המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד פיראס חרב, שוטר סיור מתחנת שכונות במחוז תל אביב, החשוד בביצוע מעשים מגונים בצעירה שהגיעה למסור תלונה במשטרה בשנה שעברה. מהחקירה עלה כי חרב, ששימש כאחראי סיירים, המליץ למתלוננת לחזור במועד מאוחר יותר והציע לה טרמפ הביתה. כשהגיעו השניים לביתה של הצעירה הוא ליווה אותה ואז ביצע בה מעשים מגונים.
1 צפייה בגלריה
שוטר משטרה אילוס אילוסטרציה
שוטר משטרה אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה. אישום יוגש נגד שוטר החשוד בעבירות מין במתלוננת
(הרצל יוסף)
לאחר שהלך, התקשרה הצעירה למשטרה כדי לדווח על מעשיו. חרב, ששמע את הדיווח בקשר, חזר לביתה והתחנן בפניה שתבטל את התלונה נגדו.
בדיון אחרי מעצרו של חרב, שהתקיים בדצבר בשנה שעברה בבית משפט השלום בתל אביב, אמר נציג מח"ש כי "החשוד טוען שהוא ידע שהמתלוננת היא חלשה, מנוצלת ומתמודדת עם קשיים. זה רק מכפיל את החומרה של המעשים. הוא ידע מה מצבה וניצל אותה". מעצרו הוארך אז בארבעה ימים, והשופטת אביטל אמסלם גלבוע כתבה: "החשוד נחקר ובגרסתו קשר את עצמו למעשים, לפחות בחלקם, על אף שהסבריו שונים במעט".
כעת, כאמור, החליטו במח"ש להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע שיתקיים בקרוב. חרב פוטר מהמשטרה בחודש שעבר. תגובת עורך דינו טרם נמסרה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת חומרי החקירה, השוטר הוצא לחופשה כפויה. לאחר עריכת שימוע, עוד ביום 16.06.23, נוכח חומרת מעשיו, הוחלט לפטרו".