1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
בתמונה: הרע במיעוטו
(צילום: AFP)
אני ליכודניק גאה ואומר את מה שאני חושב. בשביל לא להביע דעה עצמאית יש מספיק מפלגות דיקטטוריות. המשא ומתן להקמת הקואליציה נוהל באופן לא מוצלח. שותפינו שזעקו שנה וחצי ללא הרף שחייבים להחליף את הממשלה, גילו לאחר הבחירות תיאבון רב מדי. הם התבלבלו ושכחו למי יש 32 מנדטים מתוך ה-64. אל מול הלחץ חסר האחריות הזה, הליכוד התקפל. במקום לדפוק על השולחן ולהודיע לכל השותפים שהסחטנות הזאת לא תתקבל, איבדנו עוד משרד ועוד משרד. האנשים הטובים שלנו יישארו ללא תפקיד או יקבלו משרדים מדוללי אגפים וסמכויות. שר אוצר לשנתיים ואז רוטציה, שר פנים לשנתיים, שר בריאות, שר נוסף במשרד הביטחון, שר נוסף באוצר, בחינוך - מה זה השטויות האלה? ככה מגיעים ליציבות? ככה משיגים משילות?
בואו לא נעשה מהאילוץ הפוליטי אידיאולוגיה. בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר הם אנשים לא ראויים. סמוטריץ' שלכאורה נתפס עם 700 ליטר דלק, ולא כדי לעזור לחבר שופליסט שנתקע עם מכל ריק; שמציג את שב"כ כאויב המדינה, בעוד הוא עצמו הוגדר כמי שתיכנן פיגוע. אם צריך לבחור למי להאמין, אני מעדיף את האנשים הטובים בשב"כ שמשרתים את המדינה ושומרים עליה במשך שנים, ולא למשתמט למחצה. מי שהיה יעד של שב"כ לא ראוי להיות בקבינט הביטחוני, שלא לדבר על "מצעד הבהמות" המביש שלו. בקיצור האיש לא ראוי.
"הורדתי את התמונה של ברוך גולדשטיין, שחררו", אומר בן-גביר. זאת דמגוגיה בגרוש. אפשר לחשוב שהעניין הוא הדקורציה בסלון ביתו. 29 אנשים נרצחו במערת המכפלה ו-125 נפצעו, זאת הדרך הפלסטינית, זה הקטע שלהם, לא שלנו. כל בלבול המוח על הורדת התמונה מהקיר לא מעניין, השאלה היא מה עשתה שם התמונה מלכתחילה? כל הנרצחים במערה היו מחבלים? "האף תספה צדיק עם רשע", זו לא דרכו של אברהם אבינו שקבור במערה וזו לא דרכנו.
כשאבי אריאל שרון אושפז בבית החולים, בן-גביר חגג בחפלה עם בשר על האש. כשגיבור ישראל שדיכא את הטרור הפלסטיני בחומת מגן, שיחרר את יישובי הצפון מאיום המחבלים ב-1982, צלח את התעלה ביום כיפור והציל את ישראל, פרץ את ביצורי המצרים בסיני בששת הימים, פיקד על פעולות התגמול בשנות ה-50, נפצע קשה בלטרון בניסיון לפרוץ את המצור על ירושלים במלחמת העצמאות, שגופו היה מחורר מכדורי מקלעים מצריים וירדניים - כשהוא נופל למשכב, אז בן-גביר, שלא לבש מדים מימיו, ולא סיכן ולו ציפורן עבור המדינה, חוגג. האיש לא ראוי.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
ועל אבי מעוז אין מה להכביר מילים. בשביל מה היה צריך להיכנע במשא ומתן גם לו? מה האלטרנטיבה של המנדט הבודד והחשוך הזה? ללכת עם מפלגת העבודה?
לא כל הליכודניקים מרוצים מאופן ניהול המשא ומתן הקואליציוני. ובכל זאת, אחרי שכל זה נאמר, צריך לדעת שגם בתחתית יש דרגות, ומחבקי מחבלים, מהללי שאהידים ושאר תומכי טרור, גרועים מאלה בהרבה. שיהיה לממשלה החדשה ולנו בהצלחה.
  • גלעד שרון הוא חבר מרכז ליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 08:59, 21.12.22