1 צפייה בגלריה
אריאל קלנר במליאת הכנסת
אריאל קלנר במליאת הכנסת
"בחור ובחורה יחד בצבא? צריך להיבחן". קלנר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד אומר הבוקר (שלישי) כי "הדבר הזה, של בחור ובחורה שמשרתים יחד, שנמצאים ביחד, במקום אחד, זה דבר שצריך להיבחן בהיבטים המבצעיים, בהיבטים החברתיים". את הדברים אמר בריאיון ל-ynet radio, שלושה ימים בלבד לאחר התקרית בגבול מצרים, שבה נהרגו שלושה לוחמים.
קלנר התייחס לדיון השנוי במחלוקת בערוץ 14 על פיגוע הירי בגבול מצרים, ובו רמזו המגיש והכתב הצבאי של הערוץ ל"טעם לפגם" בשמירה לילית של לוחם ולוחמת "בבודקה מטר על מטר" וטען: "קצת יצאנו מפרופורציות". על אף שאמר כי צריך לבחון את השירות המעורב לגברים ונשים, חבר הכנסת מהליכוד הבהיר כי "לפחות לפי התחקיר הראשוני, נראה שאין קשר. זה לא היה משנה שום דבר". ח"כ דני דנון מהליכוד נשאל על דבריו של קלנר באולפן ynet, והשיב: "אין בעיה שחייל וחיילת יהיו יחד במשמרת".
אביה של סמלת ליה בן נון, שנהרגה בשבת בפיגוע בגבול מצרים, אמר בכאב כי "לא צריכים לתת לחיילים לשמור 12 שעות במקום כזה". בני המשפחה אבלים על נפילתה של בתם, ולצד הכאב על הטרגדיה שפקדה אותם יש בבטנם ביקורת על הצבא, אך הם בעיקר ביקשו להמתין עד לסיום השבעה.

ליה נורתה למוות במהלך שמירה ארוכה בבודקה מבודד באזור הר חריף שבגבול מצרים, יחד עם סמ"ר אורי יצחק אילוז. חייל נוסף, סמ"ר אוהד דהן, נהרג בקרב היריות שבו חוסל המחבל. בני משפחתה של ליה אמרו כי הם מכבדים את צה"ל ומבקשים לשמוע את ממצאי התחקיר בנושא התקרית בהר חריף, והביעו תקווה שלא יהיה ניסיון טיוח.
אתמול בסוכת האבלים, סבה של ליה כאב בעיקר את הרמיזות המיניות שזרקו לאוויר בערוץ 14, סביב שמירה של לוחם ולוחמת לבד בבודקה מבודד במשך 12 שעות, והאשימו בכך "אג'נדות שמאל מטורפות". הרמיזות עוררו כעס בקרב משפחת בן נון, אך בני המשפחה השתדלו לעסוק באבלם על ליה, ובמאות האנשים שבאו לנחם אותם.
אחותה הגדולה של ליה, אופיר, אמרה: "שמענו טיפה. סבא אמר שמישהו בערוץ 14 שאל 'איך שמו בחורה ובחור באותה שמירה'. החצינו שזה גבר ואישה. שיתבייש מי שאמר את זה". אופיר הוסיפה: "כרגע הילדה, אחותי, לא נמצאת פה, ואנחנו מתמקדים בזה". האב דוד הדגיש: "אני כרגע לא קורא ולא רואה חדשות. היום אנחנו עסוקים רק באבל שלנו. כל השאלות יישאלו אחר כך".