ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, חתם היום (שני) על כתב ההדחה של סגן-אלוף דן שרוני, שחשוד שצילם בסתר חיילות שהיו תחת פיקודו בזמן שהיו ערומות. בעקבות החתימה, סא"ל שרוני - שנעצר ב-9 בנובמבר - יודח מתפקידו. עם זאת, בשלב זה לא מדובר על הדחה מצה"ל.
אחר הצהריים הובא סא"ל שרוני לדיון בהארכת מעצר בבית הדין הצבאי בקריה, שבסופו החליט בית הדין להאריך את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב. השופטת ציינה כי ביום זה צפויה להסתיים החקירה בעניינו. הפרקליטות הצבאית טוענת שהוא שמר סרטונים אינטימיים של חיילות עוד משנת 2010. על פי נציגי התביעה, 36 חיילות כבר העידו נגדו. הוא חשוד שצילם גם אזרחיות, חברות של אשתו.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לסגן אלוף החשוד בצילום חיילותיו
הארכת מעצר לסגן אלוף החשוד בצילום חיילותיו
סא"ל דן שרוני בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
שרוני חשוד שבמשך שנים, ובמספר בסיסים שונים, תיעד בסתר חיילות ומשרתות קבע באמצעות מצלמות נסתרות והעביר את החומרים למכשיר הטלפון הנייד שלו. הוא אסף תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו, ועולה החשד כי פעל גם לצילום אזרחיות. חקירת מצ"ח נפתחה בעקבות תלונות רבות נגדו, ונכון לעכשיו שרוני נחשד בעשרות מקרים שונים שבהם צילם נשים.
בדיון היום אמרה נציגת התביעה: "בימים האחרונים נגבו עדויות משורה ארוכה של נפגעות. עד כה נגבו עדויות מ-36 נפגעות שזוהו ויש עוד שמונה שטרם זוהו בסרטונים ובתמונות. גורמי מצ"ח פועלים על מנת לזהותן. פעולות אלה יימשכו עד יום ראשון. מאז דיון המעצר הקודם חלה התפתחויות ומעיון בפלטים עולה שיש תיעוד חיילות ונגדות במצב אינטימי עוד משנת 2010 בטלפון של החשוד. נותרו 10 פעולות חקירה לביצוע ואנו מעריכים שביום ראשון ניכנס להצהרת תובע. מצאנו מכשיר טלפון נוסף של החשוד ואנו פועלים להפיק ממנו ממצאים. הוא שומר על שתיקה במרבית חקירותיו".
3 צפייה בגלריה
דן שרוני
דן שרוני
לפחות שמונה נשים לא זוהו. שרוני
(מתוך פייסבוק)
לפי נציגת התביעה, "יש צילומים גם של חלקי גוף של נשים שתועדו ולכן אנו מתקשים לזהות את כולן - יש לפחות שמונה נוספות שטרם זוהו בנוסף ל-38 שכן זוהו. זו חקירה ענפה שבודקת חשד על פני שנים".
עורכי הדין של הקצין - ממשרדו של אילן כץ, המייצגים אותו מטעם הסנגוריה הצבאית - אמרו כי "בשלה העת לשים סוף לחקירה הזו - שמבחינת גורמי החקירה יכולה להימשך לנצח. בדיון הראשון הוצגו אמירות מחפירות ואיומים של גורמי החקירה על החשוד, כולל היום כמו הכתבים של חדשות קשת שזיהו המתלוננות. החשש משיבוש מצד גורמי החקירה הוא כללי ולא קונקרטי, ולכן אפשר להסתפק בחלופת מעצר. בנוסף אנו מציגים לבית הדין חוות דין של גורמי בריאות הנפש באשר למצב הקצין שמתמודד בימים האחרונים עם מצב מאוד מורכב, לו ולמשפחתו".
3 צפייה בגלריה
עו"ד אילן כץ
עו"ד אילן כץ
עו"ד אילן כץ
(צילום: רועי עידן)
אחת המתלונות פרסמה בשבוע שעבר פוסט באינסטגרם שהפך לוויראלי, ובו חשפה את סיפורה האישי: "דן שרוני. זכרו את השם הזה. דן הוא המפקד שלי שמלווה אותי לאורך כל הדרך הצבאית שלי. ואכיר גם לכם - סא"ל דן שרוני, 39, מודיעין, אבא לשלושה ילדים, סוטה מין, מטריד מינית סדרתי ובעיקר אפס. סא"ל דן שרוני בחר לצלם מעל 30 בנות בסתר במשך חמש שנים. אני אחת מהן".
ביום חמישי האחרון התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לפרשה וכתב באיגרת לחיילים לרגל יום המאבק באלימות כלפי נשים: "לאחרונה התגלה כי קצין בדרגת סגן אלוף תיעד בסתר, לאורך שנים, חיילות ומשרתות קבע. זוהי התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים. במקביל להליך הפלילי ולמיצוי הדין עמו, נפעל להדחתו המיידית".