2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
היועמ"שית ורה"מ. העימות מסלים
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool , מארק ישראל סלם)
מסלים העימות החזיתי בין הממשלה ליועמ"שית, בעקבות חוות דעתה בנוגע להפגנות על נתב"ג שנחשפה ב-ynet. לאחר פרסום חוות הדעת, בה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה למעשה הכשירה את המחאות בשדה התעופה, אמר גורם בכיר בממשלה כי "חוות דעתה מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני".
אותו בכיר אמר כי המסמך "קובע סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".
בעקבות אותה אמירה, גורם משפטי בכיר הגיב במתקפת-נגד ואמר ל-ynet: "הטענות של 'גורם בכיר בממשלה' נגד חוות הדעת המקצועית והמאוזנת של היועמ"שית בעניין נתב"ג נועדו למטרה אחת - הכשרת דעת הקהל לקראת הדחת היועצת על ידי ראש הממשלה משיקולים זרים".


אותו גורם משפטי אמר כי "היועצת הבהירה בחוות הדעת כי החוק אינו מאפשר לאסור על הפגנות בשדה התעופה, אך המשטרה והנהלת השדה רשאים לקבוע תנאים ומגבלות להפגנות כדי לשמור על הביטחון והסדר, ואכן נקבעו כאלה".
שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לחשיפת ynet ואמרה: "אני אשנה את החוק. נתב״ג אינו קניון ולא מרחב ציבורי. נתבג הוא נכס לאומי אסטרטגי, אשר מחייב התנהלות רגישה ומורכבת אל מול אתגרי התעופה השוטפים ואתגרי התעופה במצבי חירום. ציפיתי מהיועמ״שית לאפשר את ההתנהלות התקינה של המתקן ולא לתת יד לפורעי החוק, אשר התנהלותם יכולה להביא עד לסיכון חיי אדם".
2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב נפגשה עם שר התחבורה של מרוקו ברבאט
שרת התחבורה מירי רגב נפגשה עם שר התחבורה של מרוקו ברבאט
השרה רגב: "אשנה את החוק"
(צילום: EPA)
חוות הדעת פורסמה בעקבות דרישת הממשלה מהיועמ"שית להעביר עד היום הנחיות ביחס לטיפול בחסימת נתב"ג, בסיומה של ישיבת הממשלה שבה עברה "זובור אלים", כהגדרת ראש האופוזיציה יאיר לפיד. השרה רגב הייתה אחת מאלה שקראו באותה ישיבה לפיטוריה של בהרב-מיארה.
"אין סמכות למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום", נכתב במסמך שפורסם מטעמה שלי בהרב-מיארה. במסמך צוין גם כי יש לקבוע תנאים לקיום ההפגנה, "בכפוף לכך שהזכות להפגין תוגבל רק כשיש הסתברות קרובה לוודאית לפגיעה קשה בסדר הציבורי". בעקבות זאת ארגוני המחאה הודיעו: "קוראים לכולם להגיע ב-16:00 לנתב"ג לעצור את הדיקטטורה".