לאחר שאתמול (יום ב') סגן-אלוף דן שרוני, שעצור מאז 9 בנובמבר בחשד שצילם בסתר חיילות שהיו תחת פיקודו בזמן שהיו ערומות, הודח מתפקידו, ואחרי שמעצרו הוארך עד ליום ראשון הקרוב - אור נחמיה, שצולמה על ידי שרוני, התראיינה לאולפן ynet וסיפרה על החוויה שלה עם הקצין, ועל הרגע שבו גילתה כי הוא התקין לה מצלמה נסתרת בחדר.
"אני מכירה את דן שרוני כבר שנה ושלושה חודשים", סיפרה אור. "אני הייתי אמורה לעזוב את הצבא ולהשתחרר, ואז הוא נכנס לתפקיד וביקש שאני לא אעזוב, שאני אשאר כדי שאוכל להכניס אותו לתפקיד כמו שצריך והכי טוב שאפשר. ובאמת נשארתי, הסכמתי לבקשה שלו ונשארתי כיד ימינו במגמה, כקצינת הדרכה של המגמה. הייתי קצינת הדרכה שלו תשעה חודשים, ולאחר מכן עברתי לתפקיד אחר במגמה, אבל עדיין נשארה לי עבודה מולו, הכוח אדם והכל היה מולו, וגם את הדברים האישיים הייתי צריכה לאשר מולו".
3 צפייה בגלריה
דן שרוני
דן שרוני
"סמכתי עליו בעיניים עצומות, היה כמו אבא שני עבורי". סגן-אלוף דן שרוני
(מתוך פייסבוק)
אור סיפרה כי עד לאחרונה, ההתנהלות היומיומית מול הקצין הייתה נורמטיבית לחלוטין. "הכל היה מצוין, הוא היה כמו אבא שני עבורי. הכל היה מדהים והיינו חברים ממש טובים, ומעבר לזה שהוא היה המפקד שלי, הייתי מתייעצת איתו על דברים אישיים. הכל היה בסדר". לדבריה, לפני כשלושה שבועות היא התחילה להבין שמשהו לא תקין.
"הוא התקשר אליי וביקש ממני להכניס לחדר שלי רמקול JBL מחובר למטען, בטענה שיש גניבות בבסיס ושהוא רוצה לתפוס את הגנב", סיפרה. "אמרתי לו שאין בעיה, כי באמת יש גניבות, ואני סמכתי עליו, כי בכל זאת שנה ושלושה חודשים אני סומכת על הבן אדם הזה בעיניים עצומות. רק שאלתי אותו איך הוא יתפוס את הגנב ככה, והוא ענה לי שהוא מתקין בפנים צ'יפ, וכך הוא יוכל לראות את המיקום של הרמקול בכל זמן נתון אם מישהו יגנוב אותו".
3 צפייה בגלריה
אור נחמיה
אור נחמיה
"אני לא אותו אדם מאז המקרה". אור נחמיה
(צילום: שמוליק דודפור)
"אחרי כמה ימים הוא לקח את הרמקול בחזרה, ואז הוא התקשר אליי ואמר שהוא רוצה להכניס לי לחדר אוזניות איירפודס", המשיכה אור לתאר. "ואז הוא שאל אותי 'אבל תסבירי לי, אם אני נכנס לחדר, איפה המיטה שלך ממוקמת?'. פה כבר התחילו לעלות אצלי חשדות, כי אם אתה רוצה לתפוס גנב, אז מה זה רלוונטי איפה המיטה שלי ממוקמת? בכל מקרה הסברתי לו, ואחרי כמה ימים הוא הגיע ושם את האוזניות מול המיטה שלי, ממש במיטה שממולי. הוא אפילו אמר שאם בנות ירצו לעבור למיטה הזאת שבה הוא שם את האוזניות, אז שאני אגיד להן שהוא לא מאשר כי יש רטיבות בקיר, וכל מיני סיפורים כאלה. מי שמחפש גנב לא מספר אלף סיפורים לא רלוונטיים".
אור אמרה שברגע זה הבינה שמשהו לא כשורה. "אחרי שהוא שם את האוזניות בחדר, פתחתי אותן מכל הכיוונים כדי למצוא משהו, למרות שבכלל לא ידעתי מה אני מחפשת, אבל לא מצאתי כלום. כבר כמעט ויתרתי והתחלתי לחשוב שזה הכל רק בראש שלי ושאין מצב שהוא יעשה דבר כזה. כבר עמדתי להתפשט ולהיכנס למקלחת, אבל עדיין הייתה לי אינטואיציה ותחושת בטן שבאמת משהו לא תקין, שאין מצב שבכל הסיפור הזה הוא מחפש גנב.

"ואז באמת הדלקתי את הפלאש של הטלפון, התקרבתי לראש של המטען של האיירפודס וקלטתי ממש עינית קטנה, כמו המצלמה הקדמית של האייפון. ואז התחלתי להבין שזו מצלמה, ופה כבר נכנסתי להיסטריה. התקשרתי לחברות שלי לחדר, הייתי באמת בסוג של התמוטטות, בקריסה נפשית. אחרי שנרגעתי קצת הרמתי טלפון לאמא שלי, שאמרה לי לארוז את הדברים שלי ביחד עם המטען ולבוא הביתה. יום למחרת הלכנו למעבדה, שם הוציאו לנו את סרטונים, ואז ישר ניגשתי להגיש עליו תלונה במצ"ח".
לדברי אור, למרות שלקחה את המטען למעבדה והוציאה ממנו סרטונים, לא כולם נמצאים ברשותה. "המטען היה אצלי שבוע שלם בחדר כשהיה מחובר לרמקול, ואז כשהניח את האוזניות הוא לקח את הכרטיס זיכרון המלא והתקין כרטיס חדש, בדיוק ביום שעליתי על כל הסיפור. כך שיש לי את הסרטונים רק מיום אחד, שבהם דרך אגב רואים גם אותו בעצמו, מתקין לי את זה בחדר ואומר לי להגיד שיש רטיבות בקיר. הפחד הכי גדול שלי זה שיש סרטונים אינטימיים שלי שמסתובבים בחוץ".
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לסגן אלוף החשוד בצילום חיילותיו
הארכת מעצר לסגן אלוף החשוד בצילום חיילותיו
סא"ל דן שרוני בבית המשפט אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
"אני מתייעצת עם עורכי דין באשר לצעד הבא שלי", סיכמה אור. "אבל כרגע אני בעיקר מתעסקת בלטפל בעצמי ולחזור לחיים שלי, למה שהייתי לפני כל המקרה הזה, כי כרגע אני לא אותו אדם, ואני מקווה שבעזרת השם יהיה בסדר".
אתמול כאמור הובא סא"ל שרוני לדיון בהארכת מעצר בבית הדין הצבאי בקריה, שבסופו החליט בית הדין להאריך את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב. השופטת ציינה כי ביום זה צפויה להסתיים החקירה בעניינו. הפרקליטות הצבאית טוענת שהוא שמר סרטונים אינטימיים של חיילות עוד משנת 2010. על פי נציגי התביעה, 36 חיילות כבר העידו נגדו. הוא חשוד שצילם גם אזרחיות, חברות של אשתו.