אמין קבאגה, נהג אוטובוס בקו 83 של אגד, עובד כמה חודשים בחברה וכבר הספיק לחוות לא מעט תסכולים מצד נוסעים ונהגים - אבל התקיפה האלימה שחווה אמש (יום שלישי) בראשון לציון הייתה חריגה גם בשבילו.
קבאגה נדקר שלוש פעמים על ידי רוכב אופנוע שחסם את הדרך ופתח את דלתות האוטובוס. הוא נפצע באורח קל והגיע עצמאית לבית החולים אסף הרופא שבצריפין. התוקף נמלט והמשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה. בעקבות האירוע האלים, קו 83 של אגד, בין תחנה מרכזית ראשון לציון למסוף סבידור בתל אביב, מושבת הערב בין 17:00 ל-19:00.
1 צפייה בגלריה
נהג האוטובוס שהותקף  אמין קבאגה
נהג האוטובוס שהותקף  אמין קבאגה
"כשזה קרה נכנסתי להלם". נהג האוטובוס שהותקף
קבאגה שיחזר את רגעי האימה. "כמעט הגענו לתחנה המרכזית בראשון לציון בשעה 23:00, כשנהג קטנוע חסם לי את הכביש", תיאר. "הוא התחיל לקלל, ואחרי זה לחץ על כפתור הדלת והיא נפתחה. הוא התחיל להרביץ לי ובהמשך דקר אותי בכתף וביד. נוסעות שהיו באוטובוס צעקו שיפסיק, ואחר כך הוא ברח מהמקום".
"אני לא מכיר את האיש הזה ואני לא יודע למה תקף אותי", המשיך קבאגה. "כשזה קרה נכנסתי להלם. החניתי את האוטובוס, הגעתי לבית החולים ואני נמצא כאן עד מחר. בינתיים תפרו לי את הפצעים בכתף".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שלח מכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ"לית המשרד מיכל פרנק, שבו קרא לקדם חקיקה שתגדיר את הנהגים בתחבורה הציבורית כעובדי ציבור. "אם יתייחסו לעניין כתקיפת עובד ציבור - זה יאפשר ענישה חמורה יותר כלפי התוקפים וייצור הרתעה ראויה מפני תקיפות עתידיות".
בנוסף כתב אדרי: "אנו ממשיכים לראות עלייה והחרפה בתקיפות האלימות כלפי נהגים. דקירה זו יכולה הייתה להסתיים בהירצחו של הנהג. הכתובת כבר על הקיר, ודומה כי בכל תקיפה או גילוי אלימות נגד נהג בתחבורה הציבורית - היא נכתבת באותיות קידוש לבנה גדולות יותר ויותר".

בארגון נהגי האוטובוסים תומכים בהצעה של אדרי. "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים, ותגרום לכך שתוקפי נהגים יישבו מאחורי סורג ובריח", נמסר מהארגון. "חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה שבו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים - היום שבו נהג יירצח על הכביש קרוב מתמיד".
יו"ר אגד אבי פרידמן גינה את התקיפה. "בשם עובדי אגד ובשמי, אני מבקש לאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לנהג אמין", אמר. "המכנה המשותף לכל מקרי האלימות נגד הנהגים הוא מחסור בהרתעה לצד ענישה מקלה. הגיע הזמן שרשויות האכיפה ובתי המשפט ייתנו על כך את הדעת - האחריות לשלומם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל מוטלת לפתחם".

גם מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה, דורון עזרא, גינה את התקיפה. "נמשיך להיאבק בתופעה החמורה והמסוכנת של תקיפות נהגים ולא נאפשר את המשך המצב שבו נהג יוצא מהבית ולא יודע אם יחזור". יו"ר ועד הנהגים באגד, קובי ואחניש, אמר: "הלילה נחצה קו אדום, מקרי האלימות נגד נהגים חצו את כל הגבולות. במצב הנוכחי, נהגי האוטובוס מופקרים מדי יום".
התקיפה אמש מצטרפת לשורה ארוכה של מקרי אלימות נגד נהגי אוטובוס בישראל בתקופה האחרונה. לפני כשבועיים המשטרה עצרה צעיר מבית שמש בחשד שתקף נהג אוטובוס במודיעין עילית. במרץ תועדו כמה נערים בטבריה כשהם בועטים בנהג אוטובוס של חברת סופרבוס.
יומיים לפני אירע מקרה אלימות נוסף כלפי נהג חברת סופרבוס, שהותקף בבית שמש לאחר שלא התיר לנער לעלות לאוטובוס עם אופניים חשמליים. בחודש ינואר נהג אוטובוס נוסף הותקף באגרוף על ידי נער מאחר שביקש ממנו לעטות מסכה. באותו החודש, במחאת החרדים על אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק, הוצת אוטובוס של חברת אפיקים.