רומן זדורוב לקראת הדיון החוזר בבית משפט השלום בנצרת
(צילום: נחום סגל, ישראל מושקוביץ)

משפטו החוזר של רומן זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה נמשך, והיום (ראשון) העידה בו אשתו אולגה. רעייתו של הנאשם ברצח, ששוהה כעת במעצר בית לאחר ההחלטה לקיים לו משפט חוזר, אמרה כי לאחר הרצח "השוטרים לא רשמו את מה שאמרתי, לא בדקו שום דבר".
"הגענו לבית הספר עם רומן למחרת הרצח וביקשתי לקחת את הבגדים שלו שנשארו במקלט", סיפרה אולגה זדורוב, שנחקרה תשע פעמים לאחר הרצח. "לא נתנו לנו לקחת כי זה היה סגור. פנינו לכמה שוטרים, לא רשמו את הדברים שאמרתי. זו פעם ראשונה שאנחנו מדברים על זה".
3 צפייה בגלריה
רומן ואולגה זדורוב בבית המשפט
רומן ואולגה זדורוב בבית המשפט
רומן ואולגה זדורוב בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)
לדבריה, "באתי אחר כך עם הרכב של אבא שלי כדי לקחת את הדברים הכבדים מבית הספר. הוא סיים כבר את העבודה וביום רביעי יום הרצח לא יכולתי לבוא עם הרכב. היה צריך רכב בשביל הציוד הכבד שהיה שם". עורך דינו של רומן זדורוב, ירום הלוי, אמר לה: "בטיפשות קיצונית או בנאיביות לא סיפרתם שבאת לבית הספר". היא ענתה: "לא ייחסתי חשיבות לכך".
"בדיעבד נודע לי שלהרבה דברים ממה שקרה לא התייחסנו אז כדברים חשובים", הוסיפה לאחר סיום עדותה. "כמו שבאנו לבית הספר לאסוף ציוד של רומן ביום הרצח והודענו למשטרה שהציוד שלו במקלט. יומיים הוא שכב שם. לא בדקו לא שום דבר. אם היו בודקים אולי הכל היה מתהפך ועובר אחרת".
"באתי לחקירה כבר עם מידע בתוכי מה קרה עם הילדה, שהיא הייתה רקדנית שהיא הייתה נראית ככה וככה", סיפרה. "לפעמים הפסיכולוגיה שלנו לפעמים עובדת נגדנו. קצרין עיר קטנה, אני נחקרתי פעם ראשונה שבעה ימים לאחר הרצח. בטח שידעתי את כל הפרטים".
3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת
עו"ד ירום הלוי לאולגה: "בטיפשות קיצונית או בנאיביות לא סיפרתם שבאת לבית הספר"
(צילום: שמיר אלבז)
3 צפייה בגלריה
אילנה ראדה ויוסי דגן
אילנה ראדה ויוסי דגן
אילנה ראדה עם מנהל בית הספר לשעבר יוסי דגן. "בגדול היו בבית הספר ילדים טובים ירושלים"
(צילום: נחום סגל)
העד הראשון היום היה יוסי דגן, לשעבר מנהל בית הספר נופי גולן בקצרין. על יום הרצח סיפר: "היה דיווח של מנהלת החטיבה שסיפרה מפי אחת האימהות שילדה לא חזרה הביתה. בהמשך חייג אליי ואמרו לי להגיע. כשהגעתי הייתה משטרה. ידעתי שמשהו נורא קרה, מה בדיוק לא ידעתי. הדבר היחיד שעסקנו בו זה הפחתת חרדות, לא היה לנו שום מידע".
"בגדול היו בבית הספר ילדים טובים ירושלים", הוסיף. "היו מחששות, סמים לא היו, רק סיגריות. לא הייתה בעיית אלימות קיצונית, הילדים היו שקטים".
לפני 11 שנה הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח שאירע ב-2006 ונידון למאסר עולם. הוא הגיש כמה ערעורים, במסגרתם הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי לעיין בראיות חדשות ולשקול אותם. זדורוב הורשע שוב, ובערעור נוסף אישר בית המשפט העליון את פסק הדין ברוב קולות. עם זאת, במאי האחרון הורה שופט בית המשפט העליון חנן מלצר על עריכת משפט חוזר לזדורוב.
לפי המתוכנן כעת, המשפט צפוי להימשך בקצב של שני דיונים בשבוע במשך שמונה חודשים, עד יוני 2022. לאחר מכן אמור בית המשפט לצאת לפגרת קיץ. עדיין לא ברור אם יהיה די בכך לשמוע את כל העדים, ביניהם גם אולה קרבצ'נקו (א"ק). במהלך השנים עלה שמה כמי שנחשדה בביצוע הרצח, בין היתר על ידי סנגוריו של זדורוב. היא אמרה לאחרונה כי היא שמחה על ההזדמנות לעלות לדוכן העדים ולהזים את הטענות כלפיה.
אמה של תאיר ראדה, אילנה, אמרה לעיתונאים בבית המשפט: "אחרי שראיתי את פסק הדין ההזוי שהיה אז, החלטתי שזוהי משימת חיי לנסות ולמצוא את האמת בקשר לרצח של תאיר. התחלתי להתעמק יותר בחומרים, גייסתי חבר'ה שמתעסקים גם במשפטים גם בסייבר וחשכו עיניי. נוכחתי לדעת שהסתירו מאיתנו הרבה מאוד דברים. אנחנו מגלים את כל החורים האלה. פה אין נסקר, ופה לא צילמו, ופה לא חקרו את זה, ולא עשו קלסתרון. עליי לא יעבדו".
"אני מתקוממת על כך שקצינים במשטרה משקרים במצח נחושה ולעיתים אפילו מביאים דברים שנאספו רק בשנים האחרונות, אחרי שמההתחלה החליטו ללכת על כך שזדורוב הוא הרוצח. איבדתי אמון אבל היה לי תקווה שהולכים דווקא לקראת משהו שהוא יותר נכון למען הצדק".
- את לא תולה תקווה שיהיה שינוי במשפט החוזר? "אנחנו רק בהתחלה אבל כבר עכשיו רואים הרבה מאוד ליקויים שלא נעשים בבית משפט. בטח לא במשפט חוזר".
- את רואה הבדל בין ההרכב אז לבין ההרכב הנוכחי? "כן. אני רואה פה הרכב מאוד רציני. אני רואה שאלות משמעותיות ואני רואה במה מתמקדים. אני רואה שניתנת האפשרות לסנגור למצות את החקירה שלו, עם העד מה שלא היה במשפט הראשון. עבור נשיא בית המשפט דאז יצחק כהן כולם היו מטומטמים ורק הוא החכם הגדול. אנחנו יודעים איפה הוא היום".