פתחי שאהין, גבר בן 33, נורה למוות אמש (חמישי) בכפר זרזיר שבגליל. מותו נקבע במקום, והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. לפי החשד, הנרצח ישב עם כמה חברים בחדר - כשלפתע אלמונים נכנסו פנימה, ירו בו ונמלטו. במשטרה טוענים כי הרקע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים. "החקירה בראשיתה. פרסנו מחסומים לאיתור חשודים", נכתב בהודעת המשטרה.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע אמש בשעה 22:40. הפראמדיקית מיקה עוז סיפרה כי "כשנכנסנו לדירה ראינו את הפצוע מחוסר הכרה, עם פציעה חודרת. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
1 צפייה בגלריה
פתחי שאהין
פתחי שאהין
פתחי שאהין וזירת הרצח. המשטרה פרסה מחסומים לאיתור החשודים שנמלטו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

על רקע העלייה במקרי הרצח בחברה הערבית החל מחודש יוני, אמר השבוע ראש מחלקת סיכול פשיעה באגף סיף, ניצב-משנה יגאל עזרא, כי למשטרה יש "תוכנית רב-שנתית" לטיפול בפשיעה בחברה הערבית - והדגיש ש"זה לא זבנג וגמרנו". לדברי עזרא, שעובד באגף הייעודי של המשטרה לסיכול פשיעה בחברה הערבית, "היעד מספר 1 של המשטרה הוא האלימות בחברה הערבית. מתחילת השנה נתפסו 1,500 כלי נשק, ויש עלייה של 36% בכתבי האישום".
על שיעור הפיענוחים הנמוך במיוחד במקרי הרצח בחברה הערבית אמר עזרא כי "תיק רצח לא נמדד מול החודש הקודם, אלא בשנה-שנתיים, וראינו פענוח תיקי רצח גם אחרי שלוש, ארבע וחמש שנים. התיקים האלה לא יושבים על המדפים, אנחנו ממשיכים לעבוד עליהם. יש עצורים בתיקים, יש יחידות שלמות שמטפלות בהם. בואו נדבר בסוף השנה, אני מאמין שנגיע למספרים של השנה הקודמת ואפילו נעבור אותם".
ביום שישי בשבוע שעבר התרחשו תוך שעות שני מקרי רצח, בבית ג'אן ובבענה, ובסך הכול עומד מספר הקורבנות בחברה הערבית בשנת 2022 על 49.
פורסם לראשונה: 23:16, 07.07.22