לראשונה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, נשמעה אזעקה גם בעיר הדרומית אילת. האזעקה נשמעה בשעה 08:58 בבוקר, באזור קיבוץ אילות, העיר אילת ואזור התעשייה שחורת. דובר צה"ל מסר כי "מערכות צה"ל זיהו מטרה אווירית שמתקרבת לעבר שטח מדינת ישראל. אין איום ולא נשקפת סכנה". כמה שעות לאחר מכן, המורדים החות'ים בתימן, שפועלים בשליחות איראן, לקחו אחריות על הירי. הם טענו כי שיגרו כט"במים לעבר ישראל, אך היה מדובר בשני טילי שיוט.
לאחר לקיחת האחריות של החות'ים, נשמעו שוב פיצוצים בשמי אילת. טיל קרקע-קרקע ששוגר לישראל ממרחב ים סוף יורט על-ידי מערכת "חץ". מטוסי קרב סיכלו מתקפה נוספת של כלי טיס עוינים מחוץ לשטח ישראל.
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
ראש העיר אילת, אלי לנקרי, אמר ל-ynet Live זמן קצר לאחר הישמע האזעקה: "אנחנו מכירים את האיום הזה היטב. התמודדנו איתו כבר מספר פעמים בשבוע האחרון, והיו יירוטים מוצלחים. מערכות ההגנה על העיר תוגברו מאוד בימים האחרונים. הופעלה אזעקה כי זה היה עוד לפני שכלי הטיס הזה טופל וכרגע המצב חוזר לשגרה".
חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, צייץ מיד אחרי היירוט בהתייחס לדיווח של אל-ג'זירה על האירוע באילת שציין חשד למעורבות החות'ים. "אהבתי את המילה 'חשד'", כתב, והוסיף סמיילי צוחק - כרמז שגם הפעם החות'ים הם אלה שאחראים.
בסוף השבוע האחרון צייץ אל-אסד מילה אחת בלבד: "אילת". הציוץ עורר תשומת לב בכלי תקשורת בעולם ונתפס כאיום לא-ממש עדין לאפשרות שהמורדים בתימן – עושי דברה של איראן – ינסו לתקוף את העיר הדרומית ביותר בישראל.
2 צפייה בגלריה
הציוץ של חזאם אל-אסד
הציוץ של חזאם אל-אסד
הציוץ של חזאם אל-אסד
2 צפייה בגלריה
מורדים חות'ים ב צנעא תימן 27 בינואר 2022
מורדים חות'ים ב צנעא תימן 27 בינואר 2022
מורדים חות'ים בצנעא, תימן
(צילום: EPA)
רק לפני פחות משבוע נשמעו הדי פיצוצים בשמי אילת, אז התברר כי רקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לעיר. לא הופעלה אזעקה, מכיוון שלא נשקפה סכנה לנפילת הרקטה באזור מיושב. בחמאס טענו אז כי הם אלה ששיגרו את הרקטה אל עבר העיר הדרומית.
בשבוע שעבר יירט חיל האוויר שני כטב"מים בשמי הים האדום. אחד הכטב"מים, שיורטו בשעות הבוקר המוקדמות, התרסק בעיירת הנופש המצרית טאבה שבחצי האי סיני – סמוך לאילת – ושישה בני אדם נפצעו שם. נפילה שנייה אירעה בנואיבה, 70 ק"מ דרומה משם. לפני שבועיים שוגרו על ידי המורדים החות'ים בתימן טילי שיוט וכטב"מים שיורטו על ידי ספינת מלחמה אמריקנית, ויועדו לישראל.
מערכת החץ מפותחת במשותף ע"י מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA) והתעשייה האווירית, בשיתוף תעשיות ביטחוניות בישראל ובארה"ב.
מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מסר: "מערכת החץ הוכיחה היום שבידי מדינת ישראל נמצאת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר להגנה מפני טילים בליסטיים לטווחים שונים. המערכת היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 10:31, 31.10.23