שמונה ימים לאחר שמורדי ונטלי אוקנין נעצרו בטורקיה בחשד לריגול מדיני וצבאי, כלי התקשורת המקומיים מתחילים לסקר את הפרשה יותר ויותר: הבוקר (רביעי) התפרסמו פרטים ראשוניים על העצור השלישי בפרשה, אזרח טורקי בשם איחסאן. לפי הדיווחים בטורקיה, איחסאן שימש לבני הזוג כמדריך בטיול, וסיפר בחקירתו כי עבד בתעשיית הרכב בטורקיה ולמד עברית מגרושתו היהודייה.
בתוך כך, העיתונאי הטורקי פאתיח אלטאילי, שנחשב בעבר למקורב לנשיא, מתח ביקורת קשה על מעצר הישראלים שכל חטאם היה לצלם את הנוף ממגדל שנישא לגובה של מאות מטרים. "זה אפילו לא מצחיק, זאת חרפה", כתב העיתונאי. "מעצר של שני תיירים שביקרו במגדל הטלוויזיה של איסטנבול וצילמו כפי שמצלמים בכל העולם. אילו סודות צבאיים נחשפו? בשם האל - אתם תגרמו לאנשים לצחוק עלינו".

כבר אמש ערוץ הטלוויזיה הטורקי "האבר טורק" החל לעסוק בפרשה וציטט גורמים לפיהם ישראל כבר אוסרת או מזהירה מנסיעה לטורקיה, מידע שהוכחש בהמשך. לפי ההערכות בטורקיה, המדריךשל בני הזוג הוא איש המפתח של הפרשה, וזהותו ועברו השפיעו מאוד על ההחלטה להאריך מעצרם בשלושה שבועות. בישראל קיוו שהפרשה לא תתפרסם בתקשורת המקומית, מאחר שזה יקשה על השלטונות ועל ארדואן בעצמו "לרדת מהעץ". טורקיה נכנסת כעת לשנת בחירות וכל פרסום של פרשה כה רגישה מקבל משמעות פוליטית והד פומבי נרחב - שבמקרה הזה עלולה להזיק לסיכויי השחרור של בני הזוג מישראל.
פנחס אביבי, לשעבר שגריר ישראל בטורקיה, אמר לאולפן ynet כי בעיניו הפתרון היחיד חייב להיות ברמה הקונסולרית. "לטובתם של העצורים, עדיף להשאיר את הטיפול לאנשי המקצוע", אמר אביבי.

2 צפייה בגלריה
נטלי ומורדי אוקנין
נטלי ומורדי אוקנין
נטלי ומורדי אוקנין בטורקיה
אתמול אפשרו הטורקים לשני דיפלומטים ישראלים לבקר את בני הזוג, שכלואים בנפרד. את נטלי אוקנין ביקר הקונסול באיסטנבול רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי בטורקיה אודי איטם, הדיפלומט הבכיר ביותר של ישראל באיסטנבול שלא נוהג בדרך כלל לקיים ביקורים קונסולריים.
הדיפלומטים הישראלים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא כדי להבטיח שבני הזוג יקבלו תנאים נאותים וראויים. בהמשך התאפשר גם ביקורו של עורך הדין הישראלי ניר יסלוביץ' אצל נטלי, שם שוחחו במשך שלוש שעות מבעד לזכוכית מחוסמת ודרך שפופרת. מורדי ונטלי מוחזקים בבתי כלא מרוחקים שעה וחצי נסיעה אחד מהשני. גורמים ישראלים שעודכנו על הפגישות אמרו שמורדי ונטלי היו עצובים מאוד, אך בסך הכול מצבם סביר.
2 צפייה בגלריה
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
בני הזוג אוקנין והארמון של ארדואן
(מתוך פייסבוק)
אמש הגישו בני הזוג ערעור על מעצרם. החלטה בנושא צפויה להתקבל בתוך שבוע עד 10 ימים, והיא תקבע אם השניים ישוחררו בחזרה לארץ, לחלופת מעצר בטורקיה - או כלל לא. את ההחלטה יקבל שופט בבית משפט מקומי, ללא דיון בנושא.
מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים בין ישראל לבין טורקיה לפתרון פרשת המעצר. במגעים האלה מעורבים נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד וראש המוסד דדי ברנע. בכירים שמעורבים בנושא אומרים שישראל עושה הכול כדי שהפרשה לא תסתבך, ושעובדים בכמה ערוצים.
למרות המגעים המדיניים והמשפטיים, בני המשפחה נערכים לכך שההסתבכות באיסטנבול תימשך יותר זמן ממה שחשבו, ושירז בן הרוש, בתה של נטלי שנעצרה בטיול לחגיגות יום הולדתה ה-44, פרסמה סרטון שבו קראה לעזרת הציבור במימון המאבק.
פנחס אביבי, מי שהיה בעבר שגריר ישראל בטורקיה, אמר בריאיון לאולפן ynet: "אין לי שום צל של ספק שאנחנו חייבים להשאיר את זה ברמה הקונסולרית, ברמה המשרדית, ברמה של משרדי החוץ, לעשות כל מה שאנחנו יכולים לא להעביר את זה לרמה המדינית. מהרגע שנעביר את זה לרמה המדינית הפתרון יהיה או בלתי אפשרי או קשה בצורה לא רגילה. לטובתם של העצורים, עדיף להשאיר את זה ברמה של אנשי מקצוע".
לדבריו, "אני חושב שעצם העובדה שראש המוסד שלנו מצהיר בריש גלי שלא מדובר במרגלים - יש לה חשיבות עצומה במערכת היחסים שאני מכיר אותה בין טורקיה לישראל. אני רק חושש מדבר אחד שיתחילו להיות כל מיני הצהרות והתערבויות של שרים ואז נעמיד את הטורקים על הרגליים האחוריות".
עם זאת אביבי טוען כי יש מקום לאופטימיות: "העובדה שארדואן עצמו לא התבטא בנושא הזה יש לזה משמעות. בחדשות בטורקיה כמעט ולא מדברים על הנושא. אם הוא היה מורה להם - כולם היו מדברים על זה".