1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
נפתלי בנט גדעון סער  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
ראש הממשלה נפתלי בנט והשר גדעון סער ליד רהט
( צילום: נעם ריבקין פנטון)
אפשר לקחת ילד ולהסיע אותו בשיירת צ'קלקות מהבהבת ורועשת, ואפילו להושיב אותו על כיסא ראש הממשלה. התפקיד נשאר גדול ומכובד והוא נשאר ילד. עומד לו נפתלי בנט ומשקיף על רהט, עיר בישראל שכמובן רוב גדול של אזרחיה שומר חוק, ומכריז: "אנחנו עוברים מהגנה להתקפה". מה זה אומר? מה שווים דברי הרהב החלולים האלה? אתה רוצה להוריד ארטילריה על העיר? פצצות ממטוסים?
הוא פשוט לא מבין את המתרחש. לא את העיר רהט צריכה ישראל לתקוף, שם דווקא צריכה המדינה להשקיע, אלא את העבריינים וארגוני הפשע. וזה לא יקרה באמצעות הצהרות ריקות מתוכן, אלא על ידי החלטות ומעשים של ממש. ההחלטה הראשונה צריכה להיות גיוס אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב כדי להשתלט על האנרכיה ולדכא את הפשיעה שמשתוללת בכל רחבי הארץ.
אובדן המשילות בולט בנגב אבל לגמרי לא נגמר שם. ליהודי אין ביטחון כשהוא מסתובב ליד שער שכם בירושלים, בסך הכל שני קילומטרים ו-300 מטר מהכנסת. ברחוב הגיא בעיר העתיקה נרצחים יהודים בריטואל קבוע, כאילו זו גזירת גורל. הפשיעה משתוללת בגליל, ויהודי שבונה סוכה בלוד לא באמת מופתע כשהיא נשרפת, הרי מה זה לעומת שריפת בית כנסת?
ניחא אנשי השמאל המוצהרים בקואליציה, שמאמינים בצדקת החוק הרע הזה. אבל אלה שקוראים לעצמם ימנים? הם הרי יודעים כמה מסוכן החוק הזה שמעודד עבריינות
ובכלל, ברור לכל מי שחי בעיר מעורבת שיגיע הרגע שבו האלימות שוב תתפרץ ויהודים יותקפו מפני שהם יהודים. אף אחד לא יופתע אם ואדי ערה ייחסם שוב ליהודים, ואבנים עוד יעופו בכבישים 25 ו-31 בדרום, באותה הוודאות כמו שהציפורים עוד ינדדו. עסקים ימשיכו לשלם דמי חסות בדייקנות, כאילו מדובר בתשלום לרשויות. חלקות צמחי קנאביס ילבלבו כרגיל בתוך שטחי אש של הצבא, והיישובים הערביים ימשיכו להיות בעצמם שטחי אש.
וכאילו כדי לעודד את העבריינות המשתוללת בארץ, העבירה ממשלת בנט בקריאה ראשונה את חוק החשמל שמכשיר השתלטות על אדמות המדינה. ההסכם הקואליציוני היה החוזה למכירת הנגב בעבור שלטון, וחוק החשמל הוא המימוש בפועל. האם לא יימצא אחד מאלה, שסיפר לעצמו ולנו שהוא ימני, שיתעשת ויבין את ממדי הנזק שבהצבעה בעד החוק הזה? האם אין שם אף אחד שלא יסכים למכור את הנגב בשביל הכיסא? האם לא תימצא צדיקה אחת שתאמר "עד כאן"?
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
ניחא אנשי השמאל המוצהרים בקואליציה, שמאמינים בצדקת החוק הרע הזה. אבל אלה שקוראים לעצמם ימנים? הם הרי יודעים כמה מסוכן החוק הזה, שמעודד עבריינות והשתלטות על אדמות המדינה. ובכל זאת הם ירימו את ידם בעדו, ובעבור מה? עבור ההנאה המפוקפקת של שהייה בחיקה הצפוף של קואליציית בנט-עבאס? ככה נלחמים בעבריינות? מכשירים אותה? זה כמו לספק לארגוני הפשע רישיון פעולה מטעם המדינה ואז להגיד שאין ארגוני פשע, הרי הכל חוקי עם רישיון.
אין סיבה לבנות על בנט ועל השרים, כי הג'ובים בממשלה חשובים להם מכל ולכן הם ייכנעו לכל דרישה של רע"מ. ובפרפרזה על שירו של מאיר אריאל: בסוף כל משפט שהממשלה הזאת אומרת יושב איש האחים המוסלמים עם נרגילה.
  • גלעד שרון הוא חבר מרכז הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com