3 צפייה בגלריה
שוחח עם בני המשפחה. בנט והזוג אוקנין
שוחח עם בני המשפחה. בנט והזוג אוקנין
שוחח עם בני המשפחה. בנט והזוג אוקנין
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (רביעי) עם קרובי המשפחה של נטלי ומורדי אוקנין שעצורים בטורקיה בחשד לריגול, ובלשכתו אמרו כי ביקש לחזק אותם פעם נוספת בשל המצב המורכב שנקלעו אליו.
בלשכתו של רה"מ ציינו כי "בנט הודה למשפחה על התנהלותה האחראית והמאופקת נוכח מורכבות הסוגיה, ועדכן במאמצים הנעשים מסביב לשעון, בהובלת משרד החוץ ובכל המימדים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו בהקדם. ראש הממשלה ביקש מהמשפחה להחזיק מעמד וציין, כי צוות לשכתו עומד לרשותם בכל שעות היממה לכל צורך".

שמונה ימים עברו מאז שמורדי ונטלי אוקנין נעצרו בטורקיה בחשד לריגול מדיני וצבאי, כלי התקשורת המקומיים מתחילים לסקר את הפרשה יותר ויותר. הבוקר התפרסמו פרטים ראשוניים על העצור השלישי בפרשה, אזרח טורקי בשם איחסאן. לפי הדיווחים בטורקיה, איחסאן שימש לבני הזוג כמדריך בטיול, וסיפר בחקירתו כי עבד בתעשיית הרכב בטורקיה ולמד עברית מגרושתו היהודייה.
בתוך כך, העיתונאי הטורקי פאתיח אלטאילי, שנחשב בעבר למקורב לנשיא, מתח ביקורת קשה על מעצר הישראלים שכל חטאם היה לצלם את הנוף ממגדל שנישא לגובה של מאות מטרים. "זה אפילו לא מצחיק, זאת חרפה", כתב העיתונאי. "מעצר של שני תיירים שביקרו במגדל הטלוויזיה של איסטנבול וצילמו כפי שמצלמים בכל העולם. אילו סודות צבאיים נחשפו? בשם האל - אתם תגרמו לאנשים לצחוק עלינו".
3 צפייה בגלריה
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, וגרמה למעצר הזוג
כבר אמש ערוץ הטלוויזיה הטורקי "האבר טורק" החל לעסוק בפרשה וציטט גורמים לפיהם ישראל כבר אוסרת או מזהירה מנסיעה לטורקיה, מידע שהוכחש בהמשך. לפי ההערכות בטורקיה, המדריך של בני הזוג הוא איש המפתח של הפרשה, וזהותו ועברו השפיעו מאוד על ההחלטה להאריך מעצרם בשלושה שבועות.
בישראל קיוו שהפרשה לא תתפרסם בתקשורת המקומית, מאחר שזה יקשה על השלטונות ועל ארדואן בעצמו "לרדת מהעץ". טורקיה נכנסת כעת לשנת בחירות וכל פרסום של פרשה כה רגישה מקבל משמעות פוליטית והד פומבי נרחב - שבמקרה הזה עלולה להזיק לסיכויי השחרור של בני הזוג מישראל.

אתמול אפשרו הטורקים לשני דיפלומטים ישראלים לבקר את בני הזוג, שכלואים בנפרד. את נטלי אוקנין ביקר הקונסול באיסטנבול רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי בטורקיה אודי איטם, הדיפלומט הבכיר ביותר של ישראל באיסטנבול שלא נוהג בדרך כלל לקיים ביקורים קונסולריים.
אמש הגישו בני הזוג ערעור על מעצרם. החלטה בנושא צפויה להתקבל בתוך שבוע עד 10 ימים, והיא תקבע אם השניים ישוחררו בחזרה לארץ, לחלופת מעצר בטורקיה - או כלל לא. את ההחלטה יקבל שופט בבית משפט מקומי, ללא דיון בנושא.
מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים בין ישראל לבין טורקיה לפתרון פרשת המעצר. במגעים האלה מעורבים נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד וראש המוסד דדי ברנע. בכירים שמעורבים בנושא אומרים שישראל עושה הכול כדי שהפרשה לא תסתבך, ושעובדים בכמה ערוצים.
למרות המגעים המדיניים והמשפטיים, בני המשפחה נערכים לכך שההסתבכות באיסטנבול תימשך יותר זמן ממה שחשבו, ושירז בן הרוש, בתה של נטלי שנעצרה בטיול לחגיגות יום הולדתה ה-44, פרסמה סרטון שבו קראה לעזרת הציבור במימון המאבק.