2 צפייה בגלריה
ודיע אבו סלמא הנרצח מלוד
ודיע אבו סלמא הנרצח מלוד
ודיע אבו סלמא. נרצח בכפר דהמש
ודיע אבו סלמא, בן 18 מרמלה, נורה למוות הערב (שבת) בכפר דהמש שבין רמלה ללוד. על פי החשד מדובר ברצח. כמעט במקביל, צעיר בן 20 מלוד נפצע באורח קשה מירי בשכונת פרדס שניר. לפי הערכת המשטרה, מדובר בשני אירועי ירי שונים על רקע פלילי - אך נבדק גם אם מדובר באירוע ירי מתגלגל.
שני הפצועים פונו לבית החולים שמיר אסף הרופא, בן ה-18 במצב אנוש ומת מפצעיו לאחר זמן קצר, ובן ה-20 במצב קשה ואושפז בחדר הטראומה במיון.
אבו סלמא הוא הנרצח ה-56 בחברה הערבית מתחילת השנה. מכריו אמרו כי הוא "חף מפשע ונרצח ככל הנראה על סכסוך שהוא לא קשור אליו".
בעקבות שני אירועי הירי, קיימה המשטרה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון. מהמשטרה נמסר כי "בהערכת המצב במטה המחוז סקרו גורמי המודיעין, החקירות והתחנה את הממצאים שנאספו עד כה בפני מפקד המחוז, לצד ניתוח דרכי פעולה ממוקדים כנגד מחוללי הפשיעה והסכסוכים הפליליים האלימים ברחוב הערבי. מפקד המחוז קבע את ניהול התיקים בצוות חקירה מיוחד, בניהול ימ"ר מרכז והיחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שפלה, כאשר כלל המערכים הרלוונטיים יופעלו בהתאם. בהיבט המבצעי, הנחה הממ"ז לבצע מהלכים אופרטיביים מוגברים, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ויחידות מבצעיות נוספות".

2 צפייה בגלריה
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם לצד זירת הרצח בטייבה
בלילה שבין חמישי לשישי, אלמונים פתחו באש מחוץ לביתו של ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה. מאבטחו של ראש העיר, אדיר גאנם (26) ממרר שבגליל התחתון, נפגע מהירי ומת מפצעיו לאחר שפונה במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא.
במקביל, אחמד בשיר, צעיר בשנות ה-20 לחייו ממחנה הפליטים שועפט שבירושלים, נורה למוות באירוע אלימות במקום. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, שם נקבע מותו.
ביום שלישי נורה למוות אבראהים אלהאדי, תושב אכסאל בשנות ה-30 לחייו, בכביש 73, סמוך לקיבוץ יפעת בעמק יזרעאל. הוא יצא מרכבו לתדלק, ואז נורה. מכונית שחנתה בסמוך נפגעה מהירי, אך לא היה בה איש. הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים. בתיעוד קשה מהירי נראה גבר רעול פנים מגיח מאחור ויורה מטווח אפס.