42 יום חלפו מפתיחת המלחמה בחמאס, ולפי שר הביטחון יואב גלנט צה"ל חיסל כבר לפחות 4,000 מחבלים. בין המחוסלים גם מפקדים רבים בדרג השטח של ארגון הטרור, ובכיר אחד מהזרוע הצבאית - איימן נופל. אבל דובר צה"ל רמז אמש (חמישי) כי ייתכן שרשימת הבכירים המחוסלים כוללת כמה נוספים - וחמאס מנסה להסתיר זאת.

בהצהרתו התייחס תא"ל דניאל הגרי לדיווחים על תקיפות משמעותיות של צה"ל ושב"כ, ואמר כי "אכן ניתן לומר שבוצעו תקיפות עוצמתיות נגד שני מתחמים תת-קרקעיים שונים". הוא לא אישר רשמית שחוסלו בכירים, אבל אמר: "בחמאס מנסים להסתיר את תוצאות התקיפה. לא אוכל בשעה הזאת להרחיב מעבר לכך - אולם ניתן לומר בוודאות כי תת-הקרקע שבו שהו בשתי התקיפות נפגע באופן קשה מאוד".
דבריו נאמרו יומיים לאחר פרסום באתר הסעודי "אילאף", שבעבר פרסם ריאיונות עם בכירים ישראלים, ולפיו חמאס "מסתיר את האמת על חיסולם של חבר הלשכה המדינית רווחי מושתהא, מפקד חטיבת צפון הרצועה בזרוע הצבאית אחמד רנדור, וראש מערך ירי הרקטות איימן סיאם". הגרי מנה עוד שני שמות מלבדם. אלו בכירי חמאס שדובר צה"ל הזכיר בהצהרתו.

אחמד רנדור

לדברי הגרי, באחד האתרים שהותקפו הסתתרו כמה מפקדים בכירים של חמאס, ובהם מפקד החטיבה המרחבית של ארגון הטרור בצפון הרצועה אחמד רנדור. ביום שלישי בערב פורסמו דיווחים לא מאומתים על חיסולו, ולפיהם גופתו לא אותרה.
3 צפייה בגלריה
אחמד רנדור
אחמד רנדור
אחמד רנדור
ב-2017 מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא רואה ברנדור, ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, "טרוריסט בינלאומי". רנדור היה מעורב בחטיפת גלעד שליט באזור כרם שלום ב-2006, ושרד כמה ניסיונות חיסול. הוא היה מהמחבלים הבודדים שנותרו בחיים מהחוליה שתכננה וביצעה את חטיפתו של שליט, לאחר שצה"ל חיסל את רובם. בנו מוהנד, חבר כוח נוחבה של חמאס, חוסל ב-7 באוקטובר במתקפת הפתע של ארגון הטרור.

איימן סיאם

לפי הגרי, באתר שהותקף ובו שהה רנדור הסתתר גם איימן סיאם, ראש מערך ירי הרקטות של חמאס. כמו רנדור, גם סיאם שרד בעבר כמה ניסיונות חיסול וכבר ב-2009 הופצץ ביתו בשכונת ג'באליה.
ביום השלישי של מבצע "צוק איתן", בשנת 2014, הודיע דובר צה"ל בערבית על חיסולו של סיאם, אבל לאחר הכחשה גורפת של הזרוע הצבאית שינה דובר צה"ל את ההודעה מ"חוסל" ל"הותקף". בעבר הרחוק היה סיאם גם מפקד יחידת הארטילריה של חמאס.

רווחי מושתהא

בהצהרה אמר דובר צה"ל הגרי כי במתחם התת-קרקעי השני שהותקף הסתתרו בכירי הזרוע המדינית של החמאס, ובהם רווחי מושתהא, המקורב מאוד ליחיא סינוואר. מושתהא הוא חבר הלשכה המדינית של חמאס, ומהבודדים בה שנשאר ברצועה.
3 צפייה בגלריה
רווחי מושתהא
רווחי מושתהא
רווחי מושתהא
3 צפייה בגלריה
פגישה של איסמאעיל הנייה  עם מוחמד אל עמאדי וחליל אל-חיה ורוחי מושתהא
פגישה של איסמאעיל הנייה  עם מוחמד אל עמאדי וחליל אל-חיה ורוחי מושתהא
מושתהא לצד הנייה וסינוואר, בפגישה עם השליח הקטארי
ביחד עם סינוואר היה מושתהא ממקימי מג'ד, הזרוע שאחראית על ביטחון הפנים של חמאס. כמה מבני משפחתו נהרגו בעבר בלחימה מול צה"ל. הוא שהה 22 שנים בכלא הישראלי בגין אחריות לרצח משתפי פעולה פלסטינים, וב-2011 שוחרר בעסקת שליט.
שנה אחת בלבד אחרי שחרורו נבחר להיות חבר הלשכה המדינית, ובמסגרת תפקידו השתתף במשלחות המשא ומתן של חמאס לקהיר ובשיחות ההסדרה עם ישראל מול השליח הקטארי, לצידו של סינוואר. הוא נחשב לאיש הזרם הניצי של חמאס. יומיים אחרי מתקפת הפתע דווח ב"אל-ג'זירה" כי הופצץ ביתו בשכונת שג'עייה.

עיסאם דעליס

לפי הגרי, לצד מושתהא היה גם מי שמשמש למעשה בשנתיים האחרונות כראש ממשלת חמאס ברצועה, עיסאם דעליס.
כמו מושתהא, גם דעליס הוא חבר הלשכה המדינית. הוא נחשב למקורב למנהיג חמאס איסמעיל הנייה ושימש בעבר כיועצו. ב"עמוד ענן" וב"צוק איתן" הופצץ ביתו.

סאמח א-סראג'

עוד חבר הלשכה המדינית שהיה באותו אתר שהותקף לפי הגרי הוא סאמח א-סראג', הנחשב לפי דובר צה"ל למקורב מאוד לסינוואר.
לפני שלוש שנים נחשף כי חמאס מפעיל באיסטנבול יחידת ביון וסייבר סודית, הפועלת ללא ידיעת השלטונות הטורקיים - ומי שעומד בראשה ומעביר עדכונים על פעולותיה לסינוואר הוא א-סראג'.

אחמד בחר

לפי פרסומים פלסטיניים מת מפצעיו בכיר חמאס אחמד בחר (76), שנפגע לאחרונה מתקיפה אווירית בעזה. הוא היה ראש מועצת השורה של התנועה, חבר הלשכה המדינית ולשעבר סגן ראש הממשלה. דובר צה"ל טרם הכריז שהוא חוסל.
פורסם לראשונה: 23:22, 16.11.23