2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
השתעל והתקשה לדבר ברצף – אבל נאם במשך שעה ו-40 דקות. נסראללה
כמעט שבוע עבר מאז "נאום השיעולים" של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ומצבו ממשיך להעסיק רבים – בעיקר ברשתות החברתיות. בארגון הטרור השיעי לא התייחסו עד כה באופן רשמי לחרושת השמועות בנוגע למצבו, אך גורם בארגון הכחיש את הטענות שחלה בו הידרדרות כלשהי.
כבר במהלך הנאום ביום שלישי שעבר, בעוד נסראללה מדבר ומשגר איומים כלפי ישראל, החלו לעלות תהיות מצד גולשים ברשתות החברתיות לגבי מצבו הבריאותי של מנהיג הארגון הלבנוני. נסראללה נראה אז מתקשה מאוד לדבר באופן רצוף. הוא הרבה להשתעל, ולקח הפסקות נשימה ושתייה. בניסיון להרגיע את השיח ברשתות, בנו של נסראללה, ג'וואד, פנה אז בציוץ בטוויטר לתומכים המודאגים של אביו, וטען כי מדובר ב"אלרגיה" ותו לא: "אתם יכולים להירגע".

אף שברור היה מהופעתו שנסראללה היה במצב בריאותי רעוע יחסית, ראוי לציין כי הוא עדיין הצליח להשלים נאום מלא שארך כשעה ו-40 דקות. כבר בתחילת הנאום הוא דאג להבהיר כי אינו במיטבו, וכי בחר לנאום בכל זאת. סגנו בהנהגת חיזבאללה, נעים קאסם, התראיין בסוף השבוע האחרון ואמר כי מצבו של נסראללה טוב, אך הודה כי הוא סובל ממחלה כלשהי וכי הוא זקוק למנוחה.
למרות ההבהרה שפרסם סגנו של נסראללה, חרושת השמועות נמשכה ברשתות ואף נפוצו טענות שנסראללה שקע בתרדמת. בחיזבאללה לא הגיבו כאמור באופן רשמי לשמועות הללו, אולם גורם בארגון אמר לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי אין כל בסיס לטענות: "מדובר אך ורק בשמועות".
2 צפייה בגלריה
דגל חיזבאללה על רקע שלט ועליו נסראללה
דגל חיזבאללה על רקע שלט ועליו נסראללה
תמונת נסראללה בלבנון, לצד דגל ארגון הטרור. תומכיו דאגו
(צילום: רויטרס)
בכלי תקשורת ערביים בולטים לא נמסרו עד עתה פרטים חדשים על מצבו של נסראללה, אם אכן יש מה לדווח בנושא, ורובם כלל לא דיווחו על חרושת השמועות, על רקע העובדה שבחיזבאללה לא פרסמו הודעה רשמית בעניין.
בעבר כבר נפוצו לא פעם שמועות לגבי מצבו הבריאותי של נסראללה בן ה-60, ובהמשך הן התבררו כלא-נכונות. כעת נראה ללא ספק שמצבו לא מיטבי, בהתבסס על הופעתו האחרונה, אך כאמור אין כל אישוש לכך שהייתה החמרה במחלתו, או עדויות על אופי המחלה עצמה. בישראל, יצוין, פורסמה לאחר הנאום השערה שלפיה ייתכן כי נסראללה נדבק בקורונה, ואולי כבר החלים מהמחלה.
פורסם לראשונה: 23:53, 31.05.21