2 צפייה בגלריה
תקיפה בדמשק סוריה
תקיפה בדמשק סוריה
תקיפה בדמשק. ארכיון
(צילום: AFP)
סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה סאנא דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) מפי גורם צבאי כי ישראל תקפה אווירית באמצעות מספר טילים בפאתי הבירה דמשק. הגורם ציין כי "כתוצאה מהמתקפה, נגרם נזק".
הגורם הצבאי עדכן כי התקיפה המיוחסת לישראל אירעה לקראת השעה 01:00 בלילה. לדבריו, "ב-00:56 ישראל תקפה באמצעות טילים מהאוויר מצפון ישראל כמה אתרים באזור דמשק". לא ידוע אם היו נפגעים בתקיפה.
2 צפייה בגלריה
איזור התקיפה
איזור התקיפה
התקיפה החריגה בשבת - לאור יום
בשבת האחרונה דיווחו בסוריה כי ישראל תקפה לאור יום ממערב לדמשק באמצעות טילי קרקע-קרקע. לפי הדיווח מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד "יעדים עוינים מכיוון ישראל", וחלק מהטילים יורטו לכאורה.
על פי הדיווחים, אותה תקיפה כוונה נגד משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה - והיה בדרכו לגבול בין סוריה ללבנון. תקיפה לאור יום התרחשה בעבר, אך מעט פעמים - ונבעה, כנראה גם היום, מצורך מבצעי ומודיעיני דחוף תוך ניצול הזדמנות "ליירט" את המשלוח. צה"ל תקף בעבר משלוחי נשק גם בטילי קרקע-קרקע, בהם תמוז כאשר היו חלק מחיל התותחנים.
מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, דיווח בשבת כי באזור שבו תקפה ישראל נמצאים מחסנים של אמצעי לחימה של ארגון חיזבאללה והמיליציות הכפופות לאיראן, כמו גם מטות של צבא סוריה. על פי המרכז, שדיווחיו אינם תמיד מדויקים, בתקיפה נהרגו חמישה - כולם אנשי המיליציות השיעיות וארגון חיזבאללה. בישראל, עם זאת, מעריכים כי אין לחיזבאללה הרוגים בתקיפה.