1 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
"זו סיטואציה קיצונית ואנחנו צריכים להשתמש בצעדים קיצוניים". בן גביר ושבתאי
(צילום: עמית שאבי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיימו הערב (חמישי) דיון בנושא טיפול המשטרה באירועי הרצח מהימים האחרונים. בדיון השתתפו כלל המפקדים הבכירים במשטרה, בדגש על תחום החקירות.
שבתאי אמר כי "מדובר במצב חירום של המשטרה ואני מנחה את כלל מפקדי המחוזות ואת ראש להב לקיים הערכות מצב, להציג תוכניות תקיפה ולהגדיר יעדי אדם ומקום". הוא הוסיף כי "ברמה הארצית, נקצה את כל המשאבים הנדרשים לתגבור המערכים, במטרה לפעול בראש ובראשונה למניעת מקרי רצח וסיכולם. מערכי החקירות יתוגברו לנושא".
המפכ"ל הבהיר כי "ארגוני הפשיעה ירגישו את נחת זרועה של המשטרה". לדבריו, "המשטרה תבוא חשבון ותמצה את הדין עם כל פורעי החוק ששכחו מהו ערך חיי אדם".

בן גביר הנחה את המשטרה להיערך להוצאת צווים מנהליים, כפי שנעשה במלחמה בטרור באיו"ש. "המצב הזה לא יכול להימשך כך, שורת הצעדים שהציג בפניי המפכ"ל חשובה מאוד וגם צופה פני עתיד, יש כל מיני כלים שבקרוב יגיעו", אמר בן גביר.
עוד אמר בן גביר כי "אני לא אוהב צווים מנהליים וזה צעד קיצוני, אבל אין מנוס מכך. בימים כאלו שיש מרחץ דמים ברחובות, זו סיטואציה קיצונית ואנחנו צריכים להשתמש בצעדים קיצוניים. זה צו השעה כדי להפסיק את המראות הקשים הללו".
השר לביטחון לאומי הוסיף: "אני מבקש מכם להכין את החומר המודיעיני כדי להגביל ולהרחיק מנהלית מחוללי פשע מרכזיים, שאחראים על חלק משמעותי מאוד מאירועי הירי והרצח האחרונים. אין מנוס בעת הזו מלהשתמש גם במעצרים מנהליים בכמות מדודה, מצומצמת ונחוצה, כדי להרחיק את האחראים על הפשע וכדי ליזום הרתעה. עם החומר הזה תפנו ליועמ"שית ובקשו ממנה לאשר את המעצרים המנהליים הללו במהירות האפשרית ובמיידי, כדי שנוכל להילחם בפשע המתחולל".
גורם במשטרה אמר כי "נבדוק מול היועמ"שית את ההיתכנות המשפטית לנקוט בצעד דרסטי וחריג במלחמה נגד העבריינים וארגוני הפשיעה. אם זה יתאפשר מבחינה חוקית, יש לנו מספיק שמות שנשתמש נגדם בצו מנהלי כדי למנוע את הרצח הבא. אנחנו אחרי הרמדאן וחגי ניסן, כוחות יחזרו יותר לשטח ללחימה בפשיעה, נהדק יותר את התקיפה מול ארגוני הפשיעה שירגישו את נחת זרועה של המשטרה ונתמקד בסיכול לפני שהכדור יוצא מהקנה לעבר הקורבן".

הדיון התקיים לאחר רצח ושלושה חיסולים שהתרחשו הלילה – בתוך ארבע שעות. ליאור גרינברג, בן 48, נרצח ביריות בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר בחולון. גרינברג היה מוכר למשטרה בעיקר מארגון הפשע של האחים מוסלי. אנשי הארגון חשודים ברצח שאירע לאחרונה - ונמצא תחת חקירה שעליה מוטל צו איסור פרסום.
בסמוך לרצח בחולון, אישה בשנות ה-30 לחייה נדקרה למוות בפזורת אבו קרינאת בערערה שבנגב. היא נמצאה ללא רוח חיים עם סימני דקירות על גופה, וצוות מד"א קבע את מותה.
לפני כן, המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת רצח נוסף, שבו נורה למוות פואז עבד אל-לטיף, בן 54, בכפר יאסיף שבצפון הארץ. לפי החשד הוא נרצח כנקמה על רצח תושב ג'דיידה-מכר בחודש שעבר.
כשעתיים לאחר מכן, באלעד נורה למוות משה בן שמחון (26), שב-2018 הואשם ברצח יוסי שריקי בחולון. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.