בצל המשך התקדמות המהפכה המשפטית והתעצמות המחאות נגדה, שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) הציג היום (שלישי) תוכנית משמעותית נוספת של הממשלה - רפורמה בשוק התקשורת. הוא הודיע על ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. "תם עידן הרגולציה ההיפר-אקטיבית. פחות התערבות. יותר תחרות וחופש", הכריז. לדברי קרעי, "נקטין התערבות במודל העסקי, נגדיל את שוק הפרסום ונעודד פתיחת ערוצי תוכן חדשים". ynet העביר בשידור החי את הכרזת קרעי.

בין היתר, ניסה קרעי ליזום באמצעות חוק ההסדרים איסור לשדר פרסומות בתאגיד ולהעביר את תקציבו לשליטה מלאה וישירה של המדינה. בנוסף, משרד התקשורת זימן בחודש שעבר נציגים מהתאגיד לפגישה בנושא תדרי רדיו - כשעל הפרק סגירת שלוש תחנות מתוך שמונה שבבעלותו. בהצהרתו הוא הכריז על פינוי תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם ל"תחנות רדיו ארציות מסחריות".
2 צפייה בגלריה
תוכנית קרעי לשוק התקשורת: ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות - וביטול הרשות השנייה
תוכנית קרעי לשוק התקשורת: ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות - וביטול הרשות השנייה
שר התקשורת קרעי
(צילום: יונתן זינדל, פלאש90 )
"ריבוי דעות, שיח פורה ורעיונות בכל צבעי הקשת, הם אף פעם לא נגד מישהו, הם בעד כולנו. אז לא באנו לסגור, באנו לפתוח", אמר. לדברי קרעי, "במצב הנוכחי נוצר מצב שבו 'מיעוט רעשני' נשמע כאילו הוא הרוב, ואילו הרוב קולו נדם".
לפני כחודש, שר התקשורת שלח מכתב שלו מכותבים יושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר וחברי המועצה ומנכ"ל התאגיד גולן יוכפז, ובו הוא מטיח בהם כי עברו לכאורה על חוק השידור הציבורי בסיקור המהפכה המשפטית. "בשבועות האחרונים, ממשלת ישראל - שנבחרה בבחירות חוקיות וזכתה ברוב ברור - מקדמת שינויים במערכת המשפט. מעיון, בלתי ממצה בעליל, בתכני התאגיד כפי ששודרו לאחרונה עולה כי התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר", כתב קרעי במכתב.
כעת קרעי הודה כי "השידור הציבורי זכה לעדנה בשנים האחרונות בעיקר בגלל סדרות פופלריות שיצר, זו תמיכה ראויה ביצירה הישראלית, נוסיף לחזק את היצירה הישראלית". לגבי חטיבת החדשות והאקטואליה בתאגיד ציין השר כי "העניין נבחן". "נפעל לא בחיפזון", הוא הבהיר, "יחד עם זאת כבר בזמן הקרוב אני מתכוון לפעול בשוק הרדיו, תדרי ה-FM הם משאב מוגבל מאוד כ-50% אחוז ולמעלה מכך מוחזקים על ידי השידור הציבורי, זו שערורייה".
2 צפייה בגלריה
אולפני הרדיו של כאן
אולפני הרדיו של כאן
תדרים של התאגיד יעברו לתחנת רדיו מסחרית חדשה. אולפני כאן ב', ארכיון
בהודעה מטעמו פירט שר התקשורת את עיקרי "תוכנית העבודה" במשרדו. "בישראל פועלת היפר רגולציה בתחום התקשורת, הנוקשה ביותר בעולם. כשנסיר רגולציות - התחרות תכניס לשוק מגוון וריבוי דעות", טען. בין היתר הוא הודיע על ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות, תקציב ייעודי לעידוד התחרות והמגוון בתחום החדשות והאקטואליה.
השר הוסיף כי בכוונתו לפתח מודל מדרוג חדש לשיקוף "נתוני רייטינג אמינים", להטיל חובת הפקות מקור שיוויונית על כלל הגורמים בשוק, לפתור את "האפליה ברשתות החברתיות", כלשונו, באמצעות חוק שיגן על חופש הביטוי, ולטפל בבעיית חוסר המוגנות של ילדים ונוער ברשת. קרעי ציין כי יפעל לכך שתהיה "חובת הנמקה" בנוגע לחסימות ומחיקות ברשתות החברתיות בישראל, ומתן סמכות לבתי המשפט בישראל לדון בפגיעה בזכויות משתמשים ברשתות החברתיות.
עוד הודיע שר התקשורת על "רפורמת הסלולר" שלדבריו "תגיע לשוק הטלוויזיה" על ידי הגדלת התחרות והוזלת מחירי דמי המנוי לצרכן.