"זה אולי תיק הרצח האכזרי שראינו": כך אמר אמש (שבת) נציג ימ"ר מרכז, בדיון הארכת מעצרו של החשוד ברצח תושב פתח תקווה בשנות החמישים לחייו. מעצרו של החשוד, בן 23 מראשון לציון, הוארך בשישה ימים. הוא חשוד ברצח, בהצתת הגופה ובהשמדת ראיות. החוקרים עצרו גם את אשתו שבהיריון בחשד לקשירת קשר לפשע ולהשמדת ראיות. השניים מכחישים את המיוחס להם. ב-ynet נחשף החשד שמדובר ברצח.
לפי החשד, הצעיר - שהתגורר בעבר בשכנות לנרצח - הגיע בלילה שבין חמישי לשישי לבניין בפתח תקווה, על מנת להתעמת איתו. לפי החשד הוא רצח אותו, ואז שרף את הדירה כדי לטשטש ראיות. השוטרים ביצעו חיפוש בדירתו ותפסו ממצאים, הקושרים אותו על פי החשד לרצח.
"מדובר בתיק רצח חמור ואכזרי, אולי האכזרי שראינו במחוז המרכז", אמר נציג הימ"ר ידידיה חרבש וביקש שמעצר הצעיר יוארך ב-13 יום. "יש חשד סביר, מסוכנות, אכזריות. אותו חשוד מסר גרסאות סותרות בהפרש של דקות".
1 צפייה בגלריה
זירת אירוע השריפה בפתח תקווה
זירת אירוע השריפה בפתח תקווה
שוטרים בזירת הרצח בפתח תקווה
"לא עשיתי כלום, מדובר במעצר שווא", הגיב החשוד והתלונן כי הותקף במהלך מעצרו. פרקליטו, עו"ד דימה ברנשטיין מהסנגוריה הציבורית, אמר כי הנרצח היה מלווה בריבית "ואני מניח שיש הרבה אנשים שלא מחבבים אותו. החשוד שיתף פעולה עם היחידה החוקרת, אני לא מבין למה הוא נעצר באלימות במקום ציבורי, כשישב במסעדה עם בני משפחתו ועם אשתו שבהיריון".
עורך דינו של העצור אמר כי בעבר החשוד לקח מהנרצח הלוואה שאותה החל להחזיר: "הוא סיפר כי נותרו לו עוד כ-30 אלף שקל לשלם, אבל הוא ממשיך לשלם ועובד כדי להחזיר את ההלוואה. הוא לא ניסה להעלים ראיות, אין ראיות מוצקות נגדו".
שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, רחל קרלינסקי, החליטה כאמור להאריך את מעצרו בשישה ימים: "לחשוד מיוחס רצח לאחר תכנון, הצתת מבנה במזיד והשמדת ראיות. שוכנעתי בדבר חשד סביר ראשוני בנוגע למעורבותו בביצוע העבירות המיוחסות לו".
פרקליטה של האישה (26), עו"ד רועי לנג מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "אין עוררין שהיא אינה קשורה לרצח, לא הייתה בזירה ולא ידעה מהעבירה. כל מה שמיוחס לה זה השמדת ראיות". השופטת החליטה לשחרר אותה למעצר בית, אבל לבקשת המשטרה הורתה על עיכוב ביצוע של יממה.