2 צפייה בגלריה
ישיבית סיעת הליכוד
ישיבית סיעת הליכוד
נתניהו ואוחנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר מתקפות רבנים על מינוי אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת, יוצא הערב (יום א') ראש הממשלה בנימין נתניהו להגנתו. בציוץ בטוויטר, כתב נתניהו: "אני מגנה בתוקף את ההתבטאויות נגד קהילת הלהט״ב ויו״ר הכנסת אמיר אוחנה. 'חביב אדם שנברא בצלם'. כל אדם נברא בצלם אלוהים. זה העיקרון שהובא לאנושות לפני אלפי שנים על ידי עמנו וזה העיקרון שמנחה אותנו גם היום".

המינוי של ח"כ אוחנה ליו"ר הכנסת נחשב לפורץ דרך בהיותו חבר הקהילה הלהט"בית הראשון שמכהן בתפקיד, אך נדמה שהוא לא עובר בצורה חלקה בגרון לחלק מהשותפים הקואליציוניים. זה התחיל בנאום ההשבעה שלו, כאשר אוחנה דיבר על קהילת הלהט"ב ועל בן זוגו, חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש (יהדות התורה) הרכינו את ראשם. זה המשיך בהשתלחות אתמול באוחנה של הרב מאיר מאזוז הנחשב למקורב הן ליו"ר ש"ס אריה דרעי, הן ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר והן לשר התקשורת שלמה קרעי. כעת, נראה שגם לרב הראשי הספרדי לשעבר שלמה עמאר יש מה להגיד בנושא.
2 צפייה בגלריה
הרב מאיר מאזוז והרב שלמה עמאר
הרב מאיר מאזוז והרב שלמה עמאר
הרב מאיר מאזוז והרב שלמה עמאר
(צילום: AFP )
בשיעור תורה שהתקיים ביום חמישי האחרון, יום השבעת הממשלה החדשה ויום מינויו של אוחנה, אמר הרב עמאר כי "כל העניין הזה של התועבות, היום מרוממים אותן למעלה. עושים מזה גאווה ברבים ומצעדים, ועכשיו גם ממנים אותם לתפקידים שהם נקראים לתפקידים מכובדים. כבר איבדו את כל הבושה". לדברי עמאר, ממנהיגי הציבור החרדי-ספרדי, "השם ירחם שהפרעות האלה לא יביאו רעות לעם ישראל".
עמאר, שמכהן כיום בתור הרב הראשי לירושלים, הביע ביקורת על ההצבעה של הפוליטיקאים הדתיים והחרדים בעד המינוי של אוחנה: "לצערי גם אנשים שנחשבים יראי שמיים תמכו. זה בושה שאין כדוגמתה. אנשים שמייצגים תורה ודת - ירחם הקב"ה". לדבריו, ההצבעה בעד המינוי היא "דבר חמור מאוד. זה כמו אנשים שומרי שתורה שהולכים לחתונות (של זוגות חד-מיניים)".