ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה עם שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בדרום הר חברון, שבו נרצחה בת שבע נגרי (40) לעיני בתה, ונפצע באורח קשה אריה גוטליב (39) שהסיע אותן. נתניהו אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור שמעודדת מכוונת וממומנת על-ידי איראן וגרורותיה.
"אנו פועלים מסביב לשעון כדי להשיג את המרצחים ואת אלה שמנסים לרצוח את אזרחי ישראל", המשיך נתניהו. הוא הצהיר כי "השגנו את כולם", והתעלם מהמחבל שרצח את מאיר תמרי בחרמש. ראש הממשלה הוסיף: "נשיג גם את המחבלים שביצעו את הפיגוע היום, אבל צריך להבין שחלק מגל הטרור הזה בא מהכוונה חיצונית".
4 צפייה בגלריה
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
"כולנו חייבים לגבות את הלוחמים בשטח". נתניהו וגלנט בזירת הפיגוע
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
נתניהו וגלנט בהערכת מצב בזירת הפיגוע
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נתניהו הוסיף כי "מופעלים אמצעים התקפיים והגנתיים כדי לבוא חשבון עם המרצחים וגם עם המשלחים שלהם מקרוב ומרחוק". הוא גיבה את הלוחמים והמפקדים שפועלים בשטח, והדגיש כי "כולנו חייבים לגבות אותם".
השר גלנט אמר בזירה כי מדובר "בפיגוע בהכוונה של איראן שמחפשת כל דרך כדי לפגוע באזרחי ישראל. השינוי המשמעותי ביותר בשטח קשור למימון האיראני". גלנט הוסיף: "נגיע אל המחבלים ונעשה פעולות נוספות לטובת הביטחון של אזרחי ישראל - כל האופציות על השולחן, ונגבה מחיר מהאנשים שאחראים לכך".
4 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי מגיע לזירת הפיגויע בדרום הר חברון
הרמטכ"ל הרצי הלוי מגיע לזירת הפיגויע בדרום הר חברון
הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו הערבת מצב בזירת הפיגוע
(צילום: דובר צה"ל)

בטרם הגעתו לזירת הפיגוע, נתניהו נפגש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפגישת עדכון ביטחוני. מזכירו הצבאי של נתניהו, האלוף אבי גיל, נכח גם הוא בפגישה במשרד ראש הממשלה בירושלים. בפגישה, שנמשכה כ-50 דקות, לפיד ונתניהו לא דנו בנושאים פוליטיים.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע לזירת הפיגוע מוקדם יותר, וערך במקום תחקיר ראשוני והערכת מצב, יחד עם ראש השב"כ רונן בר, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף אבי בלוט. אלוף פוקס הודה בזירה כי "אנחנו בגל טרור שלא ידענו זמן רב".
לדבריו, "צה"ל וכוחות הביטחון פועלים מדי יום לסיכול של טרור, בכפרים, בקסבאות ובמחנות הפליטים", המשיך פוקס. "רוב הפעמים אנחנו מצליחים, היום והשבוע אנחנו בזמן קשה, ולא הצלחנו. אנחנו נרדוף את האויבים מחווארה, חברון ומכל מקום, ונבוא איתם בחשבון".
בינתיים, ראש הממשלה נתניהו הקדים פעם נוספת את ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שיתקיים מחר במקום ביום ראשון בשבוע הבא, בשל חשש מפיגועים נוספים.
4 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
המחבלים פתחו באש לעבר הרכב, ורצחו את בת שבע נגרי לעיני בתה
(צילום: צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
מהתחקיר הראשוני עלה כי שני מחבלים לקחו חלק בפיגוע הירי הקטלני, שהתרחש סמוך לכיכר - כשהמכונית הישראלית האטה את נסיעתה. המחבלים ברכב החולף "ניצלו את ההזדמנות", ופתחו באש לעבר המכונית - ככל הנראה מנשק אוטומטי שירה כמות גדולה של קליעים.
לפי התחקיר בשטח, המחבלים ירו יותר מ-20 כדורים לעבר המכונית הישראלית שהאטה - ולכן הפגיעות היו קטלניות. המחבלים "חתכו" את הרכב הישראלי וירו לעברו מטווח קצר. בצה"ל העריכו כי כיוון ההימלטות המשוער של המחבלים היה לתוך העיר חברון, הגדולה בערי הגדה, והמצוד אחריהם נמשך. עוד עלה מהתחקיר כי הפילבוקס הסמוך לזירת הפיגוע היה מאויש בלוחמים בצומת הכבשים ששמעו את הירי, אך לא זיהו שמדובר בפיגוע - ולכן לא הגיבו בירי בגלל היעדר תמונת מצב.