ערב מצעד ההמלצות בבית הנשיא, קרא יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף לקואליציה של נתניהו והזהיר אותו מהאפשרות "לחבור לשמאל ולערבים", כלשונו. "נפתלי אני חושש שהחיבוק והאיתרוג של השמאל מסנוור אותך - ואני כאן כדי לומר לך בקול ברור: אל תמנע מחר הקמת ממשלת ימין".
בהצהרה שנשא הערב (ראשון) אמר סמוטריץ' כי אילו היה מסכים להימנעות של עבאס - הוא יכול היה לזכות בכל תפקיד שהיה רוצה. "לכאורה הפכתי ל'לשון מאזניים', עוד ביטוי מכובס ולא דמוקרטי שנועד לאפשר לראש מפלגה עם 7-6 מנדטים להיות ראש ממשלה. יכולתי לטהר את השרץ. אבל הערכים קודמים לשאיפות האישיות. האמת קודמת לאמביציות ולחלומות. ראש ממשלה עם שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי ולא נאפשר פגיעה קשה כזו בדמוקרטיה", אמר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שאבי, קובי קואנקס)
"מחר יגיע רגע המבחן", טען סמוטריץ'. "כשתיכנס בשערי בית הנשיא תקרע המסכה מעל המשחק המסוכן של הקמת ממשלת שמאל. אם תמליץ על נתניהו, כפי שמתבקש מתוצאות הבחירות, יהיה ברור שאתה מוריד מעל סדר היום את האפשרות לחבור לשמאל ולערבים. עם רוב כזה גם שאר החברים בימין יעשו מאמץ וייכנסו. אם תמליץ על עצמך - תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל. ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל, ששנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לאבסורדים. בהמלצה על עצמך תקטין את גוש הימין, תפגע בסיכוייו של נתניהו לקבל את המנדט מהנשיא, וכל זאת על מנת לנסות ולהקים ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית. אני חוזר, לא ממשלת שינוי, ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית".

עוד אמר כי "לאורך מערכת הבחירות, כשאני חידדתי את ההבדל וביקשתי שתבהיר שפניך לממשלת ימין - נעלבת. טענת שמדובר במתקפות אישיות וביקשת להדוף את הביקורת", אמר סמוטריץ' וציין שנפתלי מתכוון להמליץ על עצמו לראשות הממשלה. "משמעות ההמלצה על עצמך, על שבעת המנדטים שהשגת בבחירות, היא אחת: צעד גדול ודרמטי לממשלת שמאל עם לפיד, ליברמן, מרצ, אבתיסאם מראענה ומנסור עבאס. גם אם יקראו לה בשמות מכובסים כמו ממשלת שינוי וממשלת ריפוי - זו ממשלת שמאל שמסוכנת לכל מה שאנחנו מאמינים בו".
הוא הוסיף כי "אתה מתנגד לכך בעצמך. ח,מת על כך יומיים לפני הבחירות. אני קורא לך להוכיח מחר שאתה צדקת ואני טעיתי. שלא היה בסיס לטענות שלי כלפיך, שבכוונתך לחבור לשמאל ולהדיח את נתניהו ושהכול היה קמפיין בחירות מתוחכם". סמוטריץ' פנה באותה ההזדמנות גם לגדעון סער ואמר: "נפתלי וגדעון, אתם הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם מפלגות ערביות".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש הממשלה". סמוטריץ' לגדעון סער
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סמוטריץ', שנמנה על מחנה נתניהו בבחירות האחרונות, התעקש כבר לפני הבחירות שלא יסכים להישענות על קולותיהם של חברי רע"מ אצל הנשיא כדי להקים ממשלה. "לזירה הדמוקרטית הישראלית יש שתי הגדרות בסיסיות - יהודית ודמוקרטית", אמר סמוטריץ' ב"בליץ הבחירות" של ynet בשבוע הבחירות. "מי שמקבל את שתי ההגדרות האלה הוא שחקן לגיטימי במגרש. מי שכופר בהן - לא מוכן לקבל את הזכות למדינה יהודית או לא מקבל דמוקרטיה כי הוא תומך באלימות ובטרור - הוא לא שחקן. בשום פנים ואופן לא יהיה, לא יקרה". כשנשאל אם יחשוב כך אם ההתעלמות מעבאס תוביל לבחירות חמישיות, השיב: "עשיריות. יש דברים שלא עושים, נקודה".
גם הסמכות הרוחנית העליונה של מפלגתו, הרב חיים דרוקמן, אמר בריאיון ל-ynet כי הוא לא מסכים להסתמך על עבאס. דרוקמן קרא לסער ולבנט להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ואמר כי אין מקום לממשלת ימין בתמיכה מבחוץ של מפלגת רע"מ. "לא ידעתי שעבאס הוא ימין. הוא ערבי שלא מכיר בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הוא ימין?", שאל הרב.