2 צפייה בגלריה
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופ' גל לופט, שנעצר ביום חמישי האחרון בלרנקה שבקפריסין, יובא מחר (יום שישי) לדיון בבית משפט בקפריסין על הסגרתו לארה"ב. ערב הדיון הוא פנה לממשלת ישראל באמצעות עורך דינו מרדכי ציבין, וטען לקנוניה נגדו: "ההאשמות נגדי שקריות ומגמתיות. מעולם לא סחרתי בנשק או בנפט ולא הרווחתי אגורה שחוקה מעסקאות שכאלה".
לטענת פרופ' לופט, "'חטאי' היחיד הוא שבמרץ 2019, לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב, הבאתי לידי ה-FBI מידע מפליל על עסקיה של משפחת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם סין, ועל פרשת שחיתות בצמרת ה-FBI".
2 צפייה בגלריה
ג'ו והאנטר ביידן
ג'ו והאנטר ביידן
"עסקים של משפחת הנשיא עם סין". ג'ו ביידן עם בנו, האנטר
(צילום: AP)
לופט (56), המתמחה בתחום ביטחון ואנרגיה, נעצר על ידי משטרת קפריסין בנמל התעופה הבינלאומי של לרנקה, בעת שתכנן להמריא חזרה לישראל. הוא נעצר בגלל צו מעצר של האינטרפול, שהוצא לבקשת ארה"ב, שם הגדירו אותו כ"מבוקש בגין עבירות שנוגעות לייצוא נשק ללוב ולסין". הוא חשוד בקשירת קשר לביצוע עבירות חמורות, הצהרות כוזבות ועבירות נוספות שביצע לכאורה מאז 2015 ועד היום.
בדצמבר 2020 האנטר בידן, בנו של הנשיא האמריקני, הודיע שמתנהלת נגדו חקירה פדרלית שעוסקת בתשלומי המיסים שלו. החקירה נפתחה ב-2018 והיא מתמקדת בפעילות העסקית של בן הנשיא בסין. היא הופסקה לקראת הבחירות לנשיאות, כחלק ממדיניות של משרד המשפטים שלא להשפיע על הבחירות, וחודשה לאחר מכן. סוכני ה-FBI, כך לדברי לופט, שמעו ממנו על שחיתות בצמרת ה-FBI וקיבלו ממנו מידע מדויק על מקור הכספים שקיבל האנטר.

במכתבו, לופט טען שמתנהל נגדו "מסע נקמה": "במקום להתמודד עם הבשורה, הורגים את השליח. פרשה זו, המזכירה את מקרה ג'וליאן אסאנג', צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי. הסגרתי לארה"ב, בעיצומה של מלחמה קרה בינה לבין סין, תמנע ממני משפט צדק ומהווה איום ממשי על חיי. אנא קראו לממשלת קפריסין שלא להיענות לבקשת ההסגרה ולהכיר בה במה שהיא באמת - נקמנות פוליטית". מכתבו של לופט נשלח גם לשר החוץ אלי כהן, שר הביטחון יואב גלנט, שר המשפטים יריב לוין ולמחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים.
עו"ד מרדכי ציביןעו"ד מרדכי ציבין
עורך דינו של לופט, מרדכי ציבין, מסר: "אני מקווה שהרשויות בקפריסין כבר מבינות במה מדובר - בקשת הסגרה מטעמים פוליטיים - וכי בשלב זה יעתרו לבקשה לשחרר את מרשי בערבות. הוא מעונין להתמודד עם האישומים נגדו בבית המשפט בקפריסין, ובטוח כי הוא נקלע שלא באשמתו לעניינים פוליטיים אמריקנים, המשמשים, משפטית, כביכול - בסיס לבקשת ההסגרה". לפי ציבין, מעצרו של לופט בקפריסין במקום בישראל "מצביע על חוסר תום לב, שריח של נקמנות אמריקנית נודף ממנה. לו היה נעצר בישראל ומוסגר לארה"ב - ריצוי העונש, לפי אמנת ההסגרה, היה בארה"ב. הסגרה מקפריסין לארה"ב פירושה ריצוי עונש בארה"ב, אם יוטל, על כל המשתמע מכך".