קטטה התרחשה הלילה (בין שישי לשבת) בין תושבים דרוזים מדליית אל-כרמל לכמה תושבי טייבה שהגיעו ליישוב הדרוזי שבאזור חיפה. בקטטה נפצע באורח בינוני תושב דליית אל-כרמל וחמישה נוספים נפצעו באורח קל. לא ברור מה עשו במקום תושבי טייבה, והרקע לקטטה - שהתרחשה כיממה אחרי רצח מאבטח ראש העיר טייבה, אדיר גאנם, דרוזי מהעיר מרר, נבדק על ידי המשטרה.
1 צפייה בגלריה
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
המאבטח אדיר גאנם וזירת הרצח

תושבים בדליית אל-כרמל סיפרו כי כמה תושבי טייבה הגיעו חמושים בנשק ליישוב לפנות בוקר, אחרי שהבינו כי דרוזים מעוניינים לנקום על רצח המאבטח. ראש מועצת דליית אל-כרמל, רפיק חלבי, קרא הבוקר בסרטון שפרסם להרגיע את השטח - וביקש מהצעירים ביישוב לא להיכנס לעימותים מיותרים. הוא תהה גם מדוע הגיעו ליישוב תושבי טייבה כשהם חמושים.
במשטרה אמרו כי הרקע והנסיבות עדיין בבדיקה. הדיווח על הקטטה התקבל בשעה 01:57 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו צעיר בן 19 שנפצע באורח בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה. בבית החולים מסרו כי הפצוע נמצא בהכרה ומצבו יציב. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ טראומה, כשהוא סובל מפציעות חודרות, חלקן שטחיות וחלקן עמוקות. מצבו מוגדר כרגע קל-בינוני.
המשטרה מסרה בצהריים כי "חקירה נפתחה אתמול עם קבלת דיווח בדבר קטטה במוחרקה ברכס הכרמל. מהחקירה עולה כי במקום התפתחה קטטה בין מספר תושבי המקום לתושבי טייבה. הרקע והנסיבות בבדיקה".

גאנם הובא למנוחות אמש בעיר מגוריו בהלוויה שבה השתתפו מאות בני אדם. הוא נרצח בלילה שבין חמישי לשישי אחרי שהחל את עבודתו החדשה רק השבוע. "הוא היה נעים הליכות שחיפש להתפרנס בכבוד. הכאב גדול והעצב ענק", אמרו במשפחתו. יום אבל הוכרז בעיר מרר שבגליל, והעירייה הודיעה כי ביטלה את הצעדה השנתית וההופעות החגיגיות המתוכננות לרגל חג הנביא שועייב, חג דרוזי שנמשך ארבעה ימים, בעקבות הרצח.
ראש העיר טייבה מסארוה, שנמצא תחת איום כבד ומאובטח במשך כל שעות היממה, פגש את אביו של אדיר, והיב גאנם, ואמר כי הוא מעריך שהחשודים שהגיעו לביתו רצו לרצוח אותו - ונתקלו במאבטח. "רצחו בן אדם שבסך הכול רצה להתפרנס. הם באו אליי הביתה כדי לרצוח אותי, ורצחו את הבן שלי. אדיר נכנס לי לבית, נכנס לי ולכל בני המשפחה שלי ללב", סיפר.
הוא היה האחרון שראה את מאבטחו לפני שנורה: "הייתי האחרון שדיבר איתו, והראשון שראה אותו לאחר שנורה. במקרים כאלה אין הרבה מה להגיד, כי הכאב הוא עמוק. אני בטוח שייקח עוד הרבה זמן עד שנתעשת מהאובדן הזה". בשיחה עם ynet סיפר על פגישתו עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שחלקים מצולמים ממנה הפיץ השר ללא ידיעתו וללא רשותו: "הייתה לי שיחה מאוד קשה עם השר. אמרתי לו את מה שצריך להגיד ולהשמיע. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל, שהגיעה למתקני הגרעין האיראניים, איננה מצליחה להגיע לרוצחים נתעבים".
על הקטטה הלילה אמר מסארוה כי "האירוע לא מייצג את תושבי טייבה. המקרה הוא אינדיבידואלי, פחדן ולא מייצג את הערכים של תושבי טייבה".