יש עתיד הייתה אמורה לבחור לראשונה יו"ר רשימה בהצבעה - אבל איש לא הגיש מועמדות נגד יאיר לפיד, והוא יישאר גם יו"ר המפלגה ללא צורך בהליך בחירה. לפיד הסביר כי זה "חלק מהגדילה וההתפתחות" של המפלגה. בישיבת הסיעה השבועית אמר: "אני פופולרי ביש עתיד".
"זו פעם ראשונה, גם במפלגות אחרות ב-2016 אף אחד לא רץ נגד נתניהו בליכוד - לא זוכר שהיו תלונות. בפעם השנייה כבר ירוץ מישהו ובפעם שאחריה ירוצו שני אנשים אחרים לגמרי או שלושה ואני לא אהיה ביניהם. זה תהליך מבורך. יהיו תמיד ציניקנים שיצחקו", הוסיף. בהודעה ששלחה המפלגה לחבריה נכתב כי "בפרק הזמן שבו ניתן היה להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר יש עתיד הוגשה מועמדות אחת העומדת בתנאי תקנון המפלגה - על-ידי יו"ר המפלגה המכהן, שר החוץ יאיר לפיד".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד. יכול להיות מרוצה
(צילום: יואב דודקביץ' )
"בנסיבות אלה ובהתאם לתקנון המפלגה", כתבו, "החליטה הנהלת המפלגה (ללא נוכחות יו"ר המפלגה), כי תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה. לפיכך, ועידת יש עתיד הראשונה תתכנס ב-4 בינואר, ומבלי שבחירת יו"ר למפלגה תהיה חלק מסדר יומה".

בחודש שעבר פרסמה המפלגה שבראשה עומד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ את התקנון החדש שלה, ובו נקבע כי לראשונה מ-2012 תוקם ועידה מפלגתית של כאלף חברים שיבחרו את יו"ר הרשימה לכנסת. התכנון היה לקבוע את היו"ר בחודש הבא, ואולם בסופו של דבר אף חבר מפלגה לא הגיש כאמור מועמדות להתמודדות מול לפיד.
מיד לאחר הפרסום על אודות בחירות דמוקרטיות להנהגת המפלגה, הודיעו בכירים ביש עתיד כי אין בכוונתם להתמודד מול לפיד על התפקיד. השרה קארין אלהרר אמרה אז: "אני באופן אישי לא אתמודד, אבל יהיו כאלה מהמפלגה".
גם השרה מירב כהן שללה אז כל אפשרות להתמודדות. "כרגע אני אוותר על תפקיד היו"ר, יש לנו הרבה עבודה במשרד לשוויון חברתי". אליהן הצטרף אז גם שר התיירות יואל רזבוזוב: "בינתיים יש לנו אחלה מנהיג".