מאות בני אדם השתתפו אמש (שישי) בהלוויית אדיר גאנם, מאבטח ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה, שנרצח ביריות בפתח ביתו. ההלוויה נערכה בעיר מרר שבגליל, ובמשפחתו של גאנם, שהחל את עבודתו החדשה רק השבוע, התקשו לעכל את הבשורה המרה: "הוא היה נעים הליכות שחיפש להתפרנס בכבוד. הכאב גדול והעצב ענק".
יום אבל הוכרז בעירו של המאבטח הצעיר, ועיריית מרר הודיעה כי ביטלה את הצעדה השנתית וההופעות החגיגיות המתוכננות לרגל חג הנביא שועייב, חג דרוזי שנמשך ארבעה ימים, בעקבות הרצח. כמו כן הודיעה העירייה כי תושבי העיר המוסלמים יבקרו את משפחת הנרצח במקום להשתתף בישיבה החגיגית לרגל העיד אל-פיטר, שמציין את סוף חודש הרמדאן.
3 צפייה בגלריה
והיב גאנם, אביו של אדיר גאנם, בהלוויתו
והיב גאנם, אביו של אדיר גאנם, בהלוויתו
ראש העיר ואביו של המאבטח, בהלוויית אדיר גאנם
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
המאבטח אדיר גאנם וזירת הרצח
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס עם והיב גאנם אבא של אדיר נרצח רצח מאבטח של ראש עיר עיריית טייבה הלוויה הלוויתו
מנסור עבאס עם והיב גאנם אבא של אדיר נרצח רצח מאבטח של ראש עיר עיריית טייבה הלוויה הלוויתו
עבאס עם השניים. "הממשלה התחלפה - ואנחנו משלמים בדם"
(צילום: אביהו שפירא )
ראש העיר טייבה מסארוה, שנמצא תחת איום כבד ומאובטח במשך כל שעות היממה, פגש את אביו של אדיר, והיב גאנם, ואמר כי הוא מעריך שהחשודים שהגיעו לביתו רצו לרצוח אותו - ונתקלו במאבטח. "רצחו בן אדם שבסך הכול רצה להתפרנס. הם באו אליי הביתה כדי לרצוח אותי, ורצחו את הבן שלי. אדיר נכנס לי לבית, נכנס לי ולכל בני המשפחה שלי ללב", סיפר.
הוא היה האחרון שראה את מאבטחו לפני שנורה: "הייתי האחרון שדיבר איתו, והראשון שראה אותו לאחר שנורה. במקרים כאלה אין הרבה מה להגיד, כי הכאב הוא עמוק. אני בטוח שייקח עוד הרבה זמן עד שנתעשת מהאובדן הזה". בשיחה עם ynet סיפר על פגישתו עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שחלקים מצולמים ממנה הפיץ השר ללא ידיעתו וללא רשותו: "הייתה לי שיחה מאוד קשה עם השר. אמרתי לו את מה שצריך להגיד ולהשמיע. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל, שהגיעה למתקני הגרעין האיראניים, איננה מצליחה להגיע לרוצחים נתעבים.
"בעיית הנשק הבלתי-חוקי והרציחות במגזר היא לא בעיה של החברה הערבית, היא בעיה של מדינת ישראל והחברה הישראלית בכללותה. יש רציחות בתל אביב, באילת, בשפרעם, בטייבה, בנצרת, באום אל פחם. אני רוצה להאמין שהממשלה תתייחס לאירוע הזה ולאירוע הספציפי הזה של אדיר כאירוע לאומני ממדרגה ראשונה".
יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שהוא גם תושב מרר, הגיע גם הוא להלוויה וספד לגאנם בן ה-26. הוא תקף את ממשלת נתניהו: "הממשלה לא מתפקדת. אנחנו הגענו להישגים בהתמודדות מול האלימות והפשיעה בחברה הערבית. מה קרה עכשיו? הממשלה התחלפה - ואנחנו משלמים מחיר דמים".
פורסם לראשונה: 23:35, 21.04.23