מנהל בית הספר לאומנויות בתל אביב אודי קליין שהודה כי קיים יחסים עם תלמיד בן 17 שלא מבית ספרו, נחקר היום (רביעי) במשטרה בחשד לביצוע מעשים מגונים בקטינים. המשטרה מסרה כי הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. עד כה לא הוגשו תלונות נגד קליין בפרשה, והוא נחקר על רקע הפרסומים בנושא.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
קליין הודיע ביום שני האחרון על יציאה לחופשה ארוכה בעקבות הפרשה. הוא לא הכחיש את הקשר עם הקטין בן ה-17, ואף טען כי אינו רואה בכך פסול. קליין, שניהל גם התכתבויות עם נער נוסף בן 16, אמר השבוע: "הוא לא היה תלמיד שלי, לא עשיתי משהו לא בסדר ולא חושב שהיה שם משהו לא תקין". גורמים במשרד החינוך אמרו כי "הזוי שהוא לא מבין את הבעיה, זה מטריד מאוד".
ביום שני, לפני שהודיע על יציאתו לחופשה, התייעץ קליין עם עורך דין. רק לפני כשבועיים נאם קליין בהפגנה נגד המהפכה המשפטית והזהיר מ"התפרקות ערכי היסוד של החברה הישראלית". הוא אמר כי הוא לא רואה טעם לפגם בהתנהלותו. "הסיפור הספציפי הזה לא קשור לתפקידי ואין שם שום דבר שנראה לי לא תקין", אמר. כשהוטח בו כי בכל זאת הוא אדם בגיר וכי מהצד השני מדובר בתלמיד תיכון, אמר: "תלמיד תיכון בגיר. אני לא יודע מה לומר. אני לא חושב שהיה משהו לא תקין בקשר בינינו".
קליין היה אחד מחברי הצוות המייעץ שהוקם באיגי בעקבות פרשת גל אוחובסקי ואיתי פנקס. בבית הספר, בניהולו של קליין, לפי עדויות הורים, טויחו שוב ושוב תלונות על מורה שהורשע באונס תלמידה.
2 צפייה בגלריה
בית הספר בתל אביב
בית הספר בתל אביב
בית הספר לאומנויות בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
גרסתו של קליין, שלפיה אין כל פסול במעשיו, נשענת על החוק הפלילי שנוגע ל"גיל ההסכמה", שבישראל עומד על 16. מדובר במונח משפטי המעוגן בחוק, ואמור לבטא רף מוכנות פסיכולוגית, מנטלית ורגשית לקיום יחסי מין. על כן, במידה שהנערים היו מעל גיל ההסכמה - לא בוצעה עבירה פלילית. עם זאת, "מוכנות" היא מושג חמקמק וקשה להגדרה אמפירית, מאחר שאין שני אנשים זהים, בעלי מבנה נפשי זהה. לכן, הביקורת על קליין מתמקדת בהיבט המוסרי, שמועצם על ידי העובדה שמדובר במנהל בית ספר.
בעקבות הפרשה, מנהל החינוך של עיריית תל אביב פרסם הודעה להורי התלמידים, שבה הדגיש את חריגותו וחומרתו של האירוע: "זהו אירוע מטלטל רגשית עבור הילדים והילדות, עבור בוגרי ובוגרות בית הספר, עבור הצוות ועבורכם. ללא קשר לבירור המשפטי או הפלילי, המעשים המתוארים אינם מקובלים בשום צורה מוסרית או אתית, והינם נדירים ביותר.
"קרוב לוודאי שילדיכם נחשפו ברשתות החברתיות ובחדשות למקרה. אנו ממליצות ליזום שיח עם ילדיכם (בהתאמה לגיל) שיאפשר לכם לתאר את המקרה ולעזור בארגון מחדש לקראת הבאות, עם מחשבות שיכולות לסייע להתמודדות. חשוב להדגיש שאירוע כזה הוא מאוד נדיר וחמור. בנוסף, הדגישו בפני ילדכם שאם הוא או היא נחשפים למצב שבו הם מרגישים איום, סכנה או חשש לפגיעה רגשית, התנהגותית או מינית, חשוב שיפנו אליכם ההורים, בכל מצב על מנת שירגישו מוגנים ובשליטה מול מציאות מורכבת".
עורך הדין אסף טל המייצג את קליין מסר: "היום הגיע אודי קליין לתשאול בתחנת המשטרה ברמת החייל בנוגע לפרסומים השונים באשר לקשריו הרומנטיים לכאורה עם צעירים בגיל ההסכמה. אנו מברכים על פעילותה המהירה והנחרצת של משטרת ישראל, שתשים סוף לשמועות המכוערות ולהטחת ההאשמות הפרועה בעיתונות. אודי שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים ושב לביתו כצפוי כשמדובר בעניינים שאין בהם כל חשד פלילי".