לאחר שהושגה הסכמה על הארכת הפסקת האש ביומיים נוספים, במהלך הלילה עודכנו משפחות של עשרה חטופים שצפויים להשתחרר היום (שלישי) במסגרת הפעימה החמישית. לשכת ראש הממשלה מסרה בשעת לילה מאוחרת כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר וכי היא נבדקת.
2 צפייה בגלריה
כיכר החטופים, תל אביב
כיכר החטופים, תל אביב
כיכר החטופים, תל אביב
(צילום: רויטרס /Ronen Zvulun)
גורם מדיני אמר אתמול כי "ישנה הסכמה על הארכת הפסקת האש בעוד יומיים, לפי המתווה המוסכם של 10 חטופים שישוחררו מחר ועוד 10 שישוחררו מחרתיים".
גם בקטאר, המתווכת בין ישראל לחמאס, הכריזו שהושגה הסכמה ובחמאס אישרו את הדברים, ומסרו כי הארכת הפסקת האש תתבצע "באותם התנאים של ההפוגה". משמעות הארכת ההסכם היא שבמקביל לשחרורם של לפחות 20 חטופים נוספים, ישוחררו גם לפחות 60 אסירים פלסטינים.
אמש, קצת לפני חצות הודיעה הממשלה כי אישרה לכלול 50 אסירות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, אם יתבצע שחרור חטופים נוסף - כפי שצפוי לפחות ביומיים הקרובים. דקות ספורות לאחר מכן פרסם משרד המשפטים את הרשימה המעודכנת של המיועדים לשחרור - ובה נכללה מי שנחשבת לסמל פלסטיני, עהד תמימי - שנעצרה בתחילת נובמבר בעקבות פוסט מסית באינסטגרם.
2 צפייה בגלריה
קולאז' 11
קולאז' 11
11 המשוחררים בפעימה הרביעית
עד כה, שוחררו 51 ישראלים משבי חמאס. אתמול, שוחררו אחרי 52 ימים 11 ישראלים - תשעה ילדים ושתי אימהות, כולם מניר עוז. גם שישה אזרחי תאילנד היו אמורים להשתחרר, אבל זה לא קרה בסופו של דבר. ברשימת המשתחררים היו איתן יהלומי (12); סהר קלדרון (16) ואחיה ארז (12); אור יעקב (17) ואחיו יגיל (13); שרון אלוני-קוניו (34) ובנותיה התאומות אמה ויולי קוניו, בנות 3; וקרינה אנגל-ברט (51) ובנותיה מיקה (18) ויובל (11). כולם אזרחים ישראלים.
בשבי חמאס נותרו 167 חטופים לפי ההערכות ובהם גם תשעה ילדים ובני נוער, כולל התינוק כפיר ביבס, רק בן עשרה חודשים, ואחיו אריאל, בן 4. גם בקרב כל משפחות החטופים ששבו אמש הלב חצוי - אביו של סהר וארז נותר בשבי; האבא של אור ויגיל ובת זוגו עדיין בעזה; בעלה של שרון נשאר בשבי ביחד עם אחיו ובת זוגו; אבא של מיקה ויובל לא שוחרר; וגם אבא של איתן לא חזר לישראל. כל המשוחררים אמש הם כאמור מניר עוז - אבל בשבי נותרו 49 מחברי הקיבוץ.