שני גברים, תושבי נתיבות בני 32 ו-35, נעצרו היום (חמישי) בחשד שאיימו על אמו של אחד ממארגני אירוע הגאווה בנתיבות והניחו קליע בדלת בית העסק שלה לפני כשבועיים. כזכור, אחרי התנגדות עזה מצד רבנים ותושבי העיר למצעד, ואחרי האיום נגד האם, בוטל האירוע בעיר.
החשודים הובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע, והוא הוארך עד ליום שלישי. בין היתר, מיוחסות להם עבירות של איומים, גרימת נזק והחזקת אמל"ח.
2 צפייה בגלריה
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שהונח בכניסה למשרדה של האם
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה האם
הפוסט שפרסמה האם
הפוסט שפרסמה האם בפייסבוק בעקבות התקרית
יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "מצופה למצות את הדין המלא עם התוקפים ולספק ביטחון לחברי הקהילה הגאה בכל רחבי הארץ. בין השנאה שראינו באיומים ברצח בנתיבות לזו לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים מחבר קו ישיר של הסתה, והמדינה מחויבת לעצור אותו לפני המקרה הבא. זו הזכות שלנו לחיות בביטחון איפה שאנחנו ולכן נצעד היום בירושלים בדרך לחברה סובלנית ובטוחה יותר עבור כולנו".
בדבריה התייחסה פאר לאיומים שנשלחו אתמול גם למארגנת מצעד הגאווה בירושלים, אמונה קליין בר נוי, מנהלת קהילה בבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות. בהודעה שנשלחה אליה נכתב בין היתר כי "גורלה של שירה בנקי מחכה לכם". לפני שבע שנים, נזכיר, ישי שליסל החרדי קיצוני רצח את שירה בנקי בת ה-15 במצעד הגאווה שהתקיים בבירה. אמש נעצר חשוד באיומים כלפי קליין בר נוי, ובצל האיומים הללו המצעד בירושלים ייערך הערב תחת אבטחה של אלפי שוטרים.
במשטרה מסרו בהודעה על מעצר החשודים מנתיבות כי הם "פונים לציבור לדווח באופן מיידי למוקד 100 על כל חשש לחיי אדם, מפגע בריונות או אלימות. מהירות הדיווח מסייעת במאבק הנחוש בפשיעה למען ביטחון הציבור ואיכות חייו".