4 צפייה בגלריה
קסטיאל בבית המשפט, 2018
קסטיאל בבית המשפט, 2018
קסטיאל בבית המשפט, 2018
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי מחאה נרחבת נגד החלטת ועדת השחרורים, הפרקליטות תגיש מחר (ראשון) את עתירתה נגד שחרור המוקדם של עבריין המין אלון קסטיאל. בבסיס העתירה תעמוד הטענה שוועדת השחרורים מנעה מהמתלוננות להשמיע את טענותיהן בפניה. הרכב של שלוש שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית דין להליכים מינהליים ידון בתיק.
בעתירה תטען הפרקליטות שנפל פגם בעבודתה של ועדת השחרורים, ושהמתלוננות לא קיבלו הודעה על הקדמת הדיון בבקשת השחרור המוקדם של קסטיאל. את העתירה יגידו עו"ד צביקה אברמוביץ', סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון.

4 צפייה בגלריה
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
(צילום: נויה כץ)
4 צפייה בגלריה
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
(צילום: עירד מרציאנו צייגר)
עורכת הדין רותם טובול, שמייצגת את אלון קסטיאל, טענה בפני ועדת השחרורים בתחילת השבוע שקסטיאל עבר הליך שיקומי רציני ועמד בכל הדרישות לשחרור מוקדם. וועדת השחרורים קיבלה את עמדתה והורתה על שחרורו אחרי שריצה שלוש שנים ותשעה חודשים, מתוך ארבע שנים ותשעה חודשים שנגזרו עליו.
הפרקליטות החליטה לעתור נגד השחרור המוקדם לאחר מחאה נגד החלטת ועדת השחרורים. אור בירון (36), שהתלוננה נגד קסטיאל, אמרה כי "מקרה הזה מוכיח שמחאה עובדת ולחץ ציבורי פועל". היא הוסיפה: "כל מי ששיתף או תרם להעלאת המודעות - אף פעם אל תמעיטו בכוחכם להיות הגל הקטן שיפרוץ את הסכר. כל תגובה ועזרה, כל שיתוף, כל מחווה, כל אזכור בתקשורת - אנחנו מודות עליה. וכך זה צריך להיות. כי המאבק הוא של כולנו - לא רק של עשרות הנפגעות של קסטיאל, אלא גם של החברה הישראלית כולה".
לדבריה גם אם ההחלטה הסופית לא תשתנה, המסר עבר. "מדובר בסמל. בין אם היום שבו אלון קסטיאל ישתחרר מהכלא יגיע בעוד שבוע או עוד שנה, אנחנו הוכחנו כאן דבר חשוב מאוד. ידע כל עבריין מין בישראל שהבושה עברה צד: אנחנו לא מפחדות יותר לחשוף את הפנים שלנו, ואנחנו בעיקר לא מפחדות יותר לחשוף את הפנים האמיתיות שלכם".

עוד אמרה בירון: "אני מאוד מקווה שהוא ומי שמאחוריו מצטערים על ההתעקשות על השחרור המוקדם, התעקשות חוזרת ונשנית שלא מעידה על שום שיקום או חרטה אמיתיים אלא רק על העובדה שאלון עדיין לא יודע לקבל 'לא'".
עופרי יהב, בעלת משרד יחסי ציבור ואחת הנשים שהותקפו על ידי אלון קסטיאל, אמרה לקראת הגשת הערעור מחר: "אין לי מספיק מילים בשביל לתאר את ההתרגשות שחשתי כאשר הפרקליטות החליטה להגיש ערעור לבית המשפט. הלחץ הציבור שיצרנו והבולטות שהתיק קיבל העלה על סדר יום נושא קריטי שעד היום לא קיבל זרקור, והוא העובדה שוועדת השחרורים לא מחויבת על פי חוק לראות ולשמוע את נפגעי העבירה. ולכן כבר מדובר בניצחון".
4 צפייה בגלריה
עופרי יהב, אחת הנשים שהותקפו על ידי אלון קסטיאל
עופרי יהב, אחת הנשים שהותקפו על ידי אלון קסטיאל
עופרי יהב
היא העריכה כי בית המשפט יבטל את השחרור המוקדם. "אני מאמינה ומקווה שבית המשפט יקבל את הערעור על בסיס ההכרעה הנכונה והמנומקת שקיבל בית המשפט העליון לפני שנתיים, כאשר פסק לשלול את ההקלה בעונשו על בסיס היותו עבריין מין סדרתי שפעל למעלה מעשר שנים".
קסטיאל, איש נדל"ן וחיי לילה מתל אביב, הורשע בינואר 2018 במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, במעשה מגונה בכוח, במעשה מגונה ובהטרדה מינית. כשהחלה החקירה המשטרתית בעניינו התלוננו נגד קסטיאל לא פחות מ-14 נשים, אך בסופו של דבר הוזכרו שש נשים בכתב האישום כקורבנותיו, והוא הורשע בפגיעה בארבע נשים. באוגוסט של אותה שנה הוא נכנס לכלא חרמון.