יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, הגיב בצהריים (שני) לראשונה לסערה שנוצרה סביבו לאחר שהתפרסם ההסכם בינו לבין הליכוד, ולפיו יקבל סמכויות על תוכניות חיצוניות במשרד החינוך. בישיבת סיעת בכנסת טען כי "בימים האחרונים מתנהל קמפיין פוליטי פרוע של השמאל בראשות יאיר לפיד והתקשורת. זה קמפיין של המיעוט שהפסיד בבחירות נגד רוב העם שאמר את דברו בצורה נחרצת בקלפי".
הוא טוען כי את המאבק נגדו מובילים ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "הקמפיין הזה הוא לא פחות מהמרדה וניסיון למנוע מראש ממשלה מיועד להקים את הממשלה הנבחרת והלגיטימית היחידה לאחר הבחירות. כולם מנהלים מלחמה בשצף קצף נגד הדמוקרטיה".
3 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
"ממשלות זרות מתערבות בחינוך ילדינו". מעוז מגיב לסערה
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד, יפעת שאשא ביטון
יאיר לפיד, יפעת שאשא ביטון
"מנהלים קמפיין פוליטי נגד הדמוקרטיה". לפיד ושאשא ביטון
(צילום: AP, יובל חן)
לדבריו, האחריות שקיבל במשרד החינוך במסגרת ההסכם הקואליציוני עליו חתם עם הליכוד נוגע לשיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות הפרטיות. "חלקן של העמותות וחלקן של התוכניות ממומנות על ידי מדינות אחרות", טען. מעוז סבור כי "ממשלות זרות מתערבות בחינוך של ילדינו לטובת הטיית הדעה למען האינטרס והנרטיב הפלסטיני".
הוא פנה להורי ילדי ישראל ואמר כי "הדבר הטוב שקרה בסערת הימים האחרונים, זה שאותו שיתוף פעולה בין משרד החינוך לבין העמותות הפרטיות, שנעשה עד כה במחשכים בהסתרה, יצא לאור השמש, שהוא כידוע המחטא מספר אחד בעולם. אני קורא לכם ההורים לברר ולבדוק את התכנים שמעבירים לילדיכם בתכניות ההעשרה".

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אבי מעוז וכיתה ריקה
בנימין נתניהו, אבי מעוז וכיתה ריקה
"אפעל בשקיפות מלאה". מעוז הודף את הביקורת
יו"ר נעם, שההסכמים איתו העלו חשש שיפעל לקידום האג'נדה של מפלגתו המתנגדת ללהט"בים, הבטיח כי כל מה שיעשה בנושא "יהיה בשיתוף ההורים, בשיתוף המנהלים, ובעיקר בשקיפות מלאה". מאז התפרסמו פרטי ההסכם חתמו הליכוד ונעם, עשרות רשויות ומאות מנהלים ומורים לאזרחות יצאו נגד ההחלטה להעביר למעוז את האחריות על התוכניות החיצוניות. מעוז הדף את הביקורת נגדו: "אני פונה מכאן ללפיד, לגברת שאשא ביטון ולכל הגוש שהפסיד בבחירות: אתם פוחדים משקיפות? אתם בעד הסתה והמרדה? אתם בעד ההסתרה מההורים? אתם בעד התערבות של ממשלות ומדינות זרות בתכני החינוך של ילדי ישראל?".
"אני מבטיח להורים, לתלמידים ולמנהלים, ולמערכת החינוך כולה: לא עוד הסתרה אלא שקיפות מלאה תוך כדי שיתוף פעולה עם המנהלים וההורים. לא עוד החדרת תכנים שאינם מקובלים על ההורים אלא מעורבות ויידוע של ההורים בנעשה בחינוך ילדיהם באמצעות עמותות פרטיות".
שרת החינוך היוצאת הגיבה על דברי מעוז ואמרה כי "במדינה מתוקנת אדם ששנאתו אמונתו לא מקבל שליטה על תכנים שילדים לומדים. שום ספין לא יסתיר את העובדה שמוכרים את חינוך הילדים שלנו. נילחם נגד מכירת החיסול ופירוקה של מערכת החינוך". בריאיון ב-ynet radio הבוקר אמרה שאשא ביטון: "אנחנו רואים שיש פה במסווה הזה של 'ימין מלא מלא' מפרקים את המדינה מלא מלא".
לדבריה, ממשלתו השישית של נתניהו, שמתגבשת בימים אלה "רוצה לפרק את מערכת המשפט, מפרקים את הצבא, מוציאים סמכויות של המינהל האזרחי, מפרקים את המשרד לשיוויון חברתי, מפרקים עכשיו את משרד החינוך". היא טענה: "במקום להרכיב ממשלה - מפרקים מדינה. תחשבו לבד מי ישלם על זה את המחיר, התשובה היא ברורה - תושבי ישראל - ובמקרה של מערכת החינוך, ילדי ישראל".