מנהל בית הספר לאומנויות בתל אביב, אודי קליין, שהודיע היום (שני) שהוא יוצא לחופשה ארוכה בעקבות הפרשה שבמסגרתה אישר כי קיים יחסי מין עם תלמיד בן 17, לא הכחיש את הקשר עם הקטין, ואף טוען כי אינו רואה בכך פסול. קליין, שניהל גם התכתבויות עם נער נוסף בן 16, אמר בשיחה עם כאן 11: "הוא לא היה תלמיד שלי, לא עשיתי משהו לא בסדר ולא חושב שהיה שם משהו לא תקין". גורמים במשרד החינוך מסרו בתגובה: "הזוי שהוא לא מבין את הבעיה, זה מטריד מאוד".
2 צפייה בגלריה
קליין: "לא חושב שהיה משהו לא תקין". משרד החינוך: "הזוי שהוא לא מבין את הבעיה"
קליין: "לא חושב שהיה משהו לא תקין". משרד החינוך: "הזוי שהוא לא מבין את הבעיה"
קליין: "לא חושב שהיה משהו לא תקין". משרד החינוך: "הזוי שהוא לא מבין את הבעיה"
(צילום: מוטי קמחי)
ל-ynet נודע כי הבוקר הגיע קליין להתייעצות עם עורך דין בעקבות הפרשה, ואחריה החליט לצאת לחופשה ארוכה. לפי כמה גורמים המעורים בפרטים, "ההערכה היא שהוא יגיש מכתב התפטרות, אבל הוא עדיין לא עשה דבר". על אף שלא הוגשו תלונות נגדו לפי שעה - המשטרה פתחה בבדיקת המקרה. בשיחה, קליין אישר גם כי ההתכתבויות עם הנער היו אינטימיות.
קליין, שנאם רק לפני כשבועיים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית והזהיר מ"התפרקות ערכי היסוד של החברה הישראלית", לא רואה טעם לפגם בהתנהלותו. "הסיפור הספציפי הזה לא קשור לתפקידי ואין שם שום דבר שנראה לי לא תקין", אמר. כשהוטח בו כי בכל זאת הוא אדם בגיר וכי מהצד השני מדובר בתלמיד תיכון, אמר: "תלמיד תיכון בגיר. אני לא יודע מה לומר. אני לא חושב שהיה משהו לא תקין בקשר בינינו".
יתרה מכך, קליין, שלא לוקח אחריות על הקשרים שניהל עם תלמידים, אף טען כי התלמיד הוא זה שיזם את הקשר: "היה סוג של קשר שבא מהכיוון שלו ונעצר על ידי באיזשהו שלב - לא בגלל שאני חושב שזה לא זה - אלא בגלל שזה לא התאים שזה עבר לכיוונים שאני לא חשבתי שצריך ללכת אליהם ובזאת זה נגמר. את הרוב הגדול (של הקשרים) הוא יזם".
כמו כן, קליין דחה את הטענות על כך שניצל את מעמדו. "אני לא מרגיש שעשיתי משהו שהוא לא לעניין, שהוא לא בסדר או שהוא פוגע במי מהנוכחים. הרמיזות האלה שאני מנצל את כוחי המקצועי - אני דוחה אותן מכל וכל. אני מנהל בית ספר אחר לחלוטין ולא באותה העיר".
2 צפייה בגלריה
בית הספר בתל אביב
בית הספר בתל אביב
בית הספר לאומנויות בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים במשרד החינוך הגיבו הערב בשיחה עם ynet על דבריו של קליין: "אנו מופתעים מעוצמת החשדות. זה תמוה והזוי שמנהל בית ספר לא מבין את הבעיה בכך שהוא ניהל מערכת יחסים עם תלמידים, גם אם הם לא תלמידים שלו. זה לא משהו שהיה ידוע קודם, הוא המבוגר האחראי. רב הנסתר על הגלוי. אם לא נראה לו שזה בעייתי, מה עוד אנחנו לא יודעים? זה מטריד מאוד. יש חוסר הבנה שלו במקום שלו בקהילה בתור מנהל, וכמבוגר מול ילדים".
בנוסף, תלמידים שלמדו בבית הספר בעבר וכרגע נמצאים בתיכון אחר בעיר, שאליו לרוב עוברים תלמידים מבית הספר לאומנויות, אמרו הערב בשיחה עם ynet: "עוד לפני שפורסם שמו - ידענו שזה הוא. הייתה 'ידיעה רווחת' שהוא בעניין של נערים על גבול ה-18. יש בעיה מאוד חמורה עם בתי ספר לאומנויות, עם היחס שמנהלים והצוות באזור המרכז נותנים לתלמידים שלהם".
קליין היה אחד מחברי הצוות המייעץ שהוקם באיגי בעקבות פרשת גל אוחובסקי ואיתי פנקס. בבית הספר, בניהולו של קליין, לפי עדויות הורים, טויחו שוב ושוב תלונות על מורה שהורשע באונס תלמידה.
בעקבות הפרשה, מנהל החינוך של עיריית תל אביב פרסם הודעה להורי התלמידים, שבה הדגיש את חריגותו וחומרתו של האירוע: "זהו אירוע מטלטל רגשית עבור הילדים והילדות, עבור בוגרי ובוגרות בית הספר, עבור הצוות ועבורכם. ללא קשר לבירור המשפטי או הפלילי, המעשים המתוארים אינם מקובלים בשום צורה מוסרית או אתית, והינם נדירים ביותר.
"קרוב לוודאי שילדיכם נחשפו ברשתות החברתיות ובחדשות למקרה. אנו ממליצות ליזום שיח עם ילדיכם (בהתאמה לגיל) שיאפשר לכם לתאר את המקרה ולעזור בארגון מחדש לקראת הבאות, עם מחשבות שיכולות לסייע להתמודדות. חשוב להדגיש שאירוע כזה הוא מאוד נדיר וחמור. בנוסף, הדגישו בפני ילדכם שאם הוא או היא נחשפים למצב שבו הם מרגישים איום, סכנה או חשש לפגיעה רגשית, התנהגותית או מינית, חשוב שיפנו אליכם ההורים, בכל מצב על מנת שירגישו מוגנים ובשליטה מול מציאות מורכבת".