פרקליטות מחוז ת"א החליטה בסוף השבוע שעבר לגנוז את התיק נגד מנהל בית הספר לאומנויות בתל אביב, אודי קליין, שנחשד בביצוע עבירות מין, מחוסר אשמה. קליין הודה כי קיים יחסי מין עם תלמיד בן 17 שלא מבית ספרו, ואף טען כי אינו רואה בכך פסול. במהלך החקירה המשטרה פנתה לנערים נוספים, אך אלו סירבו לשתף פעולה ולהגיש תלונה נגד קליין.
1 צפייה בגלריה
הפרקליטות לא הצליחה לבסס אשם. אודי קליין
הפרקליטות לא הצליחה לבסס אשם. אודי קליין
הפרקליטות לא הצליחה לבסס אשם. אודי קליין
(צילום: מוטי קמחי)
זמן קצר לאחר חשיפת הפרשה קליין הודיע על יציאה לחופשה ארוכה. קליין, שניהל גם התכתבויות עם נער נוסף בן 16, אמר אז כי "הוא לא היה תלמיד שלי, לא עשיתי משהו לא בסדר ולא חושב שהיה שם משהו לא תקין". גורמים במשרד החינוך אמרו כי "הזוי שהוא לא מבין את הבעיה, זה מטריד מאוד".
מהחקירה עלה כאמור כי במקרה הראשון היה מדובר בתלמיד בן 17 שלא למד בבית הספר שניהל קליין, כך שלמעשה לא התקיים אקט של ניצול יחסי מרות. במקרה השני קליין נחשד בקשר עם תלמיד בבית ספרו, אך התלמיד, שזומן להעיד במשטרה, סירב לשתף פעולה בחקירה ולא מסר גרסה לחוקרים. קליין, מצדו, הכחיש שקיים איתו קשר כלשהו. כך, הפרקליטות התקשתה לבסס אשם עם ההכחשה של קליין וחוסר שיתוף פעולה של התלמיד.
גורמים המעורים בנושא אומרים כי הפרקליטות העבירה לניצבות שירות המדינה מידע על ההתנהלות של קליין, ושם אמורים לבחון את חזרתו לניהול בית הספר. בין היתר הועבר לנציבות מכתב המלצה שכתב קליין על אותו תלמיד. גורם בפרקליטות אמר כי מעשיו של קליין "אינם פליליים, אבל יש טעם לפגם". לפי שעה, לא התקבלה ההחלטה להחזיר את קליין לתפקידו.
מהפרקליטות נמסר כי "התיק נגד החשוד נגנז בעילה של היעדר אשמה פלילית, לאחר שנמצא כי התשתית הראייתית שהצטברה בחקירת המשטרה אינה מאפשרת ביסוס של עבירת מין. המשך העסקתו של החשוד תבחן על ידי הגורמים הרלוונטיים".
סנגורו של קליין, עו"ד אסף טל, מסר: "כפי שנטען מההתחלה, מרשי לא ביצע שום עבירה פלילית או משמעתית ולחינם נתלה בכיכר העיר ועבר שבעה מדורי גיהינום יחד עם משפחתו, וזה עוד לפני שהחלה החקירה. משטרת ישראל התנתקה מרעשי הרקע ונהמת ההמון וחקרה כדי להגיע לאמת הפשוטה. מרשי היה מנהל מוערך, רב זכויות והישגים והוא יחזור להיות דמות חינוכית מובילה במשרד החינוך".