2 צפייה בגלריה
גאזי סעב אחד מהפצועים באבו סאנן
גאזי סעב אחד מהפצועים באבו סאנן
גאזי סעב. התמודד בבחירות באבו סנאן - ונרצח הערב
(מתוך פייסבוק)
גאזי סעב, מתמודד לבחירות המקומיות באבו סנאן שבגליל המערבי, שנרצח אמש (שלישי) עם עוד שלושה בני אדם בשטח חקלאי ביישוב, כתב לפני כחודש בחשבון הפייסבוק שלו כי "לאחרונה, חלה הסלמה יוצאת דופן באלימות ובפשיעה בכפרים שלנו. מעשי אלימות אלו חצו כל גבול ואנחנו לא יכולים לשתוק עוד".
סעב, קצין מג"ב לשעבר, קרא: "תפסיקו את האלימות, אנו מאוד עצובים על מה שקורה בארצנו האהובה. אל תנהגו באלימות כי אין סיבה להרוג, יש דרכים אחרות להתמודד". עוד כתב המועמד שנרצח אמש: "אנו מקווים שהאלימות תיעלם מכפרינו".
2 צפייה בגלריה
פוסט בפייסבוק של גאזי סעב על האלימות בחברה הערבית
פוסט בפייסבוק של גאזי סעב על האלימות בחברה הערבית
"אנו מקווים שהאלימות תיעלם מכפרינו". הפוסט של סעב
(מתוך פייסבוק)
בזירת הרצח המרובע התפתחו מהומות ענק, כשפורעים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום. האירוע מגיע פחות מיממה לאחר שמנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע נרצח ביריות בעיר.
הארבעה היו בשטח חקלאי אצל חברם בשטח, כשהגיע רעול פנים שירה לעברם מטווח אפס. חובשי מד"א רועי וישניה שבתאי ואילן לוין סיפרו: "מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה, ארבעת הפצועים בגילאי 30 עד 50 שכבו בשטח חקלאי כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בתגובה לרצח: "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא, באבל כבד ובחרדות איומות. כל אחד מהנרצחים הוא עולם ומלואו למשפחתו ואוהביו. זהו מצב חירום שמחייב צעדים נחושים של המדינה כדי למגר את הפשיעה והאלימות, ולמנוע את אבדן החיים. תנחומיי למשפחות האבלות מהימים האחרונים - מטירה ועד אבו סנאן".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לאירוע, ותקף בחריפות בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "ארבעה נרצחים, ארבע משפחות אבלות - וראש הממשלה משאיר את הטיפול באתגר הלאומי שמולנו בידי בן גביר. החברה הערבית בקריסת מערכות, וראש הממשלה עסוק בהצהרות ריקות מתוכן", כתב גנץ. "אין כאן פתרונות קסם. נדרשת מדיניות נחושה ואחראית של הממשלה כולה שתגובה בפעולות בשטח. אי אפשר להשאיר אתגר לאומי בסדר גודל כזה בידיו של בן גביר. ראש הממשלה - האחריות עלייך".
מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, כינה את אירוע הרצח באבו סנאן "פשע נתעב ומעשה טרור שחצה את כל הקווים האדומים והשחורים". לדברי טריף, "הפשע בגליל הוא טרור לכל דבר ועניין. המדינה והמשטרה עוצמים את עיניהם מול הטרור הפלילי המשתולל".
טריף הוסיף לאחר הרצח כי "זו שעת חירום לאומית. כפי שמתכנס הקבינט בעקבות מעשי טרור ומורה על צעדי תגובה, כך יש לעשות הערב. הממשלה צריכה להתכנס במיידי ולהציג לציבור תוכנית חירום לביצוע מיידי. הציבור בגליל משווע מזה שנים למשילות שתאפשר חיים שלווים ושקטים. משילות זה בראש ובראשונה לדאוג לביטחון האזרחים והתושבים במדינה. זו החובה הבסיסית של כל מדינה חפצת חיים".
השתתף בהכנת הכתבה: יובל קרני