החיילים המעורבים בתקרית הירי ביובל קסטלמן נחקרו היום (ראשון) באזהרה על ידי מצ"ח, אחרי שנשקיהם נלקחו לבדיקה בליסטית. נגד השניים צפויים גם צעדים פיקודיים - שיבואו לידי ביטוי ככל הנראה בהדחה מלחימה, וייתכנו גם צעדים פיקודיים נגד מפקדיהם. בצל העובדה שקסטלמן הוריד את מעליו והרים ידיים, מתוך ניסיון להסביר לחיילים שאינו חלק מהמחבלים אלא זה שנטרל אותם - בצה"ל אמרו היום שחיילי צה"ל לא יורים על מי שמרים ידיים.
2 צפייה בגלריה
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל
יובל קסטלמן
(באדיבות המשפחה)
חייל המילואים שלפי החשד ירה לעבר קסטלמן - ירי שגרם למותו - נחקר באופן ראשוני כבר ביום האירוע, ובסוף השבוע לא הגיע ליחידתו - אלא זומן לחקירה באזהרה היום. חייל נוסף בסדיר, שהיה מעורב באירוע, ירה גם הוא ונפצע בעצמו - פונה לקבלת טיפול רפואי והיום נחקר באזהרה גם הוא.
בתמונה שנחשפה היום מזירת הפיגוע ביום חמישי, נראה קסטלמן שוכב על הכביש ללא מעיל, כשלצידו ארנק פתוח - וכמה מטרים ממנו, על המדרכה, עומד אחד הלוחמים עם נשק ואקדח - אולי זה ששייך ליובל. "תסתכלו בתעודת זהות, אני יהודי", אמר קסטלמן, אך היריות לעברו נמשכו. נשקיהם של שני החיילים המעורבים באירוע נלקחו לבדיקה בליסטית. בין השאר מתכננים בצבא לבדוק גם אם תודרכו כראוי לפני שיצאו לאפטר מהלחימה ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
 יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
 יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
התמונה הקשה מהזירה. נגד המעורבים צפויים צעדים פיקודיים

בצבא הביעו חשש מאירועי ירי דו-צדדי ברחובות הערים בשל ריבוי הנשקים והמתח המבצעי הגבוה. הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח היום על התקרית עם מפקדים בכירים והורה להם להעביר את לקחי התחקיר לפקודיהם כדי למנוע טרגדיות דומות נוספות. דובר צה"ל מסר הערב כי "צה"ל מביע צער על מותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל שפעל באומץ לב, בגבורה, חתר למגע וחיסל מחבלים בפיגוע בירושלים".
קסטלמן צעק לעבר החיילים שלא יירו לעברו, עד שאחד הכדורים פגע בפיו, מאחר שלסתו נשברה ולא יכול היה לדבר עוד. הוא נפצע אנושות, פונה לבית החולים ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו אחרי שעות ארוכות.
בצהריים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אביו של יובל, הביע בפניו תנחומים והבטיח שיבהיר את הדברים שאמר אמש במסיבת עיתונאים ועוררו סערה - בדמות "אלה החיים". לאחר השיחה עם אביו של יובל כתב נתניהו בהודעה מטעמו: "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. במעשה גבורה עילאי הוא הציל חיים רבים. לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה. האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. שוחחתי עם משה אביו של יובל, מלח הארץ, משפחה ציונית ומופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".