היו פוגעות בי". היא ציינה כי גם בתקיפה עצמה רק תלמיד אחד שעבר במקום ביקש מאחת התוקפות לעצור, והיא השיבה: "זה בצחוק".
התלמידה שצילמה את ההתעללות בליאן הגיבה ברשת על הסערה וכתבה: "זה היה נטו צחוק, זה לא היה במטרה להשפיל או לפגוע. היא צחקה בהתחלה ולאחר מכן בגלל הסרטון שצילמתי התקשורת ראתה את זה כהשפלה. מה שעשיתי לא היה מוצדק בעליל ואני באמת מצטערת. שום סליחה לא תכפר על ההתנהגות שלי, אבל הגיע הזמן שתדעו מה קרה לפני שכולכם מתנפלים ומאיימים על החיים שלי. זה הגיע לרמות שאני לא מאחלת לאף אחד".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
אמרה שהתוקפות ייענשו בחומרה
(צילום: מוטי קמחי)
כשנשאלה על כך, ליאן השיבה כי"היא לא התנצלה, היא אמרה שזו לא אשמתה, שזו אי הבנה. זו לא אי הבנה. זו ילדה שמשפריצה סבון ורואה שאני בוכה. זה צחוקים? יש גבול לכל צחוק. זה באמת לא מצחיק". היא ביקשה להעביר מסר ואמרה: "אל תשתקו, אל תשמרו בלב. לשמור בלב זה לא טוב. לכו וספרו למשפחות".