אילנה ראדה: "אם יבדקו יסודית - הרוצח יימצא"
(צילום: אביהו שפירא, שחר גולדשטיין)

אילנה ראדה, אמה של הנערה תאיר שנרצחה בשנת 2006 בבית ספר בקצרין, סיפרה היום (רביעי) לאולפן ynet על התחושות לקראת החלטת פרקליט המדינה עמית איסמן אם לשחרר את רומן זדורוב או אם לקיים משפט חוזר. ההחלטה אמורה להימסר עד מחר.
ראדה אמרה שלא משנה מה, לא תוכל להיות מרוצה מאף החלטה מלבד פתיחת תיק החקירה מחדש. "זו תמיד הייתה משאת ליבי. אם ישחררו את זדורוב זה משאיר אותנו, משפחת הקורבן שבדרך כלל אף פעם לא מתייחסים אליה, הלומה - וזו שצריכה להילחם למצוא את הרוצחים".
3 צפייה בגלריה
 אילנה ראדה בישיבת סיעה הבית היהודי
 אילנה ראדה בישיבת סיעה הבית היהודי
"כמעט שלא מתפקדת בימים האחרונים". אילנה ראדה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
 קצרין רצח תאיר ראדה
 קצרין רצח תאיר ראדה
תאיר ראדה
לטענתה, מערכת המשפט לא גלויה ולא אמינה: "יש דברים אחרים, נוספים, יש ראיות פורנזיות, ולא מתקבל על הדעת לא לבדוק אותן ולא לתת עליהן תשובות. כלל הציבור חסר אמון במערכת. לא רק למשפחת ראדה נרצחה ילדה. מעלימים את הראיות האמיתיות ולא מתייחסים אליהן, וזה גוף שפשוט אי אפשר לגעת בו".
ראדה סיפרה כי המשפחה ניסתה להתעקש על בחינת ראיות חדשות, אך סורבה. "זרקו אותנו מכל המדרגות, אמרו לנו 'אנחנו מצטערים, אנחנו לא חייבים לך תשובה'. אני יכולה למנות מספר רב של ממצאים במכון הפתולוגי, ראיות DNA שאני בטוחה שאם הולכים ובודקים בצורה יסודית מאוד - הרוצח יימצא. יש כנראה איזשהו גוף שלא מוכן לקבל את האמת".
3 צפייה בגלריה
לקראת הכרעה על שחרורו מהכלא. רומן זדורוב
לקראת הכרעה על שחרורו מהכלא. רומן זדורוב
לקראת הכרעה על שחרורו מהכלא. רומן זדורוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על השאלה איך תרגיש אם תראה את זדורוב משתחרר ומתאחד עם משפחתו, השיבה ראדה: "הנושא שלי הוא לא למען או נגד זדורוב. המטרה שלי - למצוא את הרוצחים. את המלחמה שלי אני ממשיכה".
ראדה סיפרה על הימים שלקראת ההחלטה ואמרה כי "זה מאוד מטלטל. לצערי הרב יש אנשים פחות רגישים שמעלים תמונות של הגופה של תאיר ושל כל הזירה. זה מאוד פוגע בנו רגשית, ומאוד מטלטל. אני מודה ומתוודה, זה משבש אותי. כל השבוע האחרון אני לא מתפקדת כמעט".