שוב מקרה אלימות נגד נהגי אוטובוס: נהג של חברת סופרבוס בקו 14 בבית שמש הותקף אמש (יום שני) בעיר לאחר שלדברי ארגון הנהגים, סירב להעלות נוסע עם אופניים חשמליים. בתגובה לדברי הנהג, הנוסע וחבריו נתלו על דלתות האוטובוס וניסו לעקור אותן. אחד מהם אף הגדיל לעשות ורץ להביא מקל כדי להכות את הנהג, בעוד שחברו "שומר" על דלתות האוטובוס כדי שלא ייסגרו.
2 צפייה בגלריה
אלימות נגד נהג אוטובוס בבית שמש
אלימות נגד נהג אוטובוס בבית שמש
מאיימים על הנהג
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות הלאומית)
2 צפייה בגלריה
אלימות נגד נהג אוטובוס בבית שמש
אלימות נגד נהג אוטובוס בבית שמש
התקיפה
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות הלאומית)
החבורה קיללה את הנהג נמרצות ואיימה לפגוע בו. בהמשך ניסה הנהג להתחיל בנסיעה למרות שהמתפרעים החזיקו את הדלת - ולאחר שעשה זאת הם החלו לתקוף אותו באגרופים על המחיצה וניסו לפגוע בו פיזית. בין היתר נשמע אחד מהם טוען כי דרס אותם: "תלמדו, זה ערבי, דורס אנשים. חרא". בזכות המחיצה שהותקנה זה מכבר באוטובוס, הוא יצא ללא פגע.
לאחר התקיפה הגיש נהג האוטובוס תלונה במשטרה, שעצרה את אחד החשודים, נער מבית שמש. כעת המשטרה מחפשת אחר חבריו שהשתתפו בתקיפה.
מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "אירוע האלימות המזעזע שהתרחש בבית שמש הוא המשך ישיר לשרשרת אירועי תקיפת נהגים בכל הארץ, בכל מפעילות התחבורה הציבורית. סופרבוס עושה ותמשיך לעשות כל שביכולתה כדי לדאוג לשלום נהגי החברה. ההנהלה פועלת מול משטרת ישראל, משרד התחבורה וכל הגופים הרלוונטיים ונמצאת בעיצומו של תהליך מואץ של מיגון אוטובוסים והתקנת מחיצות הגנה לנהגים, כאשר כבר עתה יותר מחצי מכלל צי האוטובוסים של החברה ממוגן.
"סופרבוס לבדה לא תוכל מול מה שמסתמן כמכת מדינה. אנחנו קוראים לכלל הגופים הרלוונטיים להקים בהקדם האפשרי גוף משולב יחד עם מפעילות התחבורה הציבורית, על מנת למצוא דרכים יעילות להילחם בתופעה", צוין עוד בחבר



ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה: "שוב פעם אנחנו רואים איך נהגי האוטובוס הפכו להיות שעיר לעזאזל של פורעי חוק. האלימות תיפסק רק כשנהגי האוטובוסים יוכרו כעובדי ציבור. לא יעלה על הדעת שנחזור לראות מראות כאלה על בסיס יומי. השלב שבו נהג יירצח על ההגה קרוב מתמיד".
מארגון כוח לעובדים, המאגד את הנהגים, נמסר: "הרחוב שבו הותקף הנהג מוכר כרחוב מועד לפורענות. לאור ריבוי תקיפות הנהגים בעיר, אנו שבים וקוראים לביצוע שלושה מהלכים פשוטים: האצת התקנת המחיצות, ציוד הנהגים במצלמה והגברת הנוכחות המשטרתית ברחוב. במזל נכחה ניידת משטרה בזירה, ולא נסכים שחיי נהגים יהיו נתונים למזל. ללא מענה ראוי מצד החברה, נסיק את המסקנות ונגיב בהתאם. לא נאפשר זלזול בחיי הנהגים".
לאחרונה אירעו מקרי אלימות רבים נגד נהגי אוטובוס שנאלצו להתעמת עם נוסעים. בחודש ינואר השנה, למשל, נהג אוטובוס קיבל אגרוף מנער שממנו ביקש לעטות מסכה. במהלך אותו החודש, במחאת החרדים על אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק, הוצת אוטובוס של חברת אפיקים. הנהג נמלט מהמקום וסיפר ל-ynet לאחר מכן כי "המון של פורעי חוק וזעם, פושטקים כאלו, רצו להוציא את הזעם שלהם ועשו שמות באוטובוס, בי ובנוסעים. זאת הייתה תחושה שאם אתה נשאר פה - אתה מת, זה סוף החיים שלך".
האלימות כלפי נהגי אוטובוסים מורגשת לאחרונה ביתר שאת גם בירושלים. כך למשל, במהלך חגיגות חג הפורים הופנתה אלימות כלפי אוטובוסים ונהגים, ובמיוחד כלפי נהגים ערבים. שי בן חיים, נהג אגד, אמר אז ל-ynet כי "הגזענות הזו לא מתאימה. חבריי, נהגים ערבים, עושים את העבודה שלהם במסירות ובכבוד ורוצים להתפרנס, זה לא מגיע להם. כל הנהגים באים לשרת את הציבור ולא להיות מותקפים או לחטוף מכות". בן חיים ציין כי מדובר ב"קבוצה קטנה וקיצונית", שלא מייצגת את הציבור החרדי שאותו הוא משרת בקווי אגד בעיר.