דובר צה"ל הודיע הערב (שלישי) על יירוט טיל ששוגר לעבר ישראל. בעקבות השיגור, בשעה 19:51 הופעלה אזעקה באילת ובקיבוץ אילות. "זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק 'חץ'", נמסר. הטיל לא חצה לשטח ישראל, וצוותי מד"א העניקו בעקבות האזעקות טיפול רפואי למספר נפגעי חרדה.
יחיא סריע, הדובר של החות'ים בתימן, לקח אחריות על הירי, אמר כי "הכוחות החות'ים מודיעים ששיגרו מטח של טילים בליסטיים לעבר מטרות שונות בישראל", וטען: "פגענו באתרים רגישים באילת 24 שעות בלבד אחרי מבצע צבאי אחר שביצענו עם כטב"מים לעבר אותן המטרות".

סריע אמר כי "הכוחות מאשרים את התחלת נקיטת כל האמצעים המעשיים כדי ליישם את ההנחיות שהוצאו בנוגע להתמודדות מול ספינות ישראליות בים האדום. החות'ים לא יהססו לכוון לאף ספינה ישראלית או לכל מקום שאליו נוכל להגיע החל מרגע זה. אלוהים עד לדבריי. פעולות הכוחות התימנים נגד ישראל לא יפסקו עד שתיפסק התוקפנות הישראלית נגד אחינו ברצועת עזה".
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
מערכת החץ מפותחת במשותף על ידי מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA) והתעשייה האווירית, בשיתוף תעשיות ביטחוניות בישראל ובארה"ב.
חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, צייץ מיד אחרי היירוט את המילה: "אילת". לפני שבועיים, הופעלה אזעקה בפעם הראשונה מתחילת המלחמה באילת ובדרום הערבה. אז מסר דובר צה"ל כי "זוהתה מטרה אווירית שמתקרבת לעבר שטח מדינת ישראל". כמה שעות לאחר מכן, המורדים החות'ים בתימן, שפועלים בשליחות איראן, לקחו אחריות על הירי. הם טענו כי שיגרו כט"במים לעבר ישראל, אך היה מדובר בשני טילי שיוט.
אל-אסד התייחס לאחר מכן לדיווח של אל-ג'זירה על האירוע באילת, שציין כי קיים "חשד" למעורבות החות'ים. "אהבתי את המילה 'חשד'", כתב, והוסיף סמיילי צוחק - כרמז לכך שהחות'ים הם אלו שאחראים.
מתחילת הלחימה נמצאים באילת עשרות אלפים שפונו מאזורי העימות. בעיר עצמה נשמעו בשבועות האחרונים מספר אזעקות בעיקר על רקע ניסיונות של החות'ים, הפועלים בשליחות איראן, לשגר טילים לעבר העיר הדרומית.
ביום חמישי האחרון, כטב"ם התפוצץ בחצר בית ספר באילת בשעות אחר הצהריים. מערכת ההתראה בעיר לא הופעלה, אך לא היו נפגעים באירוע. הפיצוץ גם לנזק במבנה, צעיר אחד פונה לטיפול לאחר שאיפת עשן וחמישה אנשים לקו בחרדה. בהמשך התברר כי הכטב"ם הגיע למעשה מסוריה, ולא מתימן כפי שחשבו תחילה.
באותו היום, בשעה 19:30 הופעלה אזעקה באילת ובאילות ודובר צה"ל עדכן בהמשך כי מערכת "חץ 3" יירטה טיל קרקע-קרקע שנורה לישראל במרחב ים סוף והרחק מאילת.
בשישי בבוקר צה"ל תקף בשטח סוריה את הארגון ששיגר את הכטב"ם לבית הספר, ודובר צה"ל ציין כי "המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטחו. צה"ל יגיב באופן חמור לכל ניסיון לפגע בשטח מדינת ישראל". בשבוע שלפני השיגור הוזרמו לדרום סוריה מאות פעילי טרור ממיליציות שיעיות שנהנות מתמיכה איראנית.