2 צפייה בגלריה
זירת האסון
זירת האסון
זירת אסון התרסקות הרכבל
(צילום: AP)
בית משפט באיטליה החליט אמש (שבת) לשחרר ממעצר את שלושת החשודים ברשלנות שהובילה לאסון התרסקות הרכבל שבו נהרגו 14 בני אדם, בהם חמישה ישראלים. אחד החשודים נשלח למעצר בית. כך דיווחו כלי התקשורת האיטלקיים.
לפי אתר החדשות "לה סטמפה", השופט קבע כי אין עילה להשאיר במעצר את שלושת עובדי אתר התיירות החשודים, מכיוון שהם לא יכולים לברוח, וכי אין סכנה שהם יעלימו ראיות. המשטרה עצרה את השלושה ביום רביעי בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

2 צפייה בגלריה
עמית, טל ובנם הקטן טום נהרגו יחד עם סבה יצחק ואשתו ברברה באיטליה
עמית, טל ובנם הקטן טום נהרגו יחד עם סבה יצחק ואשתו ברברה באיטליה
חמשת ההרוגים הישראלים באסון: יצחק כהן, טל בירן, טום בירן, ברברה קוניסקי ועמית בירן
(באדיבות המשפחה)
ביום ראשון שעבר קרון הרכבל המחבר בין העיירה סטרזה באגם מג'ורה להר מוטארונה הסמוך התרסק על הקרקע. כל יושבי הקרון נהרגו מלבד איתן בירן בן החמש. הוריו עמית (30) וטל (26) ואחיו טום בן השנתיים נהרגו במקום, כמו גם סבה של טל - יצחק כהן (81) ובת זוגו ברברה קוניסקי (71). בשבוע שעבר הם נקברו בישראל.
שלשום דווח כי איתן בן החמש התעורר ושוחח עם דודתו איה שנמצאת לצידו בבית החולים רג'ינה מרגריטה בטורינו. לפי הדיווחים הוא שאל "איפה ההורים שלי?". מצבו יציב ולא נתגלה אצלו נזק נוירולוגי, אך הוא סובל משברים רבים בעיקר בגפיים. הוא נמצא בהכרה מלאה ובמעקב צמוד של רופאים ופסיכולוגים. הפסיכולוגים בבית החולים התריעו שהדרך שבה יסבירו לאיתן על שאירע תהיה ארוכה ורגישה במיוחד. הרופאים ציינו שאם מצבו ימשיך להשתפר הוא יועבר מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקה אחרת בבית החולים.
באיטליה היו מחוות רבות כלפי איתן: משפחות איטלקיות הציעו לאמץ אותו, קרוב ל-50 אלף יורו נאספו עבורו בקרן צדקה שאורגנה על ידי ארגונים יהודיים. בנוסף, כספי הזכייה מהקטע ה-19 של מרוץ האופניים היוקרתי ג'ירו איטליה ייתרמו לאיתן.
אחד הבכירים שנעצרו, המהנדס גבריאלה טדיני, אמר לחוקריו: "הכבל היה במצב טוב, לא הייתה אינדיקציה שהוא בשימוש יתר. זו תאונה של אחד למיליון. זו אשמתי. יש לי משא גדול על הכתפיים. אני מתפלל כל הזמן. זה משהו שאפשר להתעסק בו רק ביני לבין אלוהים".