בשלטון המקומי הכריזו הצהריים (ראשון) על שביתה "שביתה כללית עד שקרן הארנונה תוסר", לאחר עימות חריף עם הקואליציה בוועדת הכספים של הכנסת, שזכתה לגיבוי משורה של ערים שהודיעו שיצטרפו. בזמן ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את ראשי הרשויות שיצאו נגד "חוק הארנונה", הפגינו הערב אלפים מול בנייני עיריות ברחבי הארץ.
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית תל אביב במחאה על חוק הארנונה
הפגנה מול עיריית תל אביב במחאה על חוק הארנונה
ההפגנה מול עיריית תל אביב, הערב
(צילום: יובל חן )
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית רחובות במחאה על חוק הארנונה
הפגנה מול עיריית רחובות במחאה על חוק הארנונה
ההפגנה ברחובות
(צילום: אלון אבן חן)
בתל אביב, שראש העיר שלה רון חולדאי הודיע כי תצטרף לשביתה מחר, הפגינו בכיכר רבין מול בניין העירייה כמה עשרות. הם קראו בין היתר "העם דורש צדק חלוקתי", וצעקו "הממשלה עבריינית". למקום הגיע גם חולדאי עצמו. בשרון כמעט על ראשי הרשויות החליטו על השבתת שירותי העיריות ממחר ועד הודעה חדשה, ואלפים מתושבי האזור יצאו להפגנות תמיכה בראשי הרשויות שמתנגדים לקרן הארנונה. חברת מועצת העיר הרצליה, דנה אורן ינאי, ממובילות מטה המאבק ההרצלייני אמרה: "תושבי הרצליה לא יאפשרו את גזל הקופה הציבורית והטלת מס נוסף על הציבור שתמיד נושא בנטל".
הפגנות דומות התקיימו גם מחוץ לבנייני העיריות רמת גן, גבעתיים, קריית אונו וגני תקווה. גם חלק מראשי הערים הגיעו להפגנות. ראש העיר גבעתיים רן קוניק אמר למפגינים כי "אין צודק מהמאבק הזה. אנחנו ניאבק בכל הכוח. מחר יש שביתה, וסביר להניח שחלק מהרשויות יתקפלו, אבל זה לא ירתיע אותנו". גם ראש העיר גני תקווה ליזי דלריצ'ה הגיעה להפגנה, ואמרה מוקדם יותר כי "אסור להפוך את המאבק על כספי הציבור שלנו למלחמה בין עניים לעשירים או בין פריפריה למרכז. בשביל לקחת למי שמרוויח יותר למען חיזוק אוכלוסיות מוחלשות כבר יש את מס הכנסה".

מחוץ לעיריית רמת גן נאם סגן ראש העירייה רועי ברזילי, ואמר: "התחושה היא שבמאבק הזה עומדים לצדנו גם מי שלא ראינו עד כה בהפגנות ומאבקים. זה כולל ליכודניקים וראשי רשויות מטעם הליכוד. זה נוגע לכיס של כל אחד ואחת מאיתנו".
מול בניין עיריית חיפה התקבצו כ-300 מפגינים, שם הסתיימה המחאה ללא אירועים חריגים. גם בבאר שבע התאספו מפגינים בכניסה לעירייה. יואב וידר, ממארגני המחאות בבאר שבע נגד המהפכה המשפטית, אמר: "הגענו למצב שכל הציבור רדום. הממשלה הצליחה להרדים אותנו והחלה בשיטת הסלמי להמשיך את ההפיכה המשטרית". ליאור רבקאי אמר: "משתמשים במה שהממשלה ההונגרית עשתה, ועושים אותו דבר. זה מטורף שרוצים לקחת את הארנונה שלו, כשביהודה ושומרון לא עושים אותו דבר. אומרים שזה כספים לפריפריה, אבל זה לא באמת יהיה".
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית חיפה במחאה על חוק הארנונה
הפגנה מול עיריית חיפה במחאה על חוק הארנונה
ההפגנה בחיפה
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול המועצה האזיורית דרום השרון במחאה על חוק הארנונה
הפגנה מול המועצה האזיורית דרום השרון במחאה על חוק הארנונה
מול המועצה האזורית דרום שרון
עדן פורמן, מפגין נוסף שמחה מול בניין העירייה בבאר שבע, אמר: "זה פשוט לקחת כסף של אנשים ולהעביר לאנשים אחרים, זו המשמעות בצורה הכי פשוטה. נראה לא הגיוני שלוקחים לשלטון המקומי את הכוח והכסף, כי יש בו יותר אנשים שמשלמים ארנונה או שמדובר בעיר ליברלית. הם פשוט עושים דווקא".
כ-150 מתושבי רחובות הפגינו גם הם מול בניין העירייה בעיר, ומחו נגד "שוד הארנונה והחוק החזירי שיחייב רשויות להקצות הכנסות מהארנונה לטובת ערים מוחלשות".
בתגובה לדבריו של סמוטריץ' במסיבת העיתונאים הערב, אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "היחיד שמנסה לסחוט את כספי הציבור זה שר האוצר. לא יעזור כמה הוא ינסה לכבס את ההסבר לחוק, מדובר בכסף שמיועד לתושבים עבור חינוך, רווחה ותשתיות. במקום לפתור את בעיית הדיור בישראל על ידי הממשלה, הוא רוצה לקחת עוד כסף בדמות קרן שוד הארנונה. לא ניתן לזה לקרות. משרד האוצר אינו מבין כי לצאת למלחמה נגד הרשויות זה מלחמה כנגד כל הציבור בישראל".