מחלוקות בציר הרשע? ארגון הטרור חמאס מיהר להוציא היום (רביעי) הכחשה לטענה שפרסמו משמרות המהפכה של איראן על פיה טבח 7 באוקטובר היה תגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, ב-2020. בחמאס הכחישו את הדברים וטענו כי הסיבה למתקפה היא "הסכנות המאיימות על מסגד אל-אקצא, נוכחות הכיבוש ותוקפנותו המתמשכת".
דובר משמרות המהפכה רמדאן שריף אמר: "מבול אל-אקצא (השם שבו הפלסטינים והמדינות העוינות לישראל מכנות את טבח 7 באוקטובר, ל.ב.א) היה אחת מהתגובות להתנקשות בחיי קאסם סולימאני ותגובתנו על ההתנקשות ברזא מוסאווי (מפקד בכיר בכוח קודס שחוסל בדמשק, ל.ב.א) תכלול תגובה ישירה ופעולות של חזית ההתנגדות. אנחנו יודעים בדיוק את הסיבות להתנקשות בו".
1 צפייה בגלריה
קאסם סולימאני
קאסם סולימאני
קאסם סולימאני. חמאס לא מאשר את הטענה של איראן
(צילום: AP)
שריף המשיך באיומים על ישראל והוסיף: "זכותה של איראן להגיב על ההתנקשות במוסאווי והיא תפגע בישראל. אנחנו נוקמים על הפשעים של ישראל, אבל התקשורת שלה לא מפרסמת על האבדות. ההתנקשות היא אחת מהפעולות של ישראל שלא מכבדות את החוקים הבינלאומיים. ישראל נמצאת תחת לחצים גדולים. היא רוצה להפוך את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי לאמריקני-איראני בים האדום, יותר מ-80% מצורכי ישראל מסופקים דרך הים - ותימן בחרה את הדרך הטובה ביותר ללחוץ עליה. אנחנו מבקשים מהמוסדות הבינלאומיים לגנות את הפשעים האלה שמאיימים על יציבות וביטחון האזור".
חמאס כאמור פרסם הודעת הכחשה בה נכתב: "הדגשנו שוב ושוב את המניעים והסיבות למבצע ובראשם הסכנות המאיימות על מסגד אל-אקצא. אנו מאשרים גם כי כל פעולות ההתנגדות הפלסטיניות באות בתגובה לנוכחות הכיבוש ולתוקפנותו המתמשכת נגד עמנו והמקומות הקדושים". בהמשך דובר משמרות המהפכה חזר בו ואמר לאל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "הצהרותיי לגבי המניעים של 'מבול אל-אקצא' לא הובנו נכון, לא ציינתי שמה שהביא למבצע היה נקמה על רצח קאסם סלימאני. אמרתי שאחת מתוצאות 'מבול אל-אקצא' הייתה כנקמה על ההתנקשות בסלימאני".
ההודעה של חמאס מתחברת לדברים שאמר ראש הזרוע הצבאית של הארגון מוחמד דף עוד בתחילת המתקפה ב-7 באוקטובר: "הגיע הזמן שכל הכוחות הערביים והאיסלאמיים יתאחדו כדי לטאטא את הכיבוש מהמקומות הקדושים שלנו ומאדמתנו".