1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
מבקש לנעול את בנט בגוש שלו. נתניהו
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בליכוד שוקלים להעלות כבר מחר (יום שני) בישיבת נשיאות הכנסת את החוק לבחירה ישירה בראש הממשלה, כדי להכניסו לסדר היום עוד לפני סיום המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בלשכת יו"ר הכנסת, יריב לוין, מכחישים כי הצעת חוק כזו אמורה לעלות מחר להצבעה - אולם גורמים פוליטיים בכירים אומרים כי בסביבת נתניהו שוקלים את הדבר ברצינות, כשנותרו פחות משלושה ימים לפקיעת המנדט שקיבל ראש הממשלה. בימים אלה נהנה נתניהו ממרחב תמרון מסוים, אך לאחר מכן צפוי המנדט להרכבת ממשלה לעבור לגוש השני - גוש השינוי.
מבחינה פוליטית, רוב הנתיבים של נתניהו עדיין חסומים ואין דרך נראית לעין שבמסגרתה הוא יכול להקים ממשלה. למרות זאת, בליכוד מחפשים דרכים להפעיל לחץ כבד על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ולשמור את יו"ר רע"מ מנסור עבאס קרוב אליו - ובכך למנוע הקמת ממשלת שינוי.

כרגע, הקולות המכריעים בנשיאות הכנסת הם אלה של רע"מ וימינה, שיחליטו אם לאפשר את העלאת החוק או לא אם בליכוד יחליטו ללכת על המהלך. יציאתו של מהלך כזה אל הפועל, אם וכאשר, נועדה לנעול את בנט בתוך גוש נתניהו. יו"ר ימינה, אגב, כבר התבטא בעבר נגד הבחירות הישירות - ואמר כי מדובר הלכה למעשה בבחירות חמישיות, ואילו הוא מעדיף להקים ממשלה.
בתוך כך, אתמול נפגשו חלק מהצוותים בגוש השינוי בניסיון לגבש הסכמות וקווים מנחים למו"מ עם בנט. נכון לסוף השבוע, גורמים בגוש השינוי אמרו כי בנט מצוי בהתלבטות אמיתית בשאלה אם ללכת על המהלך הדרמטי של הקמת ממשלה ללא הליכוד - או לשתף פעולה עם נתניהו תמורת מחיר גבוה מאוד.
בישיבת סיעת כחול לבן אמר היו"ר בני גנץ: "גם אם ישאלו עוד מאות פעמים - התשובה היא אחת וברורה מאוד: דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי".