הקואליציה הפילה אחר הצהריים (יום ד') את הצעת חוק השוויון באימוץ שהגיש ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד, ומטרתה לאפשר אימוץ גם לזוגות להט"בים וליחידים. בניגוד לעמדת הקואליציה, בהצעה תמך יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, אבל היא נפלה בכל זאת עם 54 ח"כים שהתנגדו לה מול 37 שהצביעו בעדה.
2 צפייה בגלריה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. הצביע בניגוד לעמדת הקואליציה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כיום, יצוין, קובע לשון החוק שרק "איש ואשתו" רשאים לאמץ ילדים בישראל, ובהצעה שהגיש להב הרצנו מוצע לקבוע כי איש או אישה או שני בני אדם יהיו כשירים לאמץ. להב-הרצנו הציג לפני ההצבעה את הצעתו ואמר: "אתמול ציינו את יום המשפחה. עבורי משפחה היא מבצר של אהבה ללא תנאים היא חממה שבה אדם יכול לצמוח, לגדול ולהתפתח. משפחה היא אכפתיות וחום, משפחה היא הבסיס ואני מייחל לרגע שבו אוכל להעניק לילדיי את מה שההורים שלי העניקו לי. אני לא חושב שיש כאן מישהו שיחלוק שהזכות למשפחה היא זכות יסוד בעלת מעמד חוקתי ראשון ומרכזי בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו".
להב-הרצנו הוסיף: "מי אתם שתגידו לנו שאנחנו לא ראויים להיות הורים? בלי להכיר אותנו אתם קובעים שכולנו לא כשירים להיות הורים, רק בגלל נטיית הלב שלנו. זו פגיעה בגרעין של הכבוד האנושי. אבי מעוז קרא בטלוויזיה לשלוח ילדים בעלי נטיות הפוכות לטיפולי המרה וקישר מעל הדוכן הזה ממש קשר בין נטייה מינית לבין פדופיליה, מתוך משרד ראש הממשלה. אתם מזהים קווי דמיון?". הוא קרא לחברי הכנסת מהליכוד לתמוך בהצעת החוק שלו: "אל תתנו את ידכם להמשך האפליה הזו מולנו, תמכו בהצעה".
2 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
ח"כ יוראי להב-הרצנו, מגיש ההצעה
(צילום: יואב דודקביץ')
אוחנה, שלו ולבן זוגו שני ילדים שהובאו לעולם בהליך של פונדקאות, כבר מצא עצמו בעבר בעימות עם חלקים מהקואליציה בשל זהותו המינית – וכאשר אושר מינויו ליו"ר הכנסת, חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש (יהדות התורה) הרכינו את ראשם. מינויו ספג גינויים גם מכמה רבנים בכירים, בהם הרב הראשי הספרדי לשעבר שלמה עמאר, ממנהיגי הציבור החרדי-ספרדי. ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה אז את אוחנה ומסר: "כל אדם נברא בצלם אלוהים. זה העיקרון שהובא לאנושות לפני אלפי שנים על ידי עמנו וזה העיקרון שמנחה אותנו גם היום".
אוחנה עצמו הבטיח עם מינויו ליו"ר הכנסת להיאבק בפגיעה בזכויות להט"ב ובנאום ההשבעה שלו, לאחר שהודה לבן זוגו אלון ולילדיהם דוד ואלה, הוסיף: "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה. נקודה".