על רקע סכסוך העבודה במשרד החוץ, השר יאיר לפיד לא השתתף בטקס הרמת הכוסית של עובדי המשרד לרגל ראש השנה - וזאת למרות שהשתתף מוקדם יותר בהרמת הכוסית של עובדי משרד ראש הממשלה. בטקס עצמו התעורר ויכוח בין מנכ"ל המשרד אלון אושפיז ויו"ר וועד העובדים יוסי לוי-ספרי.
1 צפייה בגלריה
קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
"נחכה לשר הבא ואולי ייחתם הסכם טוב יותר". קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
הוויכוח נסב סביב הסכמי השכר לעובדי המשרד, שטרם נחתמו. יו"ר ועד העובדים אמר באירוע שאם לא יצליחו להגיע להסכם עם השר לפיד "נחכה לשר הבא ואולי ייחתם הסכם טוב יותר". בתגובה, מנכ"ל המשרד טען כי יכול היה להיחתם הסכם שמיטיב עם כל העובדים, כזה המעניק לעובדי המשרד 200 דרגות שכר חדשות. את האחריות על כישלון המו"מ הוא הטיל על כל המעורבים, כולל ועד העובדים, כשהוא רומז לקמפיין נגד לפיד שתמונותיו הופיעו על אוטובוסים ברחבי המדינה. העובדים תיארו את האירוע כ"המדכא ביותר זה שנים".
הוועד טוען שלא דחה אף הצעה וכי לא הונחה על השולחן הצעה מעשית. "לפיד ואושפיז מוליכים שולל את העובדים. המנכ"ל ניצל את הבמה כדי לרצות את אדונו שר החוץ. הוועד זוכה לחיזוק ותמיכה אדירה מהעובדים, שלוחצים להשבתה מלאה של המשרד", אמרו גורמים בוועד.
לאחר הרמת הכוסית פרסם הוועד הודעה לכלל העובדים בארץ ובחו"ל: "הצטערנו מאוד לשמוע את דבריו של אושפיז, אשר במקום לקחת אחריות על מצבו הרעוע של משרדו, בחר לטפול האשמות שווא ולהטיל רפש על נציגי העובדים. אנו עדיין ממתינים לפתיחת מו"מ רציני, בשקיפות מלאה, כדי לפתור את מצוקות העובדים. אנו קוראים לשר החוץ לפיד, להפסיק לברוח מאחריות ולחזור למו"מ". הסכסוך המתמשך בין ועד עובדי המשרד לבין לפיד ואושפיז גרם בעבר לשיבושים בעבודת המשרד.