ח"כ הילה שי וזאן, שעזבה את כחול לבן והצטרפה למפלגתו החדשה של גדעון סער, "תקווה חדשה", סיפרה היום (ב') בריאיון לאולפן ynet על הסיבות למהלך. "כשהיו 35 מנדטים נדמה היה שיש איזשהו בסיס שיכול להצליח. בפועל זה לא קרה. גנץ אדם ראוי אבל לא הבאנו תוצאות".

בחירות 2021 - כתבות נוספות:

שי וזאן, שלדבריה מכתב ההתפטרות שהגישה אתמול ייכנס לתוקף היום, סיפרה עוד: "כחול לבן במתכונתה הנוכחית הייתה מפלגת מרכז שהביאה אנשים גם מימין, למשל אני, צבי האוזר ואפילו בוגי יעלון, לצד אנשים משמאל כמו עפר שלח ומיקי חיימוביץ'. לא הצלחנו להביא את התוצאה לציבור, ואני תמיד הייתי בצד הימני של המפה, לכן היה לי טבעי להשתלב במפלגה כמו תקווה חדשה שהיא מרכז-ימין".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
הילה שי-וזאן ריאיון אולפן ynet
הילה שי-וזאן ריאיון אולפן ynet
ח"כ הילה שי וזאן. "בכחול לבן לא הבאנו תוצאות"
(צילום: הדר יואביאן)
- היית אחת הנואמות בכנס ההשקה של חוסן לישראל, שיבחת אז את בני גנץ. מה השתנה? "בני גנץ הוא אדם ראוי, שגם עשה בחירות קשות ושילם על כך מחיר פוליטי לא קטן. כיום כמו אז, המטרה לא השתנתה - והיא להחליף את השלטון, להחליף את נתניהו. אנחנו רואים שהעם ברובו הוא בגוש הימין, ולכן מי שיכול לעשות זאת הוא גדעון סער. צריך להבין, מי שיחליף בסופו של דבר את נתניהו יהיה רק מימין למפה. ראינו אנשים כמו בוגי, אפילו לבני ובוז'י שניסו. כולם נחמדים וטובים, אבל ההחלפה של השלטון תהיה מהצד הימני".
- בינתיים גם סער ממש לא אלטרנטיבה לנתניהו. בסקרים האחרונים הוא מדשדש סביב ה-14 מנדטים. "אנחנו לא מתבשמים מסקרים כשהם עולים ובוודאי לא מסתכלים עליהם כשהם יורדים. אבל אם מדברים על סקרים, אפשר לראות למשל את נתון ההתאמה לראשות הממשלה. היחיד שאנחנו רואים אותו שם ראש בראש עם נתניהו הוא גדעון סער, והיחיד אגב שיכול להביא את כל הגורמים לשולחן אחד ולהקים אלטרנטיבה שלטונית".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"איש ראוי שעשה בחירות קשות ומשלם מחיר". על גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
- בבחירות הקודמות גנץ נשק לנתניהו בהתאמה לראשות הממשלה, אנחנו רואים איפה הוא בסקרים מהבחינה הללו היום. "זה לא צלח. מדינת ישראל צריכה יציבות. אחרי שלוש מערכות בחירות שכשלו, אנחנו עומדים בפני הרביעית. הגיע הזמן להחליף את השלטון הזה, להגיד לנתניהו שעם כל הכבוד, המדינה הזאת צריכה יותר מאשר שיקולים פוליטיים ואישיים, ולהביא משהו אחר. בחודשים האחרונים עבדתי בשמונה ועדות, בהן ועדת כספים שבה נלחמנו לקבל עזרה עבור עסקים, גם בוועדת כלכלה, כיו"ר ועדת הצרכנות הצלחתי להעביר חוק להחזרת המקדמות לזוגות בימי הקורונה, להחזיר לאנשים כספים שהם לא קיבלו מסוכנויות הנסיעות על טיסות שלא יצאו לפועל. אני פה בשביל להיות חברת כנסת ואני מתכוונת להמשיך בעבודה הזאת".
- אולי לא כולם חייבים להיות ח"כים. הפרויקט ששמו כחול לבן נכשל, את היית חלק ממנו. אולי צריך להבין שהציבור לא רוצה בזה, לא חייבים להיות פוליטיקאים. "לא מדובר בכן או לא פוליטיקאים. להיות חבר כנסת זאת שליחות. כחול לבן לא הצליחה להביא את התוצאה לציבור, ואני מאמינה שכעת תקווה חדשה מביאה משהו אחר".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
על בנט: "לא בכדי לא מתחייב שלא יישב עם נתניהו"
(צילום: הדר יואביאן )
- אם מימין למפה אפשר לעשות את זה, אז למה לא בנט? "בנט לא מוכן להצהיר שהוא לא יישב עם נתניהו, ולא בכדי. ימינה נשארה משק הדת, אם תרצו, המחלקה הדתית של הליכוד. בנט ישב עם נתניהו, הוא אכן לא מוכן להגיד אחרת".
- גם גדעון סער ישב בממשלה עד לא מזמן, הרבה אחרי שבנט לא היה חלק ממנה. "הוא לא ישב בממשלה אלא הוא היה בכנסת. זה לא אותו הדבר. להיות חבר כנסת זה לא כמו לשבת בממשלה. בנט אכן ישב בממשלת נתניהו בעבר, והפעם היחידה שהוא לא הצטרף הייתה כשהוא לא קיבל את התיקים שהוא רצה לקבל".
- אם סער היה מקבל מינוי לשר בכיר בממשלה הנוכחית אני לא חושבת שהוא היה אומר 'לא, אני לא רוצה לשבת בממשלת נתניהו'. "אני מציעה לא לעסוק בספקולציות אלא בעובדות. גדעון סער עמד בפני החלטות קשות, ובהחלט עשה את הבחירות הנכונות. כעת הוא נמצא בראש התנועה היחידה, המפלגה היחידה, שיכולה להביא לשינוי".
- יאיר לפיד הוא זה שמוביל כרגע את גוש 'אנטי ביבי', למה לא לתת לו את המפתחות להרכבת הממשלה? "בסקרים פנימיים גם לפיד רואה שסער מעליו בכמה מנדטים".
- בסקרים הפנימיים כולם מנצחים בכל מפלגה. בסקרים הפנימיים של הליכוד - הם מובילים. "הדברים משתנים מאוד. כמסתכלים על היום שאחרי לא בכדי נתניהו ככה מחבק את לפיד כיריב, הוא מבין שברגע שלפיד יעמוד מולו אז המערכה הזאת הוכרעה ונתניהו נשאר ראש הממשלה. הציבור צריך להבין את זה".