2 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים בריטניה קורונה פייזר
חיסון חיסונים בריטניה קורונה פייזר
משלוח חיסונים ראשון יגיע מחר לישראל. החיסון של "פייזר"
(צילום: AP)
החיסונים הראשונים לקורונה של חברת התרופות האמריקנית "פייזר" צפויים לנחות בישראל כבר מחר (יום ד') בבוקר לקראת השעה 09:00. בנמל התעופה בן גוריון הכינו למטוס שימריא מבריסל רחבת חנייה יחסית מבודדת בכדי לאפשר את פריקת המטוס במהירות ויעילות והרחק מעין התקשורת.
מי שתבצע את הטיסה היא חברת המשלוח הבינלאומית DHL. טיסת החברה QL994 עלתה בשעות האחרונות על לוח הטיסות בנתב"ג. במערכת הבריאות אישרו כי ההגעה אכן מסתמנת למחר. הכמות שתגיע צפויה להיות קטנה יחסית, ומטרת ההגעה לראות שהליך קבלת החיסונים עובר בצורה חלקה.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת DHL
מטוס של חברת DHL
מטוס של חברת DHL. תספק את החיסונים הראשונים לישראל
(צילום: Lafargue Raphael/ABACA)
בנציגות DHL בישראל סירבו להתייחס לנושא מטעמי סודיות. כרגע ישנם שני משלוחים שצפויים להגיע לישראל תוך 48 שעות - האחד, מחר בבוקר שיהיה כאמור משלוח שבמערכת הבריאות מגדירים כ"קטן" ובחמישי תגיע כמות חיסונים גדולה ומשמעותית.
במקביל להגעת החיסונים, צוותי בודקים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) עברו על החומר שהועבר על החיסון לקורונה של החברה האמריקנית ומצאו כי הוא עומד בקריטריונים לאישור חירום של החיסון. מחר צפוי פאנל מומחי ה-FDA לדון שוב בחומר ובמסקנות צוותי הבודקים, ועל פי ההערכות החיסון יאושר כבר ביום חמישי.
חשוב להדגיש כי אישור ה-FDA הצפוי על פי ההערכות השבוע, הוא אישור חירום בלבד. על פי המידע שהעבירה פייזר, השתתפו במחקר 43,448 אנשים, בגילאי 18 עד 71, החל מה-29 באפריל 2020, ועד 14 לנובמבר 2020. מתוך המתחסנים, מחציתם קיבלו תרופת פלצבו ללא חומר פעיל, והיתר קיבלו את החיסון האמיתי. מתוך הנחקרים אירעו שישה מקרי תמותה, ארבעה בקרב מתחסני הפלצבו שלא קיבלו חיסון, ושניים שקיבלו חיסון, שניהם היו בני יותר מ-55 וסבלו ככל הנראה ממחלות לב וכלי דם.